«Όταν οι φιλόσοφοι βασιλέψουν και οι βασιλιάδες φιλοσοφήσουν, μόνο τότε θα ευτυχίσουν οι λαοί». Γράφει η Χαρά Κιούση Το έργο «Εκτός ύλης» του Κώστα Λεϊμονή είναι εντός της πραγματικότητας. Αντλεί το θέμα του μέσα από την καθημερινότητα της ζωής του απλού πολίτη και την φτηνή ψευτορητορική των πολιτικών, που ανά τους αιώνες το μόνο που τους απασχολεί είναι η βουλευτική καρέκλα και ασυλία. Ενώ ο λαός αναζητά άσυλο και προστασία στην κοινωνική συνείδηση, μη δυνάμενος να ευνοηθεί και να απολαύσει τα κεκτημένα μετά βασάνων δικαιώματά του. Στο έργο ένας πολιτικάντης, στον τελευταίο λόγο που απευθύνει στους συναδέλφους του από το βήμα της Βουλής, αποφασίζει να μιλήσει με λόγο πολιτικό. Φωνή βοώντος εν τη ερήμω φυσικά, δεδομένου ότι αυτός ο μονόλογος είναι καθ’ ομολογία παράλογος. Ο πολιτικάντης, που τον υποδύεται δυναμικά ο Γεράσιμος Σκιαδαρέσης, πριν παραιτηθεί αισθάνεται την ανάγκη, να απολογηθεί στον κόσμο που δεινοπαθεί, στα ίδια του τα παιδιά, στη γυναίκα του, στην πλατύτερη οικογένεια του για τον χρόνο που τους στέρησε στην προσωπική τους σχέση. Σ’ ένα απολογισμό πολιτικής και προσωπικής ζωής, ο ερμηνευτής αφήνει να διαφανεί κάποιο ενοχικό συναίσθημα, ευθύνη για κάθε ατόπημα, αναλγησία, απόρριψη οποιαδήποτε εύνοιας και προστασίας από χώρους που υπηρετεί. Η προσωπική του μοναξιά, απομόνωση, απόρριψη και εγκατάλειψη από τη γυναίκα και τα παιδιά του, τον καθιστά άτομο με πολιτική ευθύνη για τις επόμενες γενιές. Υποκριτική με συναισθηματικές εξάρσεις και ομολογίες, στα πλαίσια του μέτρου και των σταθμών όπου ελίσσεται και αναδιπλώνεται ένας πολιτικός άνδρας. Τσαλακωμένος συναισθηματικά στο ατσαλάκωτο κοστούμι του, αναμετριέται με ό,τι έχασε και με ό,τι κέρδισε. Η ζωή του περνά μπρος τα μάτια μας με στιγμιότυπα που δημιουργούν επί σκηνής οι υπόλοιποι ηθοποιοί. Στο Βήμα του έξοχου σκηνικού -μια μικρογραφία της Βουλής- κάτω από ένα δυνατό φωτισμό που διεισδύει στα εσώτερα του πατέρα, γιου και συζύγου πολιτικού και το άγγιγμα της ποιοτικής μουσικής, διευκολύνεται η αποκαλυπτική εξομολόγηση. Με σκοπό να καταγγείλει τα κακώς τεκταινόμενα εντός Βουλής και να ενεργοποιήσει τους απαθείς πολίτες που ζουν ναρκομένοι σε κρίση ηθικών αξιών. Η παράσταση έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον αφού «οι θεατές έχουν την δυνατότητα να επιλέξουν αν θα καθίσουν στα έδρανα της Βουλής ως συνάδελφοι πολιτικοί ή θα παρακολουθήσουν από τα θεωρία ως αγανακτισμένοι πολίτες».
Πληροφορίες παράστασης
Συντελεστές Κείμενο: Κώστας Λεϊμονής Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνα Νικολαΐδη Σκηνικά-Κοστούμια: Πολυτίμη Μαχαίρα Πρωτότυπη Μουσική: Γιώργος Περού Σχεδιασμός Φωτισμών: Μανώλης Μπράτσης Video/Φωτογραφία: Αλεξάνδρα Μασμανίδη Σκίτσο: Ιουλία Μακρή (www.behance.net/iouliaMak) Γραφιστική Επιμέλεια: Γιάννης Στιβανάκης Βοηθοί σκηνοθέτη: Μαγδαληνή Παλιούρα, Κωνσταντίνος Μουταφτσής Προώθηση παράστασης: Άντζυ Νομικού Με τον Γεράσιμο Σκιαδαρέση Συμμετέχουν οι ηθοποιοί: Μαγδαληνή Παλιούρα, Κωνσταντίνος Μουταφτσής, Τάσος Κονταράτος Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Σάββατο 18.30 και Κυριακή 21.30 Διάρκεια: 60’ χωρίς διάλειμμα. Τιμή εισιτηρίου: 12 ευρώ (10 ευρώ μειωμένο) Προπώληση εισιτηρίων στο ταμείο του θεάτρου (τηλ. κρατήσεων: 2103428650) και στο www.viva.gr Μέρος των εσόδων δίνεται στο πρόγραμμα σίτισης και προώθησης υγιεινής διατροφής – Διατροφή του Ινστιτούτου Prolepsis για τη σίτιση μαθητών σε δημόσια σχολεία ευπαθών περιοχών της Ελλάδας. Θέατρο Αλκμήνη Αλκμήνης 8, Πετράλωνα (μετρό Κεραμεικός)