Αρέσει, δεν αρέσει η Mercedes GLE που αναφέρουμε σε αυτό το άρθρο δεν περνά ποτέ απαρατήρητη, καθώς και ο πλέον αδιάφορος θα γυρίσει ή θα …μουρμουρίσει στο πέρασμά της. Πρόκειται για ένα SUV με κουπέ σχεδίαση μήκους σχεδόν 5 μέτρων με τετρακίνηση και βάρος που ξεπερνά τους 2,2 τόνους.
Το διακριτικό 300d στην 5η πόρτα σηματοδοτεί την …βασική πετρελαιοκίνητη έκδοση της GLE που «φορά» τον νέο OM 654 Μ 2λιτρο κινητήρα diesel με απόδοση 272 ίππους. Ο κινητήρας αυτός με τη βοήθεια της ήπιας υβριδικής τεχνολογίας (48V με γεννήτρια-εναλ48V με γεννήτρια-εναλλάκτη (ISG) EQ Boost 2ης γενιάς της Mercedes, αποκτά συν 20 ίππους και 200 Nm ροπής (σύνολο ροπής 550Nm) στη διαδικασία επιταχύνσεων με χαμηλές και μεσαίες στροφές. Ο αλουμινένιος 4κύλινδρος κινητήρας έχει νέο στρόφαλο, τροφοδοσία καυσίμου με πίεση που φτάνει τα 2.700 bar, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας (VGT) και επικάλυψη Nanoslide στο εσωτερικό των κυλίνδρων για μείωση των τριβών.
Το έργο του αναβαθμισμένου κινητήρα μεταφέρεται και στους 4 τροχούς με το αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων G Tronic (με paddles), ρυθμισμένο ώστε να δίνει στο βαρύ αμάξωμα εντυπωσιακές ενδιάμεσες επιταχύνσεις και επιδόσεις από στάση (0-100 σε 6.8΄΄ & τελική ταχύτητα 226 χλμ/ώρα), την ώρα που η κατανάλωση κυμαίνεται σε χαμηλά επίπεδα, με τη μέση τιμή της δοκιμής μας (σε μικτές διαδρομές) να φτάνει τα 8,6 λίτρα/100 χιλιόμετρα, ενώ στον ανοιχτό δρόμο με επιλογή το προφίλ οδήγησης eco (υπάρχουν ακόμα comfort, sport, individual & off road) η κατανάλωση μπορεί να πέσει ακόμα και στα 7 λίτρα/100 χλμ. Η μέση κατανάλωση που διαπιστώσαμε στη διάρκεια της δοκιμής μας, σε συνδυασμό με τα 85 λίτρα χωρητικότητας του δοχείου καυσίμου, εκτοξεύει την αυτονομία σχεδόν στα 1.000 χλμ, επίδοση που είναι η επιτομή της ανεξαρτησίας για ένα πολυτελές όχημα μεγάλων αποστάσεων.
Οδηγώντας την GLE της δοκιμής μας, σκέφτεται κανείς την «αδικία» σε βάρος των diesel κινητήρων που αποδεικνύονται – προς το παρόν τουλάχιστον – σαν η πλέον ενδεδειγμένη επιλογή για τα μεγάλης κατηγορίας οχήματα.
Η GLE «μας» ήταν εφοδιασμένη με τετρακίνηση 4MATIC που λειτουργεί μέσω ηλεκτρονικά ελεγχόμενου πολύδισκου συμπλέκτη, ο οποίος κατανέμει τη ροπή από το 0 έως 100% μεταξύ των εμπρός και πίσω τροχών, ανάλογα την πρόσφυση. Αυτό συμβαίνει και στους ασφάλτινους δρόμους με καλή πρόσφυση, εξασφαλίζοντας προβλέψιμη συμπεριφορά τουλάχιστον μέχρι τη στιγμή που απότομες αλλαγές κατεύθυνσης βάζουν στο «παιχνίδι» την μεταφορά βάρους του αμαξώματος, αναγκάζοντας τα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου πρόσφυσης να επέμβουν.
Λιμουζίνα παντός εδάφους
Το ευρύχωρο εσωτερικό διακρίνεται για τα ακριβά υλικά, την άψογη συναρμογή και το φινίρισμα, χαρακτηριστικά που δημιουργούν αίσθηση πολυτέλειας και άνεσης. Οδηγός και συνοδηγός κάθονται σε αναπαυτικά, εργονομικά και πολυρυθμιζόμενα καθίσματα, ενώ οι πίσω επιβάτες έχουν άφθονο χώρο παρά την κλίση του πίσω μέρους της οροφής, και ιδιωτικότητα ανάλογη με τις κλασικές λιμουζίνες της μάρκας. Ανάλογα μεγάλος είναι και ο χώρος αποσκευών, με 655 λίτρα χωρητικότητας (με ευκολία στη φόρτωση, καθώς εκτός από το μεγάλο άνοιγμα το αυτοκίνητο της δοκιμής μας είχε και αερανάρτηση που χαμηλώνει το αμάξωμα) που όταν διπλωθούν τα πίσω καθίσματα γίνονται 1.790 λίτρα, ενώ στο εσωτερικό υπάρχουν άφθονοι χώροι για μικροαντικείμενα.
Αυτό που δεν υπάρχει και αποτελεί μειονέκτημα για ένα τετρακίνητο όχημα που – θεωρητικά – μπορεί να πάει παντού, είναι ρεζέρβα, αξεσουάρ που ελάχιστες φορές μπορεί να υποκατασταθεί από το (συνηθισμένο πλέον) κιτ επισκευής ελαστικών. Αντίθετα, στα μαρσπιέ έχουν προστεθεί σκαλοπάτια τα οποία όχι μόνο δυσκολεύουν το μπες βγες στην καμπίνα, αλλά στις περισσότερες των περιπτώσεων λερώνουν παντελόνια ή πόδια την ώρα που προσπαθείς να τα προσπεράσεις.
Στο εντυπωσιακό ταμπλό ξεχωρίζουν οι δύο οθόνες 12,3” για τα βασικά όργανα και το σύστημα infotainment MBUX, ενώ ο πλήρης εξοπλισμός συνδεσιμότητας, άνεσης, ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού, ανταποκρίνονται στην κατηγορία που ανήκει το γερμανικό SUV και στο 6ψήφιο κόστος κτήσης του. Ο οδηγός μπορεί να κάνει χρήση των φωνητικών εντολών και της ψηφιακής βοηθού του MBUX του εξελιγμένου συστήματος infotainment, ενώ χάρη στα πολλά διαθέσιμα συστήματα υποβοήθησης μπορεί να έχει τα χέρια του στο τιμόνι προσέχοντας το περιβάλλον και να αφήσει όλες τις άλλες λειτουργίες στα ηλεκτρονικά συστήματα.
Άνεση, επιδόσεις και ανεξαρτησία
Η κορυφαία πρόταση της Mercedes στην κατηγορία SUV/coupe δείχνει τις διαστάσεις και τον όγκο της, χωρίς αυτό να ενοχλεί τον οδηγό, που εκμεταλλευόμενος όλο το πλάτος του δρόμου και τις επιδόσεις του κινητήρα μπορεί να κινείται σε ρυθμούς GTI, καθώς η πρόσφυση της τετρακίνησης σε συνδυασμό με την αερανάρτηση (να φτάσετε σε αυτό το κόστος μην κάνετε οικονομία σε αυτό το αξεσουάρ) εξασφαλίζει πολύ υψηλά επίπεδα πρόσφυσης.
Εδώ αξίζει να κάνουμε αναφορά στην προαιρετική αερανάρτηση Airmatic που ελέγχει ανά πάσα στιγμή τη δύναμη απόσβεσης αλλά και την απόσταση από το έδαφος, ισοπεδώνοντας τις κακοτεχνίες των δρόμων, μειώνοντας τις κλίσεις του αμαξώματος και φιλτράροντας σχεδόν πλήρως τους ήχους, αφήνοντας απρόσβλητη την πολυτελή καμπίνα.
Επιπλέον, στις απότομες αλλαγές κατεύθυνσης οι όποιες τάσεις πλεύσεις του αμαξώματος λόγω βάρους, δεν επηρεάζουν την σταθερότητα της πορείας, ενώ με επιλογή του προφίλ sport οι τάσεις αυτές σχεδόν εξαφανίζονται με μια μικρή επιβάρυνση της άνεσης. Επίσης, για τους λάτρεις της περιπέτειας το πρόγραμμα off road αυξάνει την απόσταση από το έδαφος (διατηρώντας τις κλίσεις στο ελάχιστο), απορροφά σχεδόν όλες τις ανωμαλίες των δρόμων ελαχιστοποιώντας ταυτόχρονα τις ταλαντώσεις του αμαξώματος, με αποτέλεσμα την παροχή άνεσης στους επιβάτες αυτής της σύγχρονης «βασιλικής τριήρους» όπως εύκολα μπορεί να χαρακτηριστεί η GLE, ενός οχήματος που μπορεί να κάνει σχεδόν τα πάντα σε άσφαλτο και χώμα αρκεί ο οδηγός της να σέβεται το μεγάλο βάρος, τα ασφάλτινα ελαστικά και την έλλειψη ρεζέρβας.
Όσον αφορά τα επιμέρους χαρακτηριστικά, το τιμόνι, τα φρένα και τα φώτα δεν επιδέχονται κριτικής, όπως άλλωστε θα περίμενε κανείς από ένα τόσο ακριβό προϊόν μιας premium μάρκας
Δια ταύτα
Με κόστος αγοράς πάνω από τα 100.000 ευρώ, η τετρακίνητη υβριδική diesel Mercedes GLE που δοκιμάσαμε, απευθύνεται σε πολύ μικρό ποσοστό του αγοραστικού κοινού, που όμως πρέπει να κάνει μια σοβαρή οικονομοτεχνική μελέτη για να την επιλέξει, καθώς είναι κρίμα τα προσόντα ενός πολυτάλαντου μοντέλου να χαραμίζονται σε αστικές διαδρομές, την ώρα που η στάθμευσή του καταλαμβάνει σημαντικό από τον περιορισμένο χώρο που έχουν οι πόλεις. Με άλλα λόγια, είναι ένα όχημα ιδανικό για μεγάλα ταξίδια σε αυτοκινητόδρομους αλλά και στην εξοχή, που – φυσικά – μπορεί άψογα να εξυπηρετήσει διαδρομές εντός πόλης, αλλά καλό θα είναι (για λόγους μετριοφροσύνης και όχι μόνο) να αποφεύγονται από τους τυχερούς ιδιοκτήτες.
Υπέρ
- Σχεδίαση – Ποιότητα κατασκευής
- Χώροι – Εξοπλισμός
- Τεχνολογία
- Κινητήρας
- Επιδόσεις
- Κίνηση σε κάθε έδαφος
- Κατανάλωση
- Αυτονομία
Κατά
- Έλλειψη ρεζέρβας
- Σκαλοπάτια στο πλάϊ
Τεχνικά χαρακτηριστικά
- Κατηγορία: 5θυρο, 5θέσιο, SUV
- Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.939 ×2.010 ×1.730 χλστ
- Μεταξόνιο: 2.935 χλστ
- Ύψος από το έδαφος: 206 χλστ
- Off Road δυνατότητες: (γωνίες προσέγγισης/ράμπας/διαφυγής – 25°/17°/24°)
- Βάρος: 2.245 κιλά
- Χώρος αποσκευών: 655/1.790 λτ
- Ρεζερβουάρ: 85 λτ
- Κινητήρας: diesel, 4κύλινδρος, 16βάλβιδος, 2turbochargers, 1.993 κ.εκ.
- Ισχύς: 272 ίπποι/4.200 σαλ
- Ροπή: 550 Nm/1.800-2.200 σαλ
- Ηλεκτροκινητήρας: 20 ίππων, 200 Nm ροπή, ενσωματωμένος στη μετάδοση
- Μπαταρία: Λιθίου, 48V, 0,9kWh χωρητικότητα
- Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
- Κιβώτιο: Αυτόματο G-TRONIC , 9 σχέσεων
- Ανάρτηση: Εμπρός Γόνατα Μακ Φέρσον / Πίσω πολλαπλών συνδέσμων
- Φρένα: Αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός & πίσω
- Σύστημα διεύθυνσης: Ηλεκτρικά υποβοηθούμενη με κύκλο στροφής 11,84 μ.
- Τροχοί: 275/50/20
- Επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα: 6.8΄΄
- Τελική ταχύτητα: 226 χλμ/ώρα
- Μέση κατανάλωση: 8,6 λτ/100 χλμ
- Εκπομπές CO2: 181 γρ/χλμ
- Τιμή: από 103.350 €