To Newsbeast εξασφάλισε για τους αναγνώστες του 4 διπλές προσκλήσεις για την παράσταση «Κυανιούχο Κάλιο» που αναφέρεται στο δικαίωμα της γυναίκας στην άμβλωση.

Για να λάβετε μέρος

  1. Κάντε Like στη σελίδα μας στο Facebook.
  2. Διαβάστε τους όρους συμμετοχής στο διαγωνισμό (με την υποβολή της συμμετοχής σας δηλώνετε ότι συμφωνείτε με αυτούς)
  3. Κάντε Like στην παρακάτω ανάρτηση.
  4. Αφήστε το σχόλιό σας στην παρακάτω ανάρτηση γράφοντας το όνομά σας. Για επιπλέον συμμετοχές κάντε tag έναν φίλο ή μία φίλη:

Κερδίστε 4 διπλές προσκλήσεις για την παράσταση «Κυανιούχο Κάλιο»!Για να συμμετάσχετε:🔻Κάντε Like στη σελίδα μας στο…

Posted by newsbeast on Tuesday, November 12, 2024

Λίγα λόγια για την παράσταση

Το 1929 ανεβαίνει στη Γερμανία ένα θεατρικό έργο με τον μυστηριώδη τίτλο «Κυανιούχο Κάλιο» (πρωτότυπος τίτλος: CYANKALI). Δημιουργός του ο πολιτικοποιημένος γερμανοεβραίος δραματουργός και γιατρός Friedrich Wolf, ο οποίος, μέσα από τη διπλή του ιδιότητα εμπνεύστηκε το «Κυανιούχο Κάλιο» ως «όπλο» στον αγώνα για την κατάργηση του νόμου που απαγόρευε τις αμβλώσεις στη Δημοκρατία της Βαϊμάρης.

Το έργο, το οποίο χαρακτηρίστηκε ως docudrama και σημείωσε τεράστια επιτυχία στην εποχή του, προκαλώντας ταυτόχρονα πρωτοφανές σκάνδαλο, αφηγείται την ιστορία μιας νεαρής γυναίκας η οποία μένει έγκυος και δεν μπορεί ούτε επιθυμεί να φέρει στον κόσμο ένα παιδί, και τελικά πληρώνει με τον πιο βίαιο τρόπο την επιλογή της. Με επίκεντρο το χρονικό μιας παράνομης άμβλωσης στη δίνη της μεγάλης οικονομικής ύφεσης και πριν το ξέσπασμα του Β’ Παγκοσμίου, το έργο αναδεικνύει σημαντικά επιμέρους ζητήματα όπως η ταξική διάσταση του δικαιώματος της επιλογής, η κοινωνική υποκρισία, η διαφθορά του χώρου της υγείας, οι στερεοτυπικές αναπαραστάσεις και προσδοκώμενες επιτελέσεις της γυναικείας ταυτότητας, η εκμετάλλευση της γυναίκας σε ευάλωτη θέση κ.α.

Έναν αιώνα μετά, η ιστορία της νεαρής ηρωίδας του Wolf, της 20χρονης Χέτε, είναι μια από τις ιστορίες εκατοντάδων χιλιάδων γυναικών που καταφεύγουν κάθε χρόνο σε παράνομες κι επικίνδυνες επεμβάσεις, χάνοντας τη ζωή τους ή τραυματίζοντας ανεπανόρθωτα το σώμα και την ψυχή τους.

Με το «Κυανιούχο Κάλιο», η σκηνοθέτιδα Μάρθα Μπουζιούρη βαθαίνει την ενασχόλησή της με τα ζητήματα της έμφυλης βίας και της γυναικείας αυτοδιάθεσης, όπως αυτά έχουν αποτυπωθεί σε προηγούμενες παραστάσεις θεάτρου ντοκιμαντέρ (Pietà, Tα Ταξίδια της Πηνελόπης, Αμάρυνθος κ.α.). Δίνοντας αυτή τη φορά περισσότερο χώρο στη μυθοπλασία, συστήνει το άγνωστο έργο του Friedrich Wolfστο ελληνικό κοινό, επιχειρώντας με την ομάδα της μια «συνομιλία» τόσο με το σήμερα όσο και με το πρωτότυπο έργο και τον δημιουργό του, ο οποίος διώχθηκε, φυλακίστηκε κι εξορίστηκε για την δράση και τις ιδέες του, αφού, παρά την απόσταση ενός αιώνα, το CYANKALI φαντάζει πιο επίκαιρο, τολμηρό κι αναγκαίο από ποτέ.

Διαβάστε περισσότερα σε σχετικό άρθρο