Το «Χαμογέλα», είναι μια αμερικανική ταινία τρόμου σε σενάριο και σκηνοθεσία του Parker Finn στο σκηνοθετικό του ντεμπούτο μεγάλου μήκους, βασισμένη στη μικρού μήκους ταινία του 2020 Laura Hasn’t Slept. Πρωταγωνιστεί η Sosie Bacon που υποδύεται μία ψυχίατρο που, αφού είδε την περίεργη αυτοκτονία ενός ασθενούς, βιώνει όλο και πιο ανησυχητικές και τρομακτικές εμπειρίες, που την κάνουν να πιστεύει ότι αυτό που βιώνει είναι υπερφυσικό. Πρωταγωνιστούν επίσης οι Jessie T. Usher, Kyle Gallner, Caitlin Stasey, Kal Penn και Rob Morgan.
Το «Χαμογέλα» έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα του στο Fantastic Fest στις 22 Σεπτεμβρίου 2022 και κυκλοφόρησε στις Ηνωμένες Πολιτείες στις 30 Σεπτεμβρίου 2022 από την Paramount Pictures.
Η ταινία έλαβε γενικά θετικές κριτικές από τους κριτικούς, οι οποίοι επαίνεσαν τα jumpscares, την παραγωγή αλλά και την απόδοση της Bacon, αν και ορισμένοι είδαν ομοιότητες με άλλες ταινίες τρόμου όπως το The Ring (2002). To Smile βρίσκεται ψηλά στο box office, έχοντας εισπράξει 141,4 εκατομμύρια δολάρια με προϋπολογισμό 17 εκατομμυρίων δολαρίων.
«Από τη στιγμή που είδαμε την ταινία ξέραμε ότι είχε μια τεράστια κινηματογραφική προοπτική, και είμαστε απεριόριστα ενθουσιασμένοι και περήφανοι να βλέπουμε πως το κοινό ανά τον κόσμο συμφωνεί και φέρνει τέτοια νούμερα ρεκόρ» είπε ο πρόεδρος της Paramount Μπράιαν Ρόμπινς. Από την πλευρά του ο Πάρκερ Φιν, σκηνοθέτης και σεναριογράφος της ταινίας δήλωσε: «Ήθελα να φτιάξω μια ταινία που βιώνεται ως μια συνεχόμενη κρίση πανικού από την αρχή μέχρι το τέλος» είπε.
«Οι τρομακτικότερες ταινίες είναι εκείνες που λειτουργούν πρωτίστως ως δραματικές ιστορίες, οπότε ο στόχος μου ήταν να δημιουργήσω μια εξαιρετική πρωταγωνίστρια – γιατί, αν επενδύσεις σε εκείνη, θα επενδύσεις και στα δεινά της» πρόσθεσε ο σκηνοθέτης.
Αναφορικά με το για ποιους λόγους επέλεξε το χαμόγελο, ως σήμα – κατατεθέν μιας τρομακτικής ιστορίας, ο Φιν είπε: «Τα χαμόγελα ενεργοποιούν κάτι εντελώς πρωτόγονο μέσα μας. Μαθαίνουμε να χαμογελάμε ως μωρά πριν καν μιλήσουμε, οπότε η ιδέα μου ήταν να πάρω αυτή την εικόνα και να την μετατρέψω σε κάτι που μοιάζει επικίνδυνο και καταστροφικό. Ήθελα να δω αν θα μπορούσα να χρησιμοποιήσω μια τόσο ανακουφιστική έκφραση του προσώπου για να ανατριχιάσω το κοινό».