Σε δημόσια διαβούλευση τίθεται τις επόμενες ημέρες το σχέδιο της υπουργικής απόφασης για το ψηφιακό δελτίο αποστολής, μέσω του οποίου η ΑΑΔΕ θα βλέπει και θα παρακολουθεί σε πραγματικό χρόνο τη διακίνηση αγαθών σε όλη την αγορά.
Η ΑΑΔΕ στοχεύοντας στη διευκόλυνση επαγγελματιών και επιχειρήσεων και στην εξοικείωσή τους με τις δυνατότητες της πλατφόρμας myDATA και τις νέες διαδικασίες, βάζει στη διαβούλευση την απόφαση με τις προδιαγραφές που πρέπει να ακολουθήσουν σε ό,τι αφορά στην ψηφιακή διακίνηση αγαθών.
Μέσω του ψηφιακού δελτίου αποστολής όλα τα στοιχεία του ηλεκτρονικού εμπορίου θα διαβιβάζονται στην ΑΑΔΕ. Με τον τρόπο αυτό ελέγχεται η διακίνηση των προϊόντων (οικοδομής, αγροτικά κ.λπ.) και οι ελεγκτικές αρχές θα γνωρίζουν σε πραγματικό χρόνο τι διακινείται και πού πάει.
Το ψηφιακό δελτίο αποστολής είναι ένα από τα όπλα που επιστρατεύει η ΑΑΔΕ στη μάχη κατά της φοροδιαφυγής. Ένα άλλο όπλο είναι ψηφιακό πελατολόγιο το οποίο θα κάνει πρεμιέρα εντός του έτους αρχής γενομένης από τις εταιρείες Catering και τις επιχειρήσεις διοργάνωσης εκδηλώσεων για να εφαρμοστεί στη συνέχεια για χιλιάδες επαγγελματίες. Αν και ακόμα δεν έχουν ληφθεί οριστικές αποφάσεις, στη λίστα είναι πιθανόν να ενταχθούν επαγγελματίες οι οποίοι στο παρελθόν τηρούσαν πρόσθετα βιβλία τα οποία καταργήθηκαν το 2013 όπως γιατροί, φυσικοθεραπευτές – αισθητικοί, γυμναστήρια, οίκοι ευγηρίας, πάρκινγκ , συνεργεία και επιχειρήσεις ενοικίασης οχημάτων, φροντιστήρια.
Ψηφιακό πελατολόγιο
Μέσω του ψηφιακού πελατολογίου οι ελεγκτικές αρχές θα έχουν τη δυνατότητα να «ανιχνεύουν» τις εισπράξεις και να τις τεστάρουν με τις φορολογικές δηλώσεις για να εντοπίζουν περιπτώσεις φοροδιαφυγής. Οι επαγγελματίες θα είναι υποχρεωμένοι να τηρούν το ψηφιακό πελατολόγιο ώστε να είναι διαθέσιμο στον έλεγχο και να συγκρίνεται με τα δηλωθέντα εισοδήματα. Ουσιαστικά πρόκειται για ένα λογιστικό πρόγραμμα που θα είναι ανοικτό κατά τη διάρκεια λειτουργίας της επαγγελματικής εγκατάστασης και θα είναι διασυνδεδεμένο με το Τaxis προκειμένου να μην μπορεί να παραβιαστεί και να αλλοιωθούν τα δεδομένα. Με αυτόν τον τρόπο θα καταχωρείται ο αριθμός των πελατών κάθε επαγγελματία και θα συγκρίνεται με τον αριθμό των αποδείξεων παροχής υπηρεσιών που θα εκδίδεται και θα περνάει στην πλατφόρμα του MyData. Εφόσον διαπιστώνεται ότι σε μια επαγγελματική εγκατάσταση δηλώνεται περιορισμένος αριθμός πελατών, τότε αυτό θα αποτελεί κριτήριο για την πραγματοποίηση επιτόπιου ελέγχου.