Μία ανάσα από τα 85 δολάρια το βαρέλι βρέθηκε χθες το Brent, καλύπτοντας σχεδόν το σύνολο των απωλειών που είχε καταγράψει τις τελευταίες 50 ημέρες. Την τελευταία φορά που βρέθηκε σε ανάλογα επίπεδα ήταν την 1η Μαΐου 2024, και από τότε κατέγραψε συνεχή πτώση, με κορύφωση στις αρχές Ιουνίου, συγκεκριμένα στις 4 Ιουνίου, όπου ήταν λίγο πάνω από τα 77 δολάρια το βαρέλι.
Βασική αιτία αυτών των κινήσεων είναι οι προβλέψεις κάποιων ότι η ζήτηση πετρελαίου από την Κίνα θα είναι πολύ μεγαλύτερη από εκείνη που εκτιμούσαν, μια πρόβλεψη που πάντως δεν φαίνεται να ασπάζονται πολλοί, θεωρώντας ότι πρόκειται για ένα κερδοσκοπικό ράλι που μπορεί να ξεφουσκώσει ανά πάσα στιγμή.
Τα κακά μαντάτα για τους καταναλωτές είναι ότι οι πρώτες αυξήσεις ήδη φάνηκαν στην αγορά, ειδικά στην Αττική και στη Θεσσαλονίκη. Ωστόσο, μέχρι το τέλος της εβδομάδας εκτιμάται ότι θα εμφανιστούν στο σύνολο της αγοράς. Είναι χαρακτηριστικό ότι χθες οι τιμές στην αντλία τσίμπησαν ήδη 3 λεπτά το λίτρο.
Χθες, πάντως, η τιμή του αμερικάνικου αργού σημείωσε άνοδο μεγαλύτερη του 2% και έφτασε τα 80 δολάρια το βαρέλι. Μαζί με τα σχεδόν 4% κέρδη της περασμένης εβδομάδας, είχε ως αποτέλεσμα να καταγράψει την καλύτερη εβδομαδιαία επίδοση από τις αρχές Απριλίου.
Συγκεκριμένα, το συμβόλαιο Ιουλίου για το West Texas Intermediate έκλεισε στα 80,33 δολάρια το βαρέλι, καταγράφοντας άνοδο 1,88 δολάρια ή 2,4%. Μέσα στο 2024 το αμερικανικό αργό έχει σημειώσει άνοδο 12,1%.
Το Brent συμβόλαιο Αυγούστου ολοκλήρωσε στα 84,25 δολάρια το βαρέλι, σημειώνοντας αύξηση 1,63 δολάρια ή 1,97%. Τη φετινή χρονιά ο παγκόσμιος δείκτης αναφοράς έχει καταγράψει κέρδη 9,3%.
Η βενζίνη παράδοσης Ιουλίου έκλεισε στα 2,44 δολάρια ανά γαλόνι, με αύξηση 1,97%. Το 2024 ενισχύεται κατά 16,3%.
Παρά την άνοδο του WTI, ο Bob Yawger, εκτελεστικός διευθυντής των συμβάσεων μελλοντικής εκπλήρωσης ενέργειας στη Mizuho Securities, προειδοποιεί ότι το ράλι είναι σε μεγάλο βαθμό κερδοσκόποι που καλύπτουν θέσεις πώλησης και «θα μπορούσε να εξατμιστεί ανά πάσα στιγμή».
Ο Yawger δήλωσε ότι τα δεδομένα από την Κίνα, τον κορυφαίο εισαγωγέα αργού στον κόσμο, και η ζήτηση βενζίνης από την καλοκαιρινή περίοδο οδήγησης πρέπει να βελτιωθούν δραματικά, προκειμένου τα θεμελιώδη οικονομικά μεγέθη να υποστηρίξουν την κίνηση υψηλότερα.
Η αβεβαιότητα σχετικά με την οικονομία της Κίνας και η αύξηση της ζήτησης πετρελαίου «κρέμεται» από καιρό πάνω από την αγορά. Ο ΟΠΕΚ αναμένει ότι η κινεζική οικονομία θα αναπτυχθεί κατά 4,8% φέτος, λειτουργώντας ως ο κύριος μοχλός της κατανάλωσης αργού στον αναπτυσσόμενο κόσμο.
Ωστόσο, ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (ΔΟΕ) αναθεώρησε τις προοπτικές του για την παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου προς τα χαμηλότερα, επικαλούμενος την «ήπια» κατάσταση στην Κίνα. Η αύξηση της ζήτησης στην Κίνα επιβραδύνθηκε από 800.000 βαρέλια την ημέρα το πρώτο τρίμηνο έναντι 95.000 βαρέλια την ημέρα τον Απρίλιο, σύμφωνα με τον ΔΟΕ.