Στην Αθήνα επιστρέφει η διεθνούς φήμης Κινέζα σολίστ του βιολιού Τιάνγουα Γιανγκ, η οποία είχε συμπράξει πέρυσι με την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών για το Κοντσέρτο του Τσαϊκόφσκι, για να αναμετρηθεί, αυτή τη φορά, με ένα ακόμα απαιτητικό έργο του βιολιστικού ρεπερτορίου: Το Κοντσέρτο του Μπέντζαμιν Μπρίτεν.
Το επικό «Κοντσέρτο», όπως και η «Έβδομη Συμφωνία» του Μπετόβεν και η «Εισαγωγή, σκέρτσο και φινάλε» του Σούμαν, περιλαμβάνονται στο πρόγραμμα της συναυλίας που θα δώσει η ΚΟΑ την Παρασκευή 19 Φεβρουαρίου, στις 20:30, στο Μέγαρο Μουσικής, υπό τη μουσική διεύθυνση του Στέφανου Τσιαλή.
Ο Άγγλος Μπέντζαμιν Μπρίτεν είχε στις αποσκευές του το ημιτελές, ακόμα, τότε, Κοντσέρτο για βιολί, στο ταξίδι που έκανε τον Μάιο του 1939 προς το Λονγκ Άιλαντ των ΗΠΑ, προκειμένου να εγκατασταθεί μονίμως εκεί, μακριά από την Ευρώπη, τον πόλεμο που πλησίαζε απειλητικά και τον καλλιτεχνικό συντηρητισμό της χώρας του. Το έργο -το φινάλε του οποίου είναι ουσιαστικάένα ρέκβιεμ για τα θύματα τουΙσπανικού Εμφυλίου, που είχε έντονα απασχολήσει και συγκλονίσει τον (αριστερών πολιτικών πεποιθήσεων) συνθέτη- ολοκληρώθηκε στη νέα του πατρίδα, τον Σεπτέμβριο της ίδιας χρονιάς. Το Κοντσέρτο εκτελέστηκε για πρώτη φορά το Μάρτιο του 1940 από τον Ισπανό βιολονίστα Αντόνιο Μπρόσα και τη Φιλαρμονική της Νέας Υόρκης, υπό τη διεύθυνση του Τζον Μπαρμπιρόλι.
Η «Εισαγωγή, σκέρτσο και φινάλε», την οποία ο Σούμαν είχε χαρακτηρίσει έργο «ανάλαφρο και φιλικό», αποτελεί τρόπον τινά μία άτυπη συμφωνία χωρίς αργό μέρος, την οποία ο συνέθεσε το 1841, μια πολύ δημιουργική χρονιά για τον ίδιο. Η πρεμιέρα δόθηκε από την ορχήστρα Γκεβάντχαους της Λειψίας τον Δεκέμβριο της ίδιας χρονιάς, υπό τη διεύθυνση του Φέρντιναντ Ντάβιντ, ενώ η τελική μορφή του έργου αποκρυσταλλώθηκε το καλοκαίρι του 1845, όταν ο Σούμαν έκανε μικρές διορθώσεις στα δύο πρώτα μέρη και αναθεώρησε ριζικά το φινάλε.
Τέλος, η Έβδομη Συμφωνία του Μπετόβεν, η «αποθέωση του χορού», σύμφωνα με τον Βάγκνερ, ολοκληρώθηκε στη Βιέννη τον Μάιο του 1812, ενώ τα πρώτα σχέδια της ο Λούντβιχ Βαν Μπετόβεν είχε συνθέσει το φθινόπωρο του 1811, κατά την παραμονή του στο Τέπλιτσε, κοντά στην Πράγα. Η πρώτη εκτέλεση του έργου δόθηκε στη Βιέννη το Δεκέμβριο του 1813.