Η Mercedes A-Class παραμένει το σημείο αναφοράς για όσους θέλουν να γίνουν έστω και σε «εισαγωγικό επίπεδο» οδηγοί/κάτοχοι ενός οχήματος της premium κατηγορίας. Η πρόσφατη ανανέωση του μικρότερου μοντέλου της μάρκας με το αστέρι, εξακολουθεί να έχει και 4θυρη έκδοση (sedan = τριών όγκων αμάξωμα), αυτό που παλιά ονομάζαμε «κούρσα», θεωρώντας πως μόνο αυτή έδινε το κύρος κτήσης γιωταχί οχήματος. Η ανανέωση έγινε με προσοχή (ένα πετυχημένο μοντέλο ποτέ δεν το αλλάζεις ριζικά), σε επιλεγμένους τομείς προκειμένου η A-Class να παραμείνει στην κορυφή της κατηγορίας.

Πρόσφατα βρεθήκαμε στη θέση οδήγησης μιας ανανεωμένης A200 sedan, με τον κινητήρα βενζίνης 1,33 λίτρων και στη συνέχεια καταγράφουμε τις διαπιστώσεις μας από μια συμβίωση που κράτησε περίπου 800 χιλιόμετρα σε κάθε είδους ασφάλτινες διαδρομές.

Εν συντομία

Το χαμηλό – θα λέγαμε σπορ – τριών όγκων αμάξωμα δεν δείχνει το μήκος του (4.549 χλστ.) και δημιουργεί ένα αισθητικά ανώτερο σύνολο από την hatchback (5θυρη) έκδοση. Διαφορές σε σχέση με την προηγούμενη γενιά εντοπίζονται, στην πανέμορφη μάσκα με το μεγάλο αστέρι, στους ξανασχεδιασμένους επίπεδους προβολείς (διατίθενται προαιρετικά και σε LED), στα νέα σχέδια ζαντών, στον διαφοροποιημένο πίσω διαχύτη, στα πίσω LED φώτα, και στην ανανεωμένη γκάμα εξωτερικής βαφής.

Ο πολυτελής χαρακτήρας του μοντέλου αποτυπώνεται κυρίως στο εσωτερικό, με σχεδίαση, ποιότητα υλικών/συναρμογής και εξοπλισμό που παραπέμπει σε μοντέλα ανώτερης κατηγορίας και δικαιολογεί – ως ένα σημείο – την αλμυρή τιμή κτήσης. Σημείο αναφοράς και εδώ οι δύο οθόνες 10,25 ιντσών που υποστηρίζουν την τελευταία γενιά του συστήματος πολυμέσων MBUX, με δυνατότητα παραμετροποίησης μέσω των προγραμμάτων Classic, Sport και Discreet. Οι οθόνες πλαισιώνονται από αεραγωγούς αεροπορικού τύπου και από μια μεταλλική φάσα ανάμεσα στα εύκαμπτα πλαστικά του ταμπλό.

Κατά τα λοιπά, δεν εντοπίσαμε διαφορές, ενώ οι χώροι επαρκούν για τέσσερις επιβάτες (λίγο στριμωγμένοι σε ύψος οι πίσω) και ο κλασικός χώρος αποσκευών χωρά 405 λίτρα, αλλά δεν διαθέτει ρεζέρβα. Στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας τα με αλκαντάρα επενδεδυμένα καθίσματα, το ανασχεδιασμένο (ντυμένο με δέρμα Nappa) πολυλειτουργικό τιμόνι και ο εσωτερικός φωτισμός με 7 διαφορετικές παραλλαγές χρωμάτων, έδινε επιπλέον πόντους πολυτέλειας, ενώ η εργονομία «πάσχει» μόνο στη θέση του επιλογέα ταχυτήτων που επιμένει να βρίσκεται εκεί όπου στα περισσότερα μοντέλα του κόσμου βρίσκεται ο μοχλός για τους καθαριστήρες.

Κινητήρας – Κιβώτιο

Η Α 200 είναι η βάση στην οικογένεια Α-Class για την χώρα μας και χρησιμοποιεί τον γνωστό πλέον 4κύλινδρο, 1.300άρη τούρμπο κινητήρα (προϊόν συνεργασίας με την Renault), ο οποίος παίρνει βοήθεια από ένα ήπια υβριδικό σύστημα κίνησης 48V με ενσωματωμένη μίζα/γεννήτρια. Η βοήθεια αυτή αποτιμάται σε επιπλέον 13,6 ίππους και έτσι η συνολική απόδοση του κινητήριου συστήματος είναι 163 ίπποι με μέγιστη ροπή 270 Nm. Το έργο αυτό (με προφίλ comfort, eco, sport & individual) μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς με ένα μερικές φορές (σε προφίλ eco) απότομο στη λειτουργία και διστακτικό σε απόκριση αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με 7 σχέσεις. Υπάρχει και δυνατότητα αλλαγής των μέσω χειριστήριων (paddles) που βρίσκονται πίσω από τις οριζόντιες ακτίνες του τιμονιού.

Ο συνδυασμός τα καταφέρνει πολύ καλά με το βάρους σχεδόν 1.400 κιλών αμάξωμα, δίνοντας του επιδόσεις σπορ επιπέδου, με τα 0-100 σε 8.3΄΄, την τελική να αγγίζει τα 230 χλμ/ώρα και τις ενδιάμεσες επιταχύνσεις να επωφελούνται σε κάθε στιγμή από το υβριδικό σύστημα. Όμως οι επιδόσεις έχουν και κόστος, οπότε μην περιμένετε η κατανάλωση να είναι μικρή. Η εμπειρία μας σε 800 χιλιόμετρα μικτού κύκλου, με χαλαρούς ρυθμούς και κυρίως προφίλ eco, έδωσε μέση κατανάλωση 7,5 λίτρα/100 χλμ, τιμή που δεν την λες μεγάλη, αλλά δεν είναι και μικρή, τουλάχιστον με όσα έχουμε συνηθίσει στα σύγχρονα κινητήρια συστήματα, ενώ περιορίζει και την αυτονομία με δεδομένο ότι το ρεζερβουάρ της Α200 χωρά μόνο 43 λίτρα βενζίνης.

Από τη θέση του οδηγού

Στην επιπέδου σπορ μοντέλου θέση οδήγησης γίνεται αμέσως αντιληπτό πως αυτή η «κούρσα» έχει αθλητικές προδιαγραφές παρά την κλασική της σχεδίαση. Ταυτόχρονα η άνεση δεν θυσιάζεται στο βωμό της οδικής συμπεριφοράς, ακόμα και με τα πολύ χαμηλού προφίλ ελαστικά 19 ιντσών που φορούσε η Α200 της δοκιμής μας. Σε αυτό συμβάλλουν τόσο η υψηλή ποιότητα κύλισης, όσο και το άκαμπτο πλαίσιο, αλλά και η προσεγμένη ηχομόνωση.

Ευέλικτη στις στροφές, με ελάχιστες κλίσεις και σταθερή στην ευθεία, η Α200 δείχνει να πατάει καλύτερα από την hatchback έκδοση ειδικά στη συμπεριφορά του πίσω μέρους που απορροφά με σχετική άνεση τις ανωμαλίες των δρόμων, δεν αφήνει την «ουρά» να αποκλίνει από τις εντολές του τιμονιού και δεν τερματίζει όταν πίσω κάθονται επιβάτες. Η σπορ ρύθμιση της ανάρτησης σπάνια ενοχλεί, ενώ σίγουρα με μικρότερες σε διάμετρο ζάντες και υψηλότερου προφίλ ελαστικά, η άνεση αναβαθμίζεται.

Το «κοντό» από άκρη σε άκρη τιμόνι, ξεφεύγει σαφώς από τα καθιερωμένα της μάρκας και παρουσιάζει δυο πρόσωπα. Στα λίγα χιλιόμετρα είναι εκπληκτικά ακριβές και με άριστη αίσθηση, ενώ στις μεγάλες ταχύτητες αισθάνεσαι πως χάνει την ακρίβειά του χωρίς όμως να επηρεάζεται η ευστάθεια του οχήματος.

Τέλος, τα ηλεκτρονικά συστήματα ευστάθειας σπάνια εμφανίζονται και όταν αυτό γίνεται δεν έχουν απότομες αντιδράσεις με εξαίρεση την διατήρηση λωρίδας που ξαφνιάζει έντονα τους πρωτόμπαρκους σε μοντέλα της μάρκας. Επίσης, τα φρένα και τα δυνατά φώτα δεν επιδέχονται κριτικής, κάτι σύνηθες βέβαια σε όλα τα Mercedes.

Δια ταύτα

Συνολικά, η sedan εκδοχή της ανανεωμένης Α-Class είναι από τα κορυφαία μοντέλα της μικρομεσαίας κατηγορίας όπως και να το δεις. Όμορφη, ποιοτική, πολυτελής, άνετη, σβέλτη, με πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας και πιο φιλικό στο περιβάλλον κινητήρα, είναι σίγουρο πως θα συνεχίσει (αν όχι θα αναβαθμίσει) την εμπορική επιτυχία του μοντέλου.

Όμως, επειδή σε αυτή τη ζωή φτηνό, καλό και μπόλικο δεν υπάρχει, πολλών που θα διαβάσουν αυτό το άρθρο, η φόρα θα κοπεί όταν δουν το αντίτιμο όλων των παραπάνω χαρακτηριστικών. Πρόκειται για την επιτομή αυτού που λέμε αλμυρή (θέλετε μήπως τσουχτερή;) τιμή, καθώς για να απολαύσετε μια ανανεωμένη A200 sedan χρειάζεται να εκταμιεύσετε τουλάχιστον 41.662 ευρώ.

Υπέρ

  • Σχεδίαση – Ποιότητα κατασκευής
  • Πολυτελές εσωτερικό
  • Τεχνολογία
  • Κινητήρας – Επιδόσεις
  • Εξοπλισμός
  • Οδική συμπεριφορά
  • Φρένα – Φώτα

Κατά

  • Έλλειψη ρεζέρβας
  • Περιορισμένος χώρος πίσω επιβατών
  • Απότομη (σε προφίλ eco) λειτουργία κιβωτίου
  • Τιμή

Τεχνικά χαρακτηριστικά

  • Κατηγορία: 4θυρο, 5θέσιο, μικρομεσαίο επιβατικό
  • Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.558×1.796×1.429 χλστ
  • Μεταξόνιο: 2.729 χλστ
  • Βάρος: 1.400 κιλά
  • Χώρος αποσκευών: 405 λτ
  • Ρεζερβουάρ: 43 λτ
  • Κινητήρας: βενζίνης, 4κύλινδρος, 16βάλβιδος, τούρμπο, 1.332 κ.εκ.
  • Ισχύς: 163 ίπποι / 5.500 σαλ
  • Ροπή: 270 Nm/2.000-3.500 σαλ
  • Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
  • Κιβώτιο: Αυτόματο, διπλού συμπλέκτη, 7 σχέσεων
  • Ανάρτηση: Εμπρός Γόνατα Μακ Φέρσον / Πίσω ημιάκαμπτος άξονας
  • Φρένα: Αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός & απλοί δίσκοι πίσω
  • Σύστημα διεύθυνσης: Ηλεκτρικά υποβοηθούμενη με κύκλο στροφής 11,0 μ.
  • Τροχοί: 225/40/19
  • Επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα: 8.3΄΄
  • Τελική ταχύτητα: 230 χλμ/ώρα
  • Μέση κατανάλωση: 7,5 λτ/100 χλμ
  • Εκπομπές CO2: 140 γρ/χλμ
  • Τιμή: από 41.662 ευρώ