Μετά από αρκετά χρόνια κυκλοφορίας στους δρόμους, το Megane από πέρσι, απέκτησε το νέο σπορ εμπρός προφυλακτήρα που πρωτοείδαμε στο Clio, με σκοπό να δείχνει πιο δυναμικό και να συμβαδίζει με τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα της γαλλικής φίρμας.

Όμως οι ελάχιστες αισθητικές αλλαγές δεν περιορίζονται μόνο στον εμπρός προφυλακτήρα, αλλά και στη σχεδίαση των εμπρός φώτων, όπως και στις ζάντες αλουμινίου. Στο εσωτερικό, οι αλλαγές περιορίζονται στις νέες επενδύσεις και τον ελαφρώς βελτιωμένο εξοπλισμό, που πλέον περιλαμβάνει και το σύστημα πολυμέσων R-Link, ενώ ενισχύθηκε η λιτή/μοντέρνα αισθητική του και βελτιώθηκε η εργονομία.

Στην περίπτωσή μας, ζήσαμε για μια εβδομάδα στο τιμόνι ενός λευκού πεντάθυρου Megane, που χρησιμοποιούσε σαν μονάδα κίνησης τον πολυφορεμένο και άκρως αξιόλογο πετρελαιοκινητήρα 1,5λτ, απόδοσης 110 ίππων.

Το εσωτερικό του Megane 1,5 dCi διαφοροποιείται σε σχέση με το βενζινοκίνητο μόνο στις ενδείξεις του στροφόμετρου, όπου η «κόκκινη» περιοχή αρχίζει από τις 4.000 σ.α.λ. Κατά τα λοιπά χαρακτηρίζεται από τον επιβλητικό πίνακα οργάνων, στον οποίο ξεχωρίζει το αναλογικό στροφόμετρο αριστερά και το ψηφιακό ταχύμετρο στο κέντρο μαζί με τις ενδείξεις καυσίμου και θερμοκρασίας. Σε γενικές γραμμές η λιτή αλλά σύγχρονη, εικόνα και η υψηλή ποιότητα υλικών και συναρμολόγησης, φτιάχνουν τη διάθεση των επιβατών και εγγυώνται μακροζωία. Όσον αφορά την εργονομία, με εξαίρεση τα πολύ χαμηλά τοποθετημένα χειριστήρια του ηχοσυστήματος και το μικρό περιστροφικό διακόπτη ρύθμισης έντασης του ήχου (ευτυχώς υπάρχει το χειριστήριο πίσω από το τιμόνι), κανένα πρόβλημα.

Σε ό,τι αφορά τους χώρους το ανανεωμένο Megane συνεχίζει να είναι μέτριο συγκριτικά με άλλα μικρομεσαία χάτσμπακ μοντέλα, κυρίως όσον αφορά τους πίσω επιβάτες, που όμως επαρκούν για την αξιοπρεπή παραμονή δύο ατόμων για μεγάλο χρονικό διάστημα. Πάντως ο χώρος αποσκευών είναι ιδιαίτερα μεγάλος (372 λτ), έχει πρακτικό σχήμα και εύκολη πρόσβαση από τη μεγάλη πίσω πόρτα.

Όμως, το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα του Megane της δοκιμής μας, είναι ο 4κύλινδρος, 8βάλβιδος 1.500άρης turbodiesel που αποδίδει 110 ίππους στις 4.000 σ.α.λ., με τα 26,5 χγρμ. ροπής του διαθέσιμα μόλις από τις 1.750 σ.α.λ.. Το μοτέρ αυτό συνοδεύεται με στάνταρ σύστημα Stop & Start που στην πράξη τα καταφέρνει θαυμάσια, με -κατά τον κατασκευαστή- κατανάλωση μόλις 3,5 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 90 γρ./χλμ., που απαλλάσσουν από την καταβολή τελών κυκλοφορίας. Χωρίς το χαρακτηριστικό κροτάλισμα, ή κραδασμούς ο 1,5 dCi είναι «πολιτισμένος», ελαστικός και κυριολεκτικά «σκοτώνει» μετά τις 1500σ.α.λ., σημειώνοντας επιδόσεις ανταγωνιστικές με βενζινοκινητήρες. Παρά το βάρος των σχεδόν 1200 κιλών, τα 0-100χλμ. από στάση επιτυγχάνονται σε 12.1’΄, ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 190 χλμ/ώρα, ενώ όσον αφορά τις ενδιάμεσες επιταχύνσεις τα 80-120 χλμ./ώρα με 5η /6η είναι εφικτά σε 14,5/17,2’’.

Σημαντικό ρόλο σε όλα τα παραπάνω παίζει και το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, με σχετικά κοντές σχέσεις σε 1η, 2η & 3η ταχύτητα και μακρύτερες τις 4η, 5η & 6η. Αυτό επιδρά σημαντικά και στην πραγματική κατανάλωση, που στην περίπτωση της δοκιμής μας κυμάνθηκε κατά μέσο όρο στα 6,2 λτ, αλλά ταξιδεύοντας με ταχύτητες έως 140 χλμ/ώρα σε αυτοκινητόδρομο δεν ξεπέρασε τα 5λτ!

Όσον αφορά τις εμπειρίες μας, έχοντας πολύ καιρό να οδηγήσουμε Megane, πραγματικά εντυπωσιαστήκαμε θετικά, τόσο από την άνεση και ποιότητα της κατασκευής, όσο και από την οδική συμπεριφορά, που καταφέρνει να συνδυάζει με τον καλύτερο τρόπο, την άνεση με την αποτελεσματικότητα. Σε συνδυασμό και με το στάνταρ ESP (απενεργοποιείται μόνο μέχρι τα 50 χλμ./ώρα), το πετρελαιοκίνητο Megane διαθέτει καλό κράτημα και ευχάριστη οδική συμπεριφορά, με αμελητέα τάση υποστροφής, την ώρα που ο πίσω ημιάκαμπτος άξονας κρατάει πάντα σταθερό το πίσω μέρος.

Το αυξημένο βάρος στον εμπρός άξονα έχει επηρεάσει θετικά την αίσθηση του τιμονιού, που βελτιώθηκε σημαντικά σε σχέση με το παρελθόν, αν και απέχει ακόμα από το ιδανικό. Η άνεση των επιβατών είναι ίσως η καλύτερη στην κατηγορία, μέχρι τα 130-140 χλμ/ώρα, οπότε αυξάνονται οι αεροδυναμικοί θόρυβοι μετριάζοντας την πολύ καλή ποιότητα κύλισης.

Πάντως, εκτός από τη ροπή του κινητήρα, αυτό που σημειώσαμε στα υπερθετικά του μεσαίου Renault είναι τα φρένα και ο τρόπος που «καταπίνουν» οι αναρτήσεις τις αμέτρητες κακοτεχνίες/φθορές των ελληνικών δρόμων. Πραγματικά σαν μαγικό χαλί, παρά το ότι το αυτοκίνητο της δοκιμής μας είχε πολλές χιλιάδες χιλιόμετρα δημοσιογραφικών… περιποιήσεων.

Συνοψίζοντας, θα καταλήξουμε στο ότι, πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο μικρομεσαίο αυτοκίνητο με άριστο κινητήρα και οδική συμπεριφορά από τις κορυφαίες της κατηγορίας του. Το 5θυρο Renault Megane 1.5 dCi είναι ένα αυτοκίνητο που μας ενθουσίασε περισσότερο απ’ όσο περιμέναμε και μπορεί να αποτελέσει την ιδανική επιλογή για πολλούς, δικαιολογώντας απολύτως τα 17.530 ευρώ (με απόσυρση) που κοστίζει.

Υπέρ
Κινητήρας
Ποιότητα κατασκευής
Οδική συμπεριφορά
Φρένα
Ενδιάμεσες επιταχύνσεις

Κατά
Χώροι επιβατών

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας: 1.461 cc
Διάμετρος x διαδρομή 76,0 x 80,5 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/4κύλινδρος
Ισχύς 110 PS) / 4.000 rpm
Ροπή 26,5 kgm / 1.750 rpm
Επιδόσεις 0-100 km/h 12,1 sec
Τελική ταχύτητα 190 km/h
Κατανάλωση (δοκιμής) 6,2 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 60 lt
Αυτονομία (βάση δοκιμής) 968 km
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
Ανάρτηση εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
Φρένα εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
Ελαστικά 205/55 R16
Σύστημα δ/νσης Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
Μήκος x πλάτος x ύψος 4302x1808x1471 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1546/1547 mm
Μεταξόνιο 2641 mm
Χώρος αποσκευών 372-1162 lt
Βάρος 1180 kg