Κρατάει χρόνια αυτή η κολόνια και παρά τις περιπέτειες της αντιπροσωπείας στην ελληνική αγορά, το όνομα Forester δεν ξεχάστηκε, παρά το ότι η προ τετραετίας περίπου ριζική αλλαγή του δημοφιλούς μοντέλου δεν ήταν και η πιο πετυχημένη κίνηση της μάρκας.
Πρόσφατα είχαμε την ανανέωση του Forester «νέας γενιά» που συνέπεσε με την ανάληψη της αντιπροσωπείας από την Πλειάδες Μότορς, εταιρία του ομίλου Παντελεημονίτη, κάτι που μόνο καλό μπορεί να φέρει για τους δεινοπαθήσαντες τα τελευταία χρόνια πελάτες της φίρμας.
Η ανανέωση αυτή εύκολα μπορεί να θεωρηθεί και σαν νέα γενιά, καθώς πολλά είναι τα στοιχεία που έχουν αλλάξει, τόσο εξωτερικά, όσο -κυρίως- στο εσωτερικό.
Πιο αναλυτικά, εμπρός έχουμε νέα μάσκα, καπό και φωτιστικά σώματα που φέρνουν το μήκους σχεδόν 4,6 μέτρων Subaru Forester 2014 πιο κοντά στα υπόλοιπα μοντέλα της ιαπωνικής εταιρίας, βελτιώνοντας ταυτόχρονα την αεροδυναμική και την προστασία των πεζών, ενώ στο πίσω μέρος η αλλαγή αφορά μόνο τα φωτιστικά σώματα.
Αντίθετα, στο εσωτερικό συναντάμε ένα εντελώς διαφορετικό σκηνικό από το προηγούμενο μοντέλο. Νέα κεντρική κονσόλα, αναβαθμισμένη εργονομία, επανασχεδιασμένος ευανάγνωστος πίνακας οργάνων, σπορ τιμόνι τριών ακτίνων, αλλά και σαφή βελτίωση στην ποιότητα των υλικών και συναρμογής. Στα συν η επανατοποθέτηση των διακοπτών που πλέον βρίσκονται στις αναμενόμενες θέσεις, όσο και η νέα (μικρή βέβαια) οθόνη στο πάνω μέρος της κεντρικής κονσόλας, που δίνει πολλές πληροφορίες για το αυτοκίνητο (trip computer, ρυθμίσεις, τηλέφωνο, 4κίνηση κτλ).
Όσον αφορά τους χώρους επιβατών, αυτοί κρίνονται τουλάχιστον επαρκείς (για 5 άτομα), χωρίς να χρειάζονται συμβιβασμοί για πόδια (χάρη και στο μεταξόνιο των 2.640 χλστ.) και κεφάλια. Στα ατού της ανανέωσης, οι άφθονοι χώροι για μικροαντικείμενα και ο χώρος αποσκευών των 505 λίτρων, που γίνεται μικρό φορτηγό (1.564 λίτρα) όταν αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα, ενώ κάτω από το δάπεδο, υπάρχουν επίσης χώροι για διάφορα αντικείμενα.
Η αλήθεια είναι όμως πως η υστεροφημία του Forester βασιζόταν λιγότερο στους χώρους και τον εξοπλισμό του, καθώς εκεί που κυριολεκτικά «ισοπέδωνε» τον συναγωνισμό, ήταν το σύστημα τετρακίνησης, η οδική συμπεριφορά και η επιπέδου «μαγικό χαλί» ανάρτησή του.
Ας δούμε όμως τι βιώσαμε στην εβδομαδιαία συνύπαρξή μας με το λευκό Forester 2014 που φορούσε κινητήρα 2λιτρο Boxer Diesel, τον μοναδικό επίπεδο πετρελαιοκινητήρα στον κόσμο. Με ισχύ 147ίππους στις μόλις 3.600σ.α.λ. και ροπή 35.7χγρμ/1600-2400σ.α.λ., η λειτουργία του κινητήρα, (συνδυάζεται με 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο) είναι στην πράξη εκρηκτική, εκτοξεύοντας με ευκολία το σχεδόν 1600 κιλών βάρους αμάξωμα, ειδικά μετά τις 1500σ.α.λ., όταν εμφανίζονται –σχετικά απότομα- τα πολλά κιλά ροπής.
Σαν αποτέλεσμα αυτής της σχέσης αριθμών, έρχονται οι καθόλου ευκαταφρόνητες επιδόσεις, που είναι, 10.2’’ για τα 0-100 και 192 χιλιόμετρα τελικής ταχύτητας, που κρίνονται υπεραρκετές για το χαρακτήρα της κατασκευής. Την ίδια στιγμή ο επίπεδος πετρελαιοκινητήρας αποδεικνύεται πολύ οικονομικός, καθώς οδηγού θέλοντος και… διαδρομής βοηθούσης το trip computer μπορεί να γράψει ακόμα και κάτω από 6λτ/100χλμ., ενώ χωρίς πολλή προσοχή, στην καθημερινότητά μας πετύχαμε μέσο όρο 7,2 λτ/100χλμ., αριθμό που σε συνδυασμό με τα 60 λίτρα χωρητικότητας του ρεζερβουάρ δίνει αυτονομία μεγαλύτερη των 800 χιλιομέτρων!
Αυτό πάντως που χρειάζεται ιδιαίτερη σημείωση στον κινητήρα είναι, η σχεδόν αθόρυβη (εξ αιτίας και της καλής ηχομόνωσης) και χωρίς κραδασμούς λειτουργία. Ο ασυνήθιστος, αν δε δει το στροφόμετρο ή τις ενδείξεις diesel, δύσκολα θα καταλάβει πως δεν οδηγεί βενζινοκινητήρα και μάλιστα πολυκύλινδρο.
Κατά τα λοιπά, στο δρόμο, η λειτουργία του αξεπέραστου συστήματος τετρακίνησης της Subaru (Symmetrical AWD), τεκμηριώνει για μια ακόμα φορά τη φήμη της, προσφέροντας σε κάθε περίπτωση εξαιρετική οδική συμπεριφορά, που εύκολα κανείς την τοποθετεί στην κορυφή αυτής της κατηγορίας των SUV. Ακόμα και σε περίπτωση απότομων ελιγμών σε χαμηλής πρόσφυσης οδόστρωμα το Forester μας έβγαλε «ασπροπρόσωπους», με τα αποθέματα ροπής του κινητήρα να κατανέμονται ιδανικά στους τροχούς προκειμένου να κρατήσουν το βαρύ αμάξωμα στο «δρόμο του Θεού». Στο έργο αυτό συμβάλλει το γρήγορο (με όχι καλή αίσθηση) τιμόνι, η λειτουργία της ανάρτησης (αν και όχι στα επίπεδα των Forester προηγούμενης γενιάς) και τα φρένα που αντιμετωπίζουν το βάρος χωρίς κόπωση και παρενέργειες.
Αν πάντως πρέπει να είμαστε και λίγο αυστηροί, θα παραπονεθούμε για τον χαμηλό σε ύψος λεβιέ ταχυτήτων, το απότομο τίναγμα εμπρός (στον απρόσεκτο μπορεί και να σβήσει ο κινητήρας) όταν οι στροφές περάσουν τις 1500 σ.α.λ. και την έλλειψη συστήματος start/stop για οικονομία στις μεγάλες αναμονές.
Κλείνοντας τη σύντομη γνωριμία μας με το Subaru Forester Boxer Diesel, θα επισημάνουμε το ότι είναι από τα ελάχιστα SUV με μόνιμη 4κίνηση, κορυφαία οδική συμπεριφορά και υψηλά επίπεδα ασφάλειας, σε συνδυασμό με ένα υπέροχο κινητήρα που το μοναδικό του «μειονέκτημα» είναι ο κυβισμός και η εξ αυτού στοχοποίησή του από τους αυτόκλητους… «εθνοσωτήρες».
Ως εκ τούτου, εναπόκειται στη νέα αντιπροσωπεία αν θα «αποκαταστήσει» το όνομά του στους ελληνικούς δρόμους, κάτι που όσον αφορά το υλικό δείχνει εύκολο, αλλά στα πλαίσια της δημοσιονομικής πειθαρχίας, φαντάζει βουνό.
Υπέρ
Σύστημα τετρακίνησης
Οδική συμπεριφορά
Κατανάλωση
Επιδόσεις
Λειτουργία κινητήρα
Χώροι
Κατά
Αίσθηση τιμονιού
Κυβισμός
Έλλειψη start/stop
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κυβισμός : 1998κ.εκ.
Ισχύς : 147ίπποι/3600σ.α.λ.
Ροπή : 35.7χγρμ/1600-2400σ.α.λ.
Μετάδοση: μόνιμη 4κίνηση
Κιβώτιο: Μηχανικό 6τάχυτο
Βάρος : περίπου 1600κιλά
Εκπομπές CO2 : 150-156γρ/χλμ.
Επιτάχυνση 0-100km : 10.2’’
Τελική Ταχύτητα : 190χλμ/ώρα
Κατανάλωση (μέση δοκιμής) : 7,2λτ/100χλμ
Διαστάσεις : 4595x1795x1735χλστ