Αύριο ξεκινά η πρώτη διαγωνιστική φάση για την αξιοποίηση του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού, όπως είπε χθες στη Βουλή ο υπουργός Περιβάλλοντος, ο οποίος δεν απέκλεισε την οικιστική αξιοποίηση μέρους της έκτασης, με τα έσοδα να προορίζονται για την αποπληρωμή μέρους του χρέους της χώρας και όχι για την ενίσχυση του «πράσινου ταμείου» ή τη χρηματοδότηση έργων πρασίνου σε υποβαθμισμένες περιοχές, όπως είχε αρχικά σχεδιαστεί.
Ο Γ. Παπακωσταντίνου, ενημερώνοντας την αρμόδια Kοινοβουλευτική Eπιτροπή, ανέφερε ότι σύντομα θα έρθει στη Βουλή σχέδιο νόμου για την αξιοποίηση του Ελληνικού, «μία έκταση», όπως σημείωσε, «6.300 στρεμμάτων (η έκταση του Central Park στη Νέα Υόρκη είναι η μισή), για την οποία θα ξεκαθαρίσουμε στους επενδυτές πως δεν πρόκειται για έναν χώρο ξεκομμένο από τον ιστό της πόλης».
Ο υπουργός αναφέρθηκε και στους επενδυτές από το Κατάρ, λέγοντας ότι «υπήρξαν διμερείς επαφές και πράγματι υπάρχει ενδιαφέρον», διευκρίνισε ωστόσο πως πρόθεση της κυβέρνησης είναι να υπάρξει ανοιχτή διεθνή διαδικασία. Ενστάσεις για τη διαδικασία αξιοποίησης του Ελληνικού διατυπώθηκαν από την πλευρά της ΝΔ. Χαρακτηριστικά ο βουλευτής Κ. Χατζηδάκης ζήτησε να υπάρξει πλήρης διαφάνεια στον διαγωνισμό, να μην πωληθεί το οικιστικό κομμάτι, αλλά να ενοικιαστεί (λόγω των μειωμένων τιμών που ισχύουν σήμερα στην κτηματαγορά).
Ο πρόεδρος του Ταμείου Αξιοποίησης, Γ. Κουκιάδης, ανέφερε ότι «έχουν κινηθεί ολοταχώς οι διαδικασίες για να βγάλουμε την πρώτη πράξη του διεθνούς διαγωνισμού» και προσέθεσε πως «η πρόσκληση ενδιαφέροντος που βγαίνει τώρα στον αέρα περιέχει κατευθυντήριες γραμμές». «Ο επενδυτής από την πλευρά του», σημείωσε, «θα κάνει προτάσεις που θα εξεταστούν στο τέλος και δεν θα είναι δεσμευτικές. Στη δεύτερη φάση κάποιοι θα επιλεγούν από ανεξάρτητη επιτροπή. Η τελική επιλογή θα γίνει από επιτροπή εμπειρογνωμόνων». Ο αντιπρόεδρος του Ταμείου, Κ. Μητρόπουλος, ανέφερε ότι το 50% του Ελληνικού θα είναι πάρκο.
Η περιοχή θα έχει περισσότερο πράσινο από το Central Park και το Hyde Park και θα γίνει αποκλειστικά με ιδιωτικά λεφτά. Η διάρκεια κατασκευών θα είναι από το 2015-2022 και αναμένεται να ξοδευτούν άνω των 5 δισ. ευρώ, δίνοντας 7.000-20.000 θέσεις εργασίας. Από την πλευρά του ο πρόεδρος της «ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΕ», Σπ. Πολλάλης, ανέφερε ότι ο επενδυτής όχι μόνο θα υποβάλει την οικονομική προσφορά, αλλά θα ορίσει τις χρήσεις και θα σχεδιάσει το έργο, σημειώνοντας ότι έχουμε τη δυνατότητα να κάνουμε ένα Μονακό.