To κόστος του ελεύθερου parking ανεβαίνει διαρκώς. Είναι ένα οδυνηρό κόστος συμφόρησης για τα αστικά κέντρα, που επιδεινώνεται. Το άλλο μεγάλο κόστος όμως είναι για το περιβάλλον. Πρόσφατα μια ομάδα ερευνητών από το Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνιας στο Berkeley γράφοντας στο περιοδικό Enviromental Research Letters, περιγράφουν το άγνωστο κόστος ενέργειας και τις εκπομπές που προέρχονται από τις υποδομές χώρων parking στην Αμερική.
Οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις της στάθμευσης που δεν είναι μόνο από την ενθάρρυνση της χρήσης των αυτοκινήτων αντί των μαζικών μέσων μεταφοράς ή το περπάτημα και ποδηλασία, αλλά και από τις απαιτήσεις για υλικά και δραστηριότητες στην αλυσίδα εφοδιασμού που αφορούν την οικοδόμηση και τη διατήρηση της υποδομής.
Για να εκτιμηθεί το κόστος, οι ερευνητές έπρεπε πρώτα να ερευνήσουν πόσα σημεία στάθμευσης υπάρχουν στις ΗΠΑ. Αποδείχθηκε ότι αυτό δεν ήταν εύκολη υπόθεση αφού δεν υπάρχει κρατική απογραφή. Οι ερευνητές του Berkeley είχαν να αξιολογήσουν πέντε σενάρια για τους διαθέσιμους χώρους parking, από 105 εκατομμύρια έως 2 δισ. σημεία.
Η πιο πιθανή εκτίμηση είναι 800 εκατ. χώροι. Όταν οι θέσεις στάθμευσης λαμβάνονται υπόψη ανά μίλι εκπομπών CO2 ανά αυτοκίνητο κατά μέσον όρο ανεβαίνουν 10%, εκτιμούν οι ερευνητές. Αναφέρουν επίσης ότι, κατά τη διάρκεια της ζωής ενός αυτοκινήτου, οι εκπομπές διοξειδίου του θείου και αιθάλης αυξάνονται κατά 24% και 89% αντίστοιχα, από την χρήση του parking.
Αυτά είναι μόνο μέρος μιας σειράς επιπτώσεων που περιλαμβάνονται στη μελέτη του κόστους που διερευνά και το «φαινόμενο των θερμικών νησίδων».
πηγή: greenbusiness