Χωρίς τέλος φαίνεται να είναι ο Γολγοθάς των καταναλωτών, οι οποίοι βλέπουν τις τιμές των καυσίμων και ειδικά της βενζίνης να καλπάζουν, παρά το γεγονός ότι η διεθνής τιμή του πετρελαίου έχει υποχωρήσει από τα υψηλά που είχαν καταγραφεί πριν από περίπου 10 ημέρες.
Η τιμή της αμόλυβδης βενζίνης σε μέσα επίπεδα, με βάση τα στοιχεία από το Παρατηρητήριο Τιμών του υπουργείου Ανάπτυξης, έχει σκαρφαλώσει στα 1,983 ευρώ το λίτρο και οι περιοχές που είναι πάνω από τα 2 ευρώ έχουν φτάσει πλέον τις 19 έναντι 14 που ήταν την περασμένη εβδομάδα.
Μάλιστα αναλυτές φοβούνται ότι ενόψει και της αυξημένης ζήτησης, λόγω της εξόδου του Πάσχα, η τιμή μπορεί να παρουσιάσει και νέα άνοδο ή στην καλύτερη περίπτωση να εδραιωθεί σε αυτά τα επίπεδα, που ούτως ή άλλως είναι ιδιαίτερα υψηλά.
Ακόμα και σε Αττική και Θεσσαλονίκη, που είναι οι φθηνότερες περιοχές, οι μέσες τιμές πλησιάζουν τα επίπεδα των 2 ευρώ και συγκεκριμένα διαμορφώνονται σε 1,956 ευρώ το λίτρο και 1,951 ευρώ αντίστοιχα.
Όμως, και σε αυτές υπάρχουν πρατήρια που η τιμή της αμόλυβδης διαμορφώνεται σε πάνω από το όριο των 2 ευρώ.
Εκείνο που φαίνεται να διαφοροποιείται είναι η τιμή για το diesel κίνησης, που δεν φαίνεται να ακολουθεί την πορεία της βενζίνης. Έτσι λοιπόν, σε σχέση με το τέλος του περασμένου μήνα, η τιμή του diesel είναι αυξημένη κατά 0,6 λεπτά το λίτρο, ενώ για το ίδιο διάστημα η τιμή της βενζίνης έχει σημειώσει άνοδο κατά 4,1 λεπτά το λίτρο.
Επίσης, σε σχέση με την περασμένη εβδομάδα, παρατηρείται οριακή πτώση για το diesel και από 1,715 ευρώ που ήταν η τιμή του σήμερα διαμορφώνεται σε 1,713 ευρώ το λίτρο.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ανάλογες τιμές στη βενζίνη θα συναντήσει κανείς στα μέσα του περασμένου Αυγούστου με τη μέση τιμή της βενζίνης να τρέχει προς τα 2 ευρώ και την τιμή του diesel κίνησης στα 1,750 ευρώ. Εν συνεχεία από τις αρχές Σεπτεμβρίου οι τιμές ακολούθησαν πτωτική πορεία.
Το αξιοπρόσεκτο στην όλη υπόθεση είναι ότι η τιμή του Brent στις διεθνείς αγορές κινείται πτωτικά και από τα 92 δολάρια το βαρέλι που είχε καταγράψει στις 12 Απριλίου, η τάση πλέον –με μικρές εξαιρέσεις– είναι πτωτική και κινείται κάτω από το όριο των 90 δολαρίων το βαρέλι. Χθες, για παράδειγμα, διαμορφώθηκε λίγο πάνω από τα 87 δολάρια, ενώ ενδοσυνεδριακά είχε υποχωρήσει κάτω από τα 86 δολάρια.
Οι εκπρόσωποι της αγοράς των καυσίμων δηλώνουν πως αυτό είναι σύνηθες κάποιες φορές, δηλαδή οι τιμές στην αντλία να μην συμβαδίζουν με την πορεία των διεθνών τιμών πετρελαίου και αυτό διότι οι τιμές που αγοράζει η Ελλάδα, αλλά και γενικότερα οι χώρες της Μεσογείου, κάποιες φορές διαφέρουν από αυτές του Brent, όπως επίσης διαφέρουν και οι τιμές ανά προμηθευτή.
Ανησυχία από το ράλι στην τιμή ρεύματος
Στο μεταξύ έντονη είναι η ανησυχία στους αναλυτές, την κυβέρνησης και βέβαια τους καταναλωτές από το μίνι ράλι που έχει κάνει τις τελευταίες ημέρες η χονδρική τιμή του ρεύματος. Είναι χαρακτηριστικό ότι για σήμερα η τιμή διαμορφώνεται στα 98,5 ευρώ η MWh, ενώ πριν από λίγες ημέρες και συγκεκριμένα στις 20 Απριλίου ήταν στα 54 ευρώ η MWh.
Ανάλογη τάση διαμορφώνεται και στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες και αναμφίβολα προκαλεί ανησυχία και αυτό, διότι αρκετοί είναι εκείνοι που φοβούνται ότι ενδεχομένως να βρισκόμαστε μπροστά σε μία νέα εστία, ξεχασμένη για μεγάλο διάστημα, πληθωριστικών πιέσεων από την ενέργεια, που να θυμίσουμε αποτέλεσε την πηγή της πρόσφατης οικονομικής κρίσης.
Τέλος να σημειώσουμε ότι και η τιμή του φυσικού αερίου, τόσο αυτού που διαπραγματεύεται στην Ολλανδία, όσο και του αμερικανικού, έχει τσιμπήσει.