Το Mazda 2, το σούπερ μίνι της μικρής αλλά αιρετικής ιαπωνικής μάρκας, ανανεώθηκε για δεύτερη φορά και συνεχίζει την τίμια εμπορική του διαδρομή, βασιζόμενο στην ποιότητα, την υποδειγματική οδηγησιμότητα και την ήπια υβριδική τεχνολογία e-Skyactiv, που προσφέρει ιδιαίτερα χαμηλή κατανάλωση. Ταυτόχρονα διαθέτει χαμηλή τιμή που του δίνει πλεονέκτημα σε σχέση με τα πλήρως υβριδικά μοντέλα. Αυτή είναι και η απάντηση της Mazda σε μια κατηγορία όπου πολλά μοντέλα καταργούνται ή εξηλεκτρίζονται προκειμένου να ανταποκριθούν στις αυστηρές προδιαγραφές ρύπων που έθεσαν οι κυβερνήσεις του δυτικού κόσμου.
Το Mazda2 της δοκιμής μας, διατηρεί τα βασικά τεχνικά του χαρακτηριστικά, κάτω από ένα σύγχρονο σχεδιαστικά αμάξωμα, ενώ διαθέτει αναβαθμισμένο εξοπλισμό.
Το μήκους 4,08 μ. 5θυρο όχημα χωρίς να είναι κορυφαίο σε χώρους, χωράει άνετα τέσσερις ενήλικες, που έχουν στη διάθεσή τους χώρο 255 λίτρων για τις αποσκευές τους και επαρκείς χώρους για μικροπράγματα στην καμπίνα. Η τελευταία είναι ευχάριστη, δείχνει ποιοτική και διαθέτει πλήρη στάνταρ εξοπλισμό ο οποίος μεταξύ άλλων περιλαμβάνει: ESP με hill holder, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, cruise control, αυτόματα φώτα, εμπρός φώτα τεχνολογίας LED, σύστημα πλύσης προβολέων, υπολογιστή ταξιδιού, ηχοσύστημα με ψηφιακό ραδιόφωνο, Bluetooth, συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto, 2 θύρες USB και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα Start-Stop, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κ.ά.
Αυτό που λείπει είναι η ρεζέρβα και αυτό δεν είναι προς όφελος του χώρου αποσκευών, καθώς στη θέση της βρίσκεται ένα πλαστικό που στερεώνει το κιτ επισκευής ελαστικού που δυστυχώς στις περισσότερες των περιπτώσεων δεν μπορεί να θεραπεύσει το ξεφούσκωτο (συνήθως από κόψιμο στο πλάι) ελαστικό.
Κινητήρας-κιβώτιο
Το Mazda 2 κινείται από ένα ήπιο υβριδικό σύστημα που έχει σαν βάση τον κινητήρα Skyactiv 1.5, ο οποίος με άμεσο ψεκασμό και ψηλή σχέση συμπίεσης (15:1) αποδίδει 90 ίππους και συνδυάζεται με σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση και γεννήτρια/μίζα για την υποβοήθηση στις εκκινήσεις και την επιτάχυνση. Αυτή η γεννήτρια δεν τροφοδοτείται από μπαταρία αλλά από πυκνωτή ο οποίος έχει την ικανότητα γρήγορης φόρτισης και εκφόρτισης, αλλά και μεγαλύτερη διάρκεια ζωής.
Το υβριδικό σύστημα, χρησιμοποιείται και για την ηλεκτρική τροφοδοσία συστημάτων του αυτοκινήτου όπως π.χ. ο κλιματισμός.
Το έργο του κινητήρα μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς μέσα από ένα άριστο σε αίσθηση και ακρίβεια χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων έξη σχέσεων, με την αραιή κλιμάκωση και το μακρύ βήμα της τελικής μετάδοσης να βοηθούν την οικονομία κατανάλωσης.
Ο συνδυασμός κινητήρα – κιβωτίου δεν βάζει φωτιά στο δρόμο αλλά αποδεικνύεται προοδευτικός (χάρη και στο υβριδικό σύστημα) και εύστροφος (στις ψηλές στροφές), ενώ δίνει στο βάρους 1083 κιλών αμάξωμα επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 9,8” και τελική ταχύτητα 183 χλμ/ώρα, τιμές που εγγυώνται ενεργητική ασφάλεια.
Όσον αφορά την κατανάλωση η επιλογή του συστήματος Skyactiv δικαιώνεται καθώς η μέση κατανάλωση της δοκιμής μας δεν ξεπέρασε τα 5,8 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα μικτής διαδρομής, τιμή που επιτρέπει αυτονομία μεγαλύτερη των 700 χιλιομέτρων. Η χαμηλή κατανάλωση και η κατά συνέπεια χαμηλή εκπομπή ρύπων CO2 (107 γρ/χλμ), απαλλάσσει το Mazda2 από τέλη κυκλοφορίας κι επιτρέπει την καθημερινή είσοδό του στο δακτύλιο.
Από την θέση του οδηγού
Τα πρώτα πράγματα που εντυπωσιάζουν όποιον πρωτόμπαρκο στην θέση οδηγού του νέου Mazda2, είναι η ευκολία χρήσης του, η γεροδεμένη κατασκευή του (made in Japan!), η άνεση και η ποιότητα κύλισης που ενισχύεται και από τα ψηλού προφίλ ελαστικά.
Επιπλέον, η άριστη λειτουργία του επιλογέα ταχυτήτων και η άμεση ανταπόκριση του συστήματος διεύθυνσης, ενθουσιάζουν και διευκολύνουν τον οδηγό, που στη συνέχεια ανακαλύπτει ότι, το επίπεδο της οδικής συμπεριφοράς είναι από τα κορυφαία της κατηγορίας και οι όποιες ακραίες αντιδράσεις στην πίεση είναι προβλέψιμες και εύκολα ελεγχόμενες.
Το ακριβές – γρήγορο τιμόνι και τα δυνατά φρένα ενισχύουν το αίσθημα ασφάλειας και κάνουν το ιαπωνικό σούπερ μίνι ευχάριστο στην οδήγηση.
Το μόνο που μας προβλημάτισε είναι η απροθυμία του κινητήρα στις χαμηλές στροφές (που σε καμιά περίπτωση δεν θυμίζει 1,5 λίτρο), γεγονός που πολλές φορές αναγκάζει τον οδηγό να δουλέψει με το – ευτυχώς – υποδειγματικό κιβώτιο ταχυτήτων.
Δια ταύτα
Το ανανεωμένο Mazda2 είναι αναμφίβολα ένα από τα κορυφαία σούπερ μίνι της αγοράς, κυρίως λόγω της ποιότητας κατασκευής, της χρηστικότητας, της οδικής συμπεριφοράς και της οικονομίας κατανάλωσης που προσφέρει.
Χωρίς να είναι εντυπωσιακό στην εμφάνιση και με μέτριους χώρους υπόσχεται πολλά πολλά χρόνια ζωής χωρίς προβλήματα και ευχάριστες διαδρομές εντός ή εκτός του αστικού ιστού.
Με τιμή που ξεκινά από 17.596 ευρώ (το αυτοκίνητο της δοκιμής μας 22.000 ευρώ) δεν το λες φθηνό, αλλά σε βάθος χρόνου είναι μια τίμια και συμφέρουσα αγορά, συμπέρασμα που ενισχύεται και από την 6ετή εργοστασιακή εγγύηση που δίνει η μάρκα.
Υπέρ
- Ποιότητα κατασκευής
- Εξοπλισμός
- Εργονομία
- Ποιότητα κύλισης
- Οδική συμπεριφορά
- Ευελιξία
- Κατανάλωση
- Κιβώτιο ταχυτήτων
- 6 χρόνια εγγύηση
- Απαλλαγή από τέλη κυκλοφορίας
Κατά
- Έλλειψη ρεζέρβας
- Απροθυμία στις χαμηλές στροφές
- Περιορισμένος χώρος πίσω
Τεχνικά χαρακτηριστικά
- Κατηγορία: 5θυρο, 5θέσιο, Super Mini, επιβατικό
- Διαστάσεις: 4.085 Χ 1.695 Χ 1.524 χλστ
- Μεταξόνιο: 2.570 χλστ
- Βάρος: 1.083 κιλά
- Ρεζερβουάρ καυσίμων: 44 λτ
- Χώρος αποσκευών: 255 / 887 λτ
- Φορολογήσιμοι ίπποι: 10
- Κινητήρας: βενζίνης, 4κύλινδρος, 16βάλβιδος, 1.496 κ.εκ.
- Ισχύς: 90 ίπποι / 6.000 σαλ
- Ροπή (Nm @ σαλ): 151 / 3.500
- Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
- Κιβώτιο ταχυτήτων: Χειροκίνητο, 6 σχέσεων
- Ανάρτηση: Εμπρός Γόνατα McPherson / Πίσω Ημιάκαμπτος Άξονας
- Τροχοί: 185/60/16
- Φρένα: Εμπρός Αεριζόμενοι Δίσκοι / Πίσω Ταμπούρα
- Σύστημα διεύθυνσης: Ηλεκτρική Υποβοήθηση, με κύκλο στροφής 10,2 μ.
- Επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα: 9,8΄΄
- Τελική ταχύτητα: 183 χλμ/ώρα
- Μέση κατανάλωση (δοκιμής): 5,8 λτ/100 χλμ
- Εκπομπές CO2 (WLTP): 107,0 γρ/χλμ
- Τέλη κυκλοφορίας: 0 ευρώ
- Τιμή: Από 17.596 ευρώ (αυτ/του δοκιμής 22.000 ευρώ)