Το ανανεωμένο Polo έφτασε στη χώρα μας την άνοιξη και με την πρώτη ματιά εντός και εκτός, θυμίζει το μεγαλύτερο και πιο φημισμένο Golf.
Εξωτερικά, οι σχεδιαστικές αλλαγές επικεντρώνονται στο εμπρός μέρος και θυμίζουν Golf, τόσο στο σχήμα των φώτων, όσο και στους αεραγωγούς της μάσκας και του προφυλακτήρα.
Εσωτερικά, το δερμάτινο τριάκτινο τιμόνι, τα αναλογικά όργανα και το ηχοσύστημα με οθόνη αφής στο ταμπλό, παραπέμπουν επίσης στο μεγαλύτερο αδελφό, ενώ στην περίπτωση της δοκιμής μας, κάτω από το καπό βρισκόταν ο νέος πετρελαιοκινητήρας των 1422 κ.εκ. με απόδοση 90 ίππων.
Ας βάλουμε όμως τις διαπιστώσεις μας σε μια σειρά.
Το Polo αναμφίβολα είναι ένα από τα δημοφιλέστερα αυτοκίνητα παγκοσμίως, κυρίως γιατί διαθέτει υψηλή ποιότητα υλικών/κατασκευής, κάτι που δύσκολα βρίσκει κανείς σε αυτή τη κατηγορία.
Η πρόσφατα ανανεωμένη έκδοση ανεβάζει ακόμα ψηλότερα τον πήχη με πολλά νέα χαρακτηριστικά, νέες τεχνολογίες και μια σειρά «φρέσκους» κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου.
Στην περίπτωσή μας, ο 1.4 TDI που οδηγήσαμε, εμφανίζεται πρώτη φορά στην γκάμα της VW, είναι 3κύλινδρος, 12βάλβιδος, με άμεσο ψεκασμό και turbo, αποδίδει ισχύ 90 ίππων στις 3500 σ.α.λ. και ροπή 230 Nm στις 1.500 σ.α.λ., ενώ πληροί τα πρότυπα εκπομπών ρύπων EU-6.
Ο κινητήρας αυτός αντικαθιστά τον 1.2 TDI και προσφέρει επιδόσεις που συγκρίνονται με τον 1.6 TDI που χρησιμοποιούσε το Golf. Η μεγάλη ροπή σε μόλις 1500 σ.α.λ. εξασφαλίζει στο 1.165 κιλών αμάξωμα, σβελτάδα, γραμμικότητα αλλά και οικονομία.
Στα σχεδόν 1.000 χλμ. της δοκιμής μας είδαμε στο trip computer κατανάλωση περί τα 5,0λτ/100χλμ., όχι πολύ μακριά από τα να 3,4 λτ που ισχυρίζεται η VW. Ταυτόχρονα οι εκπομπές CO2 είναι 88 γρ/χλμ, κάτι που απαλλάσσει από τα τέλη κυκλοφορίας. Η επιτάχυνση με το μηχανικό κιβώτιο 5 ταχυτήτων είναι για τα 0-100 χλμ/ώρα 10,9’’, ενώ η τελική φθάνει τα 184 χλμ.
Η έκδοση της δοκιμής μας διαθέτει με σύστημα Start/Stop, με στόχο την οικονομία, αλλά εδώ εντοπίσαμε και τη μόνη σοβαρή αδυναμία, καθώς πολλές φορές το αυτοκίνητο έμενε στάσιμο εν μέση οδό, οπότε για παν ενδεχόμενο, αναγκαζόμαστε κάθε φορά που ξεκινούσαμε μια διαδρομή, βγάζαμε το σύστημα εκτός, πατώντας το σχετικό διακόπτη.
Στο εσωτερικό διαπιστώσαμε πως οι χώροι επιβατών παραμένουν ίδιοι με την προηγούμενη έκδοση, ενώ ο χώρος αποσκευών με το διπλό δάπεδο έχει όγκο 280 λίτρα. Όμως η ποιότητα υλικών και κατασκευής είναι πολύ πάνω από το μέσο όρο και η εργονομία διεκδικεί το άριστα!
Στα συν του νέου Polo σημειώνουμε τα συστήματα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, όπως η πλατφόρμα επικοινωνίας MirrorLink που προβάλλει την οθόνη του smartphone, και ταυτόχρονα δίνει την δυνατότητα χειρισμού των εφαρμογών του. Επιπλέον στον στάνταρ εξοπλισμό διατίθενται σειρά συστημάτων υποστήριξης του οδηγού, όπως το Multi-Collision Brake και η αναγνώριση κόπωσης οδηγού. Το σύστημα ψυχαγωγίας με οθόνη αφής ενσωματώνει Bluetooth για κινητό τηλέφωνο με Audio Streaming.
Στο δρόμο, οδηγός και επιβάτες δεν θα αντιμετωπίσουν πρόβλημα, παρά μόνο με τις έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες, ενώ σε επίπεδο άνεσης μόνο ο θόρυβος του πετρελαιοκινητήρα είναι αυτός που ενοχλεί. Η οδική συμπεριφορά και η ποιότητα κύλισης θεωρούνται από τις καλύτερες στην κατηγορία. Η δύναμη του κινητήρα και κυρίως η ροπή του είναι υπέρ αρκετή, τόση που δεν είναι λίγες οι φορές που ο οδηγός θεωρεί τον κινητήρα μεγάλο για το μόλις 4 μέτρων αμάξωμα. Βέβαια στις προσπεράσεις και τα ταξίδια, οι επιδόσεις μόνο καλό κάνουν, την ώρα που η οικονομία είναι σε ιδανικά -για την εποχή οικονομικής κρίσης- επίπεδα. Κατά τα λοιπά, φρένα, σύστημα ελέγχου πρόσφυσης, φώτα και λοιπά συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, συγκροτούν ένα μικρομεσαίο όχημα που μπορεί να εξυπηρετήσει από μεμονωμένους χρήστες, έως μικρές οικογένειες, όντας το μοναδικό όχημα του σπιτιού.
Το Polo είναι από τα κορυφαία της κατηγορίας του και η πρόσφατη Golfoποίησή του, θα το κάνει περιζήτητο ανάμεσα σε αυτούς που θέλουν διακαώς το μεγάλο αδελφό, αλλά δεν τον φτάνει το πορτοφόλι τους.
Βέβαια -σε σχέση με τον ανταγωνισμό- η τιμή είναι τσουχτερή (ξεκινά από τις 15.600 ευρώ) και στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας φτάνει τις 17.210 ευρώ, ή 16.250 με απόσυρση.
Να σημειώσουμε τέλος ότι, το νέο Polo διατίθεται σε τέσσερις εκδόσεις εξοπλισμού: Conceptline, Trendline, Comfortline και Highline. Ο βασικός εξοπλισμός του περιλαμβάνει ως στάνταρ φώτα ημέρας, 6 αερόσακους, Multi-colision brake, ESP με Brake Asist, ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό EDL, Hill Hold Assist, ένδειξη χαμηλής πίεσης ελαστικών, air condition, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες και ηχοσύστημα με οθόνη αφής 5 ιντσών/θύρα SD/Aux in.
Η κορυφαία έκδοση που οδηγήσαμε 1.4 TDI BMT 90ps Highline, περιλαμβάνει ακόμη στον εξοπλισμό της, ζάντες αλουμινίου, προβολείς ομίχλης και στατικό φωτισμό στροφής, κεντρικό υποβραχιόνιο με επιπλέον αποθηκευτικούς χώρους, σπορ καθίσματα, επένδυση εσωτερικά σε αλουμίνιο, διπλό δάπεδο αποσκευών, σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού, οθόνη πολλαπλών ενδείξεων Plus, ηχοσύστημα με έγχρωμη οθόνη αφής και 6 ηχεία, Bluetooth με Audio Streaming, θύρα USB, σπορ δερμάτινο τιμόνι και δερμάτινη επένδυση σε λεβιέ ταχυτήτων και χειρόφρενο.
Υπέρ
– Ποιότητα κατασκευής υλικών
– Κινητήρας
– Εργονομία
– Οδική συμπεριφορά
– Κατανάλωση
Κατά
– Σύστημα Start/stop
– Θόρυβος κινητήρα
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κυβισμός (κ.εκ.): 1.422
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 90/3.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.): 230/1.500-2.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.): 10,9
Τελ. ταχύτητα (χλμ./ώρα): 184
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.): 3,4
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.): 88
Βάρος (κιλά): 1.165