Σε μια χρονιά που η κινηματογραφική βιομηχανία αποδεκατίστηκε από την πανδημία, μια ταινία ανήλθε στην κορυφή. Πυρετός για την «Demon Slayer» στην Ιαπωνία – εκθρόνισε μετά από 19 ολόκληρα χρόνια τη «Spirited Away (Ταξίδι στη χώρα των θαυμάτων)» του Μιγιαζάκι από την πρώτη θέση στο box office ενώ δόθηκε στην κυκλοφορία μόλις τον περασμένο Οκτώβριο.
Το ενδιαφέρον στρέφεται τώρα στις αντιδράσεις του ευρωπαϊκού κοινού καθώς, στις αρχές Φεβρουαρίου, κάνει πρεμιέρα στο Ηνωμένο Βασίλειο. Οι συζητήσεις για το πού οφείλεται αυτή η επιτυχία δίνουν και παίρνουν, αναφέρει το ΑΠΕ.
Όπως συμβαίνει με την πλειονότητα των anime, η ταινία «Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba the Movie – Mugen Train» είναι κινηματογραφική προσαρμογή ενός μάνγκα που φέρει τον ίδιο τίτλο. Η σειρά μάνγκα ακολουθεί τον Tanjiro, έναν έφηβο που ζει την περίοδο Taisho στην Ιαπωνία (1912-1926), ο οποίος συμπράττει με μια ομάδα εξολοθρευτών δαιμόνων για να εκδικηθεί τον θάνατο των περισσότερων μελών της οικογένειάς του και να σώσει την αδερφή του που την έχουν μετατρέψει σε δαίμονα.
Το 2019, προβλήθηκε μεταφορά στην τηλεόραση της σειράς, η τηλεοπτική μεταφορά σημείωσε μεγάλη επιτυχία πέρυσι όταν τη μετέδωσε η Netflix και η Fuji TV και το ενδιαφέρον για τη σειρά μάνγκα αναζωπυρώθηκε σε τέτοιο βαθμό που έως τον προηγούμενο μήνα είχε πουλήσει σχεδόν 120 εκατομμύρια αντίτυπα!
Η ταινία παίρνει τη σκυτάλη στο σημείο που έχει σταματήσει η τηλεοπτική μεταφορά: η δράση λαμβάνει χώρα εξ ολοκλήρου στο τρένο που κινείται επ’ άπειρον και ο Tanjiro και η παρέα του είναι στα χνάρια του Rengoku Kyojuro, ενός εξολοθρευτή δαιμόνων που κατέχει τον μοναδικό τρόπο μάχεσθαι ο οποίος διδάσκεται μόνον στα μέλη της οικογένειας Kamado.
Όταν, τον περασμένο Νοέμβριο, δημοσιογράφος θέλησε να μάθει τις σκέψεις του Μιγιαζάκι για το ότι, μετά από σχεδόν δύο δεκαετίες, η «Spirited Away» δεν είναι πια νούμερο 1 στο office, ο δημιουργός του Studio Ghibli απάντησε: «Είναι καλύτερα να μην πονοκεφαλιάζει ο κόσμος με πράγματα σαν τα ρεκόρ στο box office. Δεν αξίζει να ασχολείσαι με τέτοια πράγματα. Πάντα υπάρχει πληθωρισμός στον κόσμο».
Πιθανόν, η επιτυχία της ταινίας έχει να κάνει με τα θέματά της: αντοχή, σε δύσκολους καιρούς. Η αντοχή του Tanjiro έναντι των δαιμόνων δεν διαφέρει και πολύ από την αντοχή όσων πηγαίνουν στον κινηματογράφο – στην Ιαπωνία, έχουν ανοίξει – έναντι της δικής τους νέμεσης (με μορφή ιού). Εκεί καταλήγει η αναπληρώτρια καθηγήτρια στο Daito Bunka University του Τόκιο Yuka Ijima – εστιάζει στο μάνγκα και την ψυχολογία –, η οποία, μιλώντας στη Guardian, υπογράμμισε: «Στο παρελθόν, η έννοια “δαίμονας” χρησιμοποιείτο για την ενσάρκωση αόρατων τρομακτικών απειλών, όπως ασθένειες και επιδημίες, της ευλογιάς συμπεριλαμβανομένης. Σε γενικές γραμμές, η ταινία έχει να κάνει με την αντοχή, με το να υπερκεράσεις φοβερά πράγματα και να έχεις τη δύναμη να το κάνεις».