Το μικρότερο SUV της Hyundai παρουσιάστηκε στην Ευρώπη το 2017, ήρθε στην Ελλάδα το 2018, πρωταγωνίστησε στην αγορά των B-SUV, έκανε ένα μικρό lifting το 2020, συνέχισε την εμπορική του επιτυχία, αλλά σταμάτησε αναγκαστικά τις πωλήσεις λόγω αδυναμίας του εργοστασίου να παραδώσει) στα τέλη του 2022.
Πριν λίγες ημέρες η Ελληνική αντιπροσωπεία (Όμιλος Θ. Βασιλάκη) παρουσίασε στους Έλληνες δημοσιογράφους την 2η γενιά του δημοφιλούς μοντέλου, που βασίστηκε στην αμιγώς ηλεκτρική έκδοση αλλά διαθέτει πλήρη γκάμα θερμικών και εξηλεκτρισμένων κινητήριων συστημάτων (πλην plug-in hybrid), με κίνηση σε δυο ή σε τέσσερις τροχούς. Το ευχάριστο για τους Έλληνες υποψήφιους αγοραστές του (η αδυναμία εξασφάλισης Kona τους προηγούμενους μήνες στέρησε το μοντέλο από τουλάχιστον 300 πωλήσεις), είναι το ότι, πωλείται ήδη από το εξουσιοδοτημένο δίκτυο σε τιμές που ξεκινούν από τα 26.290 ευρώ.
Μεγάλωσε μισή κατηγορία
Το Kona 2ης γενιάς δεν είναι απλώς μια αναβαθμισμένη έκδοση της 1ης γενιάς, αλλά πρόκειται για ένα ουσιαστικά νέο αυτοκίνητο που ανεβαίνει μισή κατηγορία (τοποθετείται μεταξύ των B-SUV & C-SUV), με αυξημένες διαστάσεις, μεγαλύτερους χώρους για τους επιβάτες (ειδικά τους πίσω), μεγαλύτερο χώρο αποσκευών και νέες τεχνολογίες συνδεσιμότητας, ασφάλειας και υποστήριξης οδηγού.
Το νέο Kona, είναι μεγαλύτερο από το προηγούμενο, με μήκος 4.355 χλστ (+ 175 χιλιοστά από το προηγούμενο), πλάτος μεγαλύτερο κατά 25 χιλιοστά (1.825 χλστ), ύψος μεγαλύτερο κατά 20 χλστ (1.575 χλστ) και μεταξόνιο μεγαλύτερο κατά 60 χιλιοστά (2.660 χλστ), ενώ η έκδοση N Line είναι μακρύτερη κατά 30 χλστ (4.385 χλστ). Η αύξηση των διατάσεων προσφέρει μεγαλύτερους χώρους στους επιβάτες, ειδικά στους πίσω που τώρα έχουν μεγαλύτερο χώρο για τα γόνατά τους, ενώ ο χώρος αποσκευών αυξήθηκε κατά σχεδόν 100 λίτρα (466 από 361).
Το μοντέλο προσφέρεται με μεγάλη ποικιλία έντονων χρωμάτων βαφής του εξωτερικού, ανάμεσα στα οποία και τα Denim Blue Pearl, Denim Blue Matte and Sailing Blue Pearl, που όμως έχουν προγραμματιστεί για το Νοέμβριο του 2023.
Εξοπλισμός
Το Kona 2ης γενιάς είναι εφοδιασμένο με ότι πιο σύγχρονο διαθέτει η εταιρεία σε ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας (Hyundai Smart Sense ADAS) και συνδεσιμότητας, ενώ προσφέρεται από την βασική έκδοση με ιδιαίτερα πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού. Ο τελευταίος περιλαμβάνει ESP με hill holder και υποβοήθηση κατάβασης, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος με ανίχνευση πεζών και δικύκλων, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας και διατήρησης στο μέσον της λωρίδας, σύστημα παρακολούθησης κόπωσης οδηγού με κάμερα στο τιμόνι, σύστημα προειδοποίησης πιθανής εγκατάλειψης προσώπου στα πίσω καθίσματα, 7 αερόσακους (ο 7ος ανάμεσα σε οδηγό και συνοδηγό), κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, cruise control, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, αυτόματα φώτα, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός πίσω, κάμερα οπισθοπορείας, ζάντες αλουμινίου, σύστημα πολυμέσων και πλοήγησης με έγχρωμη οθόνη αφής, θύρες USB εμπρός και πίσω, συμβατότητα με smartphone και χειριστήρια στο τιμόνι, δυνατότητα ασύρματων ενημερώσεων λογισμικού, συναγερμό, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, σύστημα start-stop, κ.ά.
Το οδηγοκεντρικό ταμπλό χαρακτηρίζεται από ένα αιωρούμενο σε οριζόντια διάταξη C-Pad με ενσωματωμένες δυο οθόνες 12,3 ιντσών, ενώ ο επιλογέας ταχυτήτων (shift-by-wire) βρίσκεται πλέον στην κολώνα του τιμονιού, αφήνοντας περισσότερο χώρο για μικροαντικείμενα στην κεντρική κονσόλα. Έκπληξη προκαλεί η απουσία του logo της μάρκας στο τιμόνι, που έχει αντικατασταθεί από τέσσερις τελείες που συμβολίζουν το γράμμα «Η» στον κώδικα Μορς. Τα καθίσματα είναι ανατομικά σχεδιασμένα για μεγαλύτερη άνεση, ενώ το πίσω διαθέτει μοχλό δυο σταδίων για εύκολη ανάκληση.
Στις αναβαθμίσεις της 2ης γενιάς εντάσσεται ένα Digital Key και πλήρεις ενημερώσεις Over-the-Air (OTA), αλλά και το Connected Car Navigation Cockpit (ccNC).
Κινητήρια συστήματα – Μετάδοση
Το νέο Kona διατίθεται με μεγάλη γκάμα κινητήριων συνόλων στη βάση της οποίας υπάρχει ο γνωστός 1.000άρης τούρμπο κινητήρας με ήπιο υβριδικό σύστημα 48 V και ισχύ 120 ίππων, σε συνδυασμό με χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων. Ο ίδιος κινητήρας προσφέρεται και χωρίς υβριδικό σύστημα, σε συνδυασμό με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 ταχυτήτων.
Η full υβριδική έκδοση 1.6 HEV, αποτελείται από ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1.600 κ.εκ. που συνδυάζεται με ηλεκτροκινητήρα 43,5 ίππων, μπαταρία και αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, ενώ έχει συνδυαστική απόδοση 141 ίππων. Στην κορυφή της γκάμας βρίσκεται η έκδοση με βενζινοκινητήρα 1.6 τούρμπο, απόδοσης 198 ίππων, με χειροκίνητο (6άρι) ή αυτόματο (7άρι) κιβώτιο, ο οποίος χρησιμοποιείται και στην τετρακίνητη έκδοση του μοντέλου (μόνο με αυτόματο κιβώτιο). Η τετρακίνητη έκδοση πίσω διαθέτει ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, αντί για τον ημιάκαμπτο άξονα των άλλων εκδόσεων.
Πριν το τέλος του χρόνου θα αρχίσει και η διάθεση της αμιγώς ηλεκτρικής έκδοσης του νέου Kona, η οποία θα προσφέρεται σε δύο εκδόσεις ισχύος και με δύο διαφορικές μπαταρίες. Η βασική έκδοση Standard Range έχει μπαταρία 48,4 kWh με ηλεκτρικοκινητήρα 156 ίππων, ενώ η Long Range διαθέτει μπαταρία 65,4 kWh με ηλεκτροκινητήρα 218 ίππων.
Το νέο Kona Electric προσφέρει μεγάλη αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία εκτιμώμενη στα 490 χλμ και διαθέτει ειδικά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά ηλεκτρικού οχήματος, όπως το πορτμπαγκάζ εμπρός (frunk), ενεργά πτερύγια αέρα, εσωτερικές και εξωτερικές παροχές ρεύματος (Vehicle-to-Load ή V2L), Head-up Display (HUD), λειτουργία οδήγησης i-Pedal, σύστημα ανάκτησης ενέργειας, ηλεκτρονικό ενεργό σχεδιασμό ήχου (e-ASD) και Eco Package.
Σύντομη δοκιμή
Στο περιθώριο της παρουσίασης οδηγήσαμε για λίγα χιλιόμετρα στην παραλιακή Αθηνών – Σουνίου την έκδοση με τον βενζινοκινητήρα 1,6 λίτρων 198 ίππων με αυτόματο κιβώτιο.
Το ευρύχωρο, όχι ιδιαίτερα πολυτελές, αλλά προσεγμένο σε φινίρισμα εσωτερικό έχει λιτή αλλά ευχάριστη σχεδίαση, σκληρά πλαστικά στο ταμπλό και προσεγμένη εργονομία. Η πολύ καλή ποιότητα κύλισης που διαπιστώσαμε οφείλεται τόσο στην ακαμψία του πλαισίου, όσο και στην γεροδεμένη συναρμολόγηση, αλλά και στα υψηλού προφίλ ελαστικά.
Ο κινητήρας δεν δείχνει την ιπποδύναμή του, κάτι που μάλλον οφείλεται στις αυστηρές προδιαγραφές ρύπων, αν και η επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα γίνεται μέσα σε 7,8”. Πάντως, η οδήγηση του είναι ευχάριστη, με τις αναρτήσεις να ισορροπούν ανάμεσα σε άνεση και αποτελεσματικότητα, ενώ το τιμόνι διαθέτει αίσθηση και ακρίβεια. Η οδική συμπεριφορά στα λίγα χιλιόμετρα που διανύσαμε έδειξε προβλέψιμη και το βαρύ αμάξωμα ακολουθεί πιστά την τροχιά που επιλέγει ο οδηγός, χωρίς μεγάλες κλίσεις στις στροφές.
Τέλος, η κατανάλωση με σχετικά γρήγορο ρυθμό στάθηκε σε μέση τιμή 8,5 λίτρων/100 χλμ., όχι ιδιαίτερα υψηλή σε σχέση με την ισχύ του κινητήρα. Περισσότερα σε λίγες εβδομάδες με την δοκιμή διαρκείας του νέου μοντέλου.
Εκδόσεις – Τιμές
Το νέο Kona πωλείται σε τρεις εκδόσεις εξοπλισμού, με τιμές που ξεκινούν από 26.290 ευρώ (ήπιο υβριδικό 1.000άρι των 120 ίππων). Η υβριδική έκδοση ξεκινάει από 31.890 ευρώ και η τετρακίνητη (με τον δυνατό κινητήρα 1.6 λίτρων και το 2ο επίπεδο εξοπλισμού) από 37.490 ευρώ.