Στα 6,83 δισ. ευρώ στο πρώτο επτάμηνο του έτους, έφτασε ο τζίρος των σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα, από 6,64 δισ. ευρώ, το ίδιο διάστημα το 2023. Κυρίαρχο χαρακτηριστικό της τάσης, παραμένει η ανάπτυξη των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, αν και με ελαφρώς μειωμένη δυναμική, παρουσιάζοντας υπερδιπλάσιο ρυθμό ανάπτυξης σε σύγκριση με τα επώνυμα προϊόντα.

Αυτό το γεγονός μπορεί να αποδοθεί τόσο στις πολυάριθμες προσφορές από τις ελληνικές βιομηχανίες και τους εισαγωγείς, όσο και στην αύξηση του όγκου των πωλήσεων και στις τρεις κύριες κατηγορίες: τρόφιμα, είδη νοικοκυριού, και προϊόντα προσωπικής φροντίδας και υγιεινής, αναφέρει ο Οικονομικός Ταχυδρόμος. Η αύξηση αυτή οφείλεται επίσης και σε επιλεκτικές μειώσεις τιμών.

Σύμφωνα με την Circana, το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στο πρώτο επτάμηνο του 2024 ανέβηκε στο 26,8%, σε σύγκριση με το 26,2% του 2023. Το προηγούμενο έτος, όταν ο πληθωρισμός είχε αυξηθεί σημαντικά, οι πωλήσεις προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας σημείωναν διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης 11,3%. Ωστόσο, παρόλο που η ανάπτυξη φέτος έχει πέσει σε μονοψήφιο ποσοστό, εξακολουθούν να ξεπερνούν σε ρυθμό τα επώνυμα προϊόντα, τα οποία αντιπροσωπεύουν το 73,2% του συνολικού τζίρου των σούπερ μάρκετ και σημείωσαν ανάπτυξη μόλις 2,1%.

Η κατηγορία των τροφίμων είναι πλέον ο κύριος μοχλός ανάπτυξης για τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, αντίθετα με το παρελθόν όπου τα είδη νοικοκυριού είχαν τον πρωταγωνιστικό ρόλο. Σύμφωνα με το Market View της Circana, το μερίδιο των ιδιωτικής ετικέτας στα τρόφιμα αυξήθηκε στο 27,4% το επτάμηνο του 2024, από 26,5% το 2023. Αντίθετα, το μερίδιο στην κατηγορία των προϊόντων προσωπικής φροντίδας και υγιεινής μειώθηκε σε 20,3% από 21,4%, ενώ στα είδη νοικοκυριού έπεσε στο 26% από 26,3%.

Συνεχίζονται οι αυξήσεις τιμών ανά τεμάχιο στα τρόφιμα

Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι τα τρόφιμα είναι η μόνη κατηγορία που παρουσίασε αύξηση στην τιμή ανά τεμάχιο κατά 0,8% σε ετήσια βάση, γεγονός που ενισχύει την ανάπτυξη των φθηνότερων προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας. Αντίθετα, οι τιμές των προϊόντων προσωπικής φροντίδας και υγιεινής μειώθηκαν κατά 3,3%, ενώ των προϊόντων για τη φροντίδα του σπιτιού κατά 1,9%.

Η αγορά των ταχέως κινούμενων καταναλωτικών προϊόντων (FMCG) εξακολουθεί να βρίσκεται σε ένταση με προωθητικές ενέργειες. Σύμφωνα με τη Circana, το 26,3% των πωλήσεων του επτάμηνου προήλθε από προϊόντα σε καθεστώς έκπτωσης ή προσφοράς, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 1,1 ποσοστιαία μονάδα. Η αύξηση αυτή παρατηρείται σε όλες τις κύριες κατηγορίες: 25,9% για τα τρόφιμα, 30,3% για τα προϊόντα προσωπικής φροντίδας και υγιεινής, και 27,7% για τα είδη νοικοκυριού.