Το Fullback, το μεσαίο επαγγελματικό pick-up της Fiat Professional, έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα του στη Έκθεση του Dubai το 2015 σηματοδοτώντας την δυναμική είσοδο της μάρκας στην κατηγορία των μεσαίων pick-up φορτηγών.
Πρόκειται για προϊόν συνεργασίας μεταξύ Fiat και Mitsubishi, καθώς βασίζεται στο πολύ γνωστό L200 και παράγεται στην Ταϊλάνδη.
Παρά την μεγάλη καμπίνα με τις 4 πόρτες, παραμένει ένα επαγγελματικό όχημα που χάρη στη μεγάλη ευελιξία του, μπορεί να χρησιμοποιηθεί εξίσου άνετα στην καθημερινή ζωή και γενικότερα στον ελεύθερο χρόνο, εξ’ ου και το όνομά του. Η λέξη Fullback προέρχεται από τη θέση-κλειδί στο ράγκμπι, τον τελευταίο δηλαδή παίκτη στη γραμμή της άμυνας, που είναι επίσης και αμυντικός στην επίθεση, δηλαδή μια θέση η οποία δηλώνει παίκτη έτοιμο να αντιμετωπίσει οποιαδήποτε κατάσταση.
Εξωτερικά δεν υπάρχουν σημαντικές αλλαγές σε σχέση με το L200, αλλά στο εσωτερικό οι Ιταλοί έχουν βάλει το χέρι τους σε πολλές μικρές, σημαντικές λεπτομέρειες, όπως π.χ. η κάλυψη των καλωδίων πίσω από τον καθρέφτη. Πάντως, το βασικό χαρακτηριστικό του είναι η πολύ καλή ποιότητα κατασκευής, η αναβαθμισμένη εργονομία και οι άφθονοι χώροι, ενώ ανέσεις όπως η κάμερα οπισθοπορείας κάνουν την ζωή του οδηγού πιο εύκολη. Πλούσιος και ο εξοπλισμός, στον οποίο μεταξύ άλλων περιλαμβάνονται: 7 αερόσακοι, ABS με EBD, ESP, Hill Holder και ASR.
Το Fullback διαθέτει τετρακίνηση Super Select II, κλείδωμα κεντρικού και πίσω διαφορικού μαζί με περιστροφικό διακόπτη για την επιλογή μετάδοσης της κίνησης, όπως επίσης και υποπολλαπλασιασμό σχέσεων με κατανομή ροπής 40% μπροστά, 60% πίσω.
Η αλλαγή από 2WD σε 4WD γίνεται μέχρι τα 100 χιλιόμετρα την ώρα, ενώ η επιλογή 4H Lock μπορεί να χρησιμοποιηθεί ανεξαρτήτως ταχύτητας. Ειδικά, η επιλογή σε κοντές σχέσεις με κλείδωμα κεντρικού διαφορικού (4LLc) προσφέρεται για σκληρή off-road οδήγηση, ενώ διατίθεται επίσης ως εξτρά κλείδωμα και του πίσω διαφορικού (κάρο) για μέγιστη πρόσφυση σε σαθρά εδάφη (μέγιστο βάθος βύθισης 600 mm). Σημαντικές είναι και οι δυνατότητες κίνησης σε περιοχές με έντονο ανάγλυφο εδάφους, καθώς η γωνία προσέγγισης είναι 30 μοίρες και η γωνία διαφυγής 22.
Όλες οι εκδόσεις του Fullback έχουν μέγιστο ύψος 1,780 μ. και πλάτος μέχρι 1,815 μ., με μεταξόνιο 3 μ. Το μήκος στην περίπτωση του Double Cab της δοκιμής μας, είναι 5,285 μ. από τα οποία 1,52 μ. ανήκουν στον χώρο φόρτωσης, ενώ το ωφέλιμο φορτίο ανέρχεται στα 1.100 κιλά και η ελκτική ικανότητα στα 3.100 κιλά.
Το αυτοκίνητο «μας» φορούσε υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα πετρελαίου 2,4 λίτρων, προδιαγραφών Euro 6 με απόδοση 180 ίππων στις 3.500 στροφές και μέγιστη ροπή 430 Nm στις 2500 στροφές. Ο κινητήρας συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, αλλά υπάρχει και η δυνατότητα εξοπλισμού με 5άρι αυτόματο κιβώτιο.
Ο συνδυασμός κινητήρα/κιβωτίου κινεί άνετα το βάρους 1890 κιλών σύνολο, επιταχύνοντάς το από στάση στα 100 χιλιόμετρα μέσα σε 11,2 δεύτερα, για να το φτάσει στη συνέχεια στην τελική ταχύτητα των 179 χιλιομέτρων την ώρα. Φυσικά υπό φορτίο αυτές οι επιδόσεις διαφοροποιούνται προς τα κάτω, αλλά το ζητούμενο σε ένα ουσιαστικά επαγγελματικό εργαλείο δεν είναι οι επιδόσεις, όσο η χρηστικότητα, η αντοχή και η οικονομία στην κατανάλωση.
Εμείς πάντως στην διάρκεια της δοκιμής μας διανύσαμε σχεδόν 800 χιλιόμετρα σε κάθε έδαφος, αργά και γρήγορα, άδειο ή φορτωμένο και χωρίς ακρότητες στο γκάζι, είδαμε μέση τιμή κατανάλωσης τα 8 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, αρισθμό που σε σχέση με το 75 λίτρων ρεζερβουάρ, εξασφαλίζει μεγάλη αυτονομία. Αυτό που θα θέλαμε είναι η μέγιστη ροπή να εμφανιζόταν πιο νωρίς, κάτι που θα έκανε ακόμα πιο εύχρηστο το βαρύ όχημα, ειδικά υπό φορτίο.
Στην διαδρομή αυτή, είναι αλήθεια ότι, η με διπλά ψαλίδια εμπρός και φύλλα σούστας πίσω, που κάνουν το άδειο αμάξωμα -χωρίς φορτίο- να αναπηδά στις ανομοιομορφίες των δρόμων, κάτι που υπό φορτίο διορθώνεται μερικώς, χωρίς το βαρύ όχημα να χάνει την σβελτάδα του. Εκτός αυτού, σε δύσβατους δρόμους, σε νερόλακκους και λάσπες το Fullback δεν «δίστασε» ούτε στιγμή, εμπνέοντας εμπιστοσύνη σε οδηγό και επιβάτες.
Μια εμπιστοσύνη που σε κάνει να αισθάνεσαι ότι, μπορείς να κάνεις τα πάντα οδηγώντας το, ή κάπως έτσι. Εδώ, εμείς θα προσθέσουμε: αρκεί να μην ξεχάσεις πως πρόκειται για ένα επαγγελματικό όχημα, ένα φορτηγάκι, που όσο και να τα καταφέρνει στον ρόλο του γιώταχί, δεν παύει να είναι πάνω από όλα ένα εργαλείο, που μπορεί να εξυπηρετήσει πάνω από τον μέσο όρο και στην καθημερινότητα και σε ταξίδι και σε ψυχαγωγικές δραστηριότητες.
Σε όλα τα παραπάνω, πρέπει να προσθέσουμε, τα δυνατά φώτα, τα αποτελεσματικά φρένα και την ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα τιμή κτήσης, που ειδικά αυτό τον μήνα ξεκινά για το διπλοκάμπινο από μόλις 25.470 ευρώ.
Υπέρ
Ποιότητα κατασκευής
Μοντέρνο/πλήρες εσωτερικό
Χώροι
Επιδόσεις
Κατανάλωση
Τιμή
Κατά
Απόδοση ροπής ψηλά
Αναπηδήσεις στις εγκάρσιες ανωμαλίες
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας: 2440cc
Ισχύς: 181 ίπποι /3.500 σ.α.λ.
Ροπή: 43.8 χγρμ /2.500 σ.α.λ.
Μετάδοση: 4×4, με υποπολλαπλασιαμός σχέσεων
Κιβώτιο: Xειροκίνητο 6 σχέσεων
Ανάρτηση εμπρός: Ψαλίδια, σπειροειδή ελατήρια
Ανάρτηση πίσω: Ελλειπτικές σούστες
Φρένα εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι
Φρένα πίσω: Ταμπούρα
0-100: 11,2΄΄
Τελική ταχύτητα 179 χλμ/ώρα
Πλήρης κύκλος στροφής: 5.9 m
Μεικτή κατανάλωση: 8,) λτ/100 χλμ (δοκιμής)
Ρεζερβουάρ: 75 λίτρα
Εκπομπές CO2: 193 γρ/χλμ
Βάρος: 1.895 κιλά
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 5.280/1.785/1.775 χλστ.
Φορτίο: Ωφέλιμο 1100 κιλά, συρόμενο 3000 κιλά
Νίκος Τσάδαρης