Το 2/2 έκανε στο Grand Prix της Formula 1 στο Μπακού του Αζερμπαϊτζάν ο Σέρχιο Πέρεζ, καθώς μετά την επικράτησή του στο Σπριντ του Σαββάτου, πήρε τη νίκη και στον αγώνα της Κυριακής. Δεύτερος ήρθε ο Μαξ Φερστάπεν «σφραγίζοντας» την κυριαρχία της Red Bull, ενώ παρά την pole position ο Σαρλ Λεκλέρ με Ferrari τερμάτισε τρίτος.
Εκκίνηση
Τα 18 από τα 20 μονοθέσια πήραν τις θέσεις τους στην εκκίνηση αφού οι Οκόν και Χούλκενμπεργκ ξεκίνησαν από το pitlane. Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα, ο Λεκλέρ ξεκίνησε καλά και δεν επέτρεψε στον Φερστάπεν να επιτεθεί στην πρώτη στροφή, διατηρώντας την πρωτοπορία. Οι Πέρεζ και Σάινθ επίσης διατήρησαν τις θέσεις τους. Πιο πίσω ο Χάμιλτον χρειάστηκε να αμυνθεί στον ορμητικό Αλόνσο για να κρατήσει την 5η θέση μπροστά από τον Ισπανό.
Η Red Bull ήταν ξεκάθαρα ταχύτερη από τη Ferrari, κυρίως στις ευθείες της πίστας, και έτσι ο Φερστάπεν απλώς έκανε υπομονή μέχρι τον 3ο γύρο, όταν ενεργοποιήθηκε το DRS, για να περάσει με άνεση τον Λεκλέρ και να πάρει την πρωτοπορία στον αγώνα.
Ο Λεκλέρ ήταν ανυπεράσπιστος απέναντι στους «ταύρους», καθώς δύο γύρους αργότερα τον πέρασε με την ίδια ευκολία και ο Σέρχιο Πέρεζ, για να κάνει το 1-2 για τη Red Bull και να ρίξει τον Μονεγάσκο της Ferrari στην 3η.
Πιο πίσω τα πράγματα ήταν πιο ήρεμα, με τον Λανς Στρολ να είναι ο κερδισμένος της εκκίνησης, καθώς ανέβηκε δύο θέσεις. Ο Καναδός βρέθηκε πολύ κοντά πίσω από τον Αλόνσο στην 7η θέση αλλά δεν επιτέθηκε στον ομόσταβλό του – αντίθετα, οι δύο τους συνεργάστηκαν για να μπορέσουν να πλησιάσουν τον Χάμιλτον. Οι Νόρις, Ράσελ και Τσουνόντα έκλειναν τη 10άδα στο πρώτο κομμάτι του αγώνα.
Αγώνας δύο ταχυτήτων
Με το που βρέθηκαν μπροστά, οι δύο Red Bull δεν ξανακοίταξαν πίσω τους και οι οδηγοί της ασχολήθηκαν με τη δική τους μάχη. Ο Πέρεζ δεν έδειχνε να έχει σκοπό να κάνει εύκολη τη ζωή του Φερστάπεν και κόλλησε πίσω του, απειλώντας σοβαρά να του πάρει την πρώτη θέση.
Πιο πίσω ο Χάμιλτον είδε τον Αλόνσο να γεμίζει τους καθρέφτες του και η Mercedes, μην έχοντας άλλη επιλογή, τον κάλεσε πολύ για pit stop, στο 10ο γύρο του αγώνα, «απελευθερώνοντας» με αυτόν τον τρόπο τις Aston Martin.
Αυτοκίνητο Ασφαλείας
Οι εξελίξεις όμως αναβλήθηκαν στον επόμενο γύρο, όταν το Αυτοκίνητο Ασφαλείας έκανε την εμφάνισή του. Η AlphaTauri του Νικ ντε Βρις βρέθηκε ακινητοποιημένη στην πίστα, έπειτα από μια επαφή με τον τοίχο, και οι αγωνοδίκες έστειλαν το SC για να απομακρυνθεί με ασφάλεια. Προτού γίνει αυτό όμως ο Φερσταπεν είχε ήδη μπει στα pit για αλλαγή ελαστικών (από μεσαία σε σκληρά) και έτσι, όταν οι υπόλοιποι μπήκαν για pit stop ενώ το Αυτοκίνητο Ασφαλείας βρισκόταν στην πίστα, ο Ολλανδός βρέθηκε ξαφνικά πίσω από τους Πέρεζ και Λεκλέρ.
Πολύ χαμένος ήταν και ο Χάμιλτον, που έπεσε στη 10 θέση, πίσω από Σάινθ, Αλόνσο, Ράσελ, Στρολ, Οκόν και Χούλκενμπεργκ. Οι δύο τελευταίοι είχαν ξεκινήσει από το pitlane με σκληρά ελαστικά και δεν χρειάστηκε να σταματήσουν για αλλαγή.
Επανεκκίνηση
Όταν ο Αυτοκίνητο Ασφαλείας έφυγε από την πίστα, ο Πέρεζ ξεκίνησε καλά και δεν απειλήθηκε από τον Λεκλέρ. Ο οδηγός της Ferrari όμως δέχτηκε αμέσως την επίθεση του Φερστάπεν, ο οποίος πέρασε χωρίς DRS και ανέβηκε στη 2η θέση.
Ο Φερνάντο Αλόνσο όμως έδωσε ένα από τα highlight του αγώνα, περνώντας με μια αποφασιστική κίνηση τον Σάινθ, για να ανέβει στην 4η θέση. Λίγο πιο πίσω ο Ράσελ δεν ξεκίνησε καλά και επέτρεψε στον Χάμιλτον, ο οποίος είχε ήδη «καταπιεί» τους Χούλκενμπεργκ και Οκόν, να τον περάσει για την 7η θέση.
Ο Χάμιλτον μάλιστα κέρδισε άλλη μία θέση λίγο αργότερα, όταν εκμεταλλεύτηκε ένα λάθος του Στρολ, ο οποίος γλίτωσε πολύ οριακά την επαφή με την μπαριέρα, και πέρασε τον Καναδό για να ανέβει στην 6η θέση.
Επίδειξη δύναμης
Οι δύο Red Bull έδειξαν τις πραγματικές τους δυνατότητες, όταν οι Πέρεζ και Φερστάπεν άρχισαν να εκμεταλλεύονται την πλήρη δυναμική της RB19 καθώς διεκδικούσαν τη νίκη. Ο Λεκλέρ σύντομα τους έχασε από το οπτικό του πεδίο, καθώς η διαφορά μέσα σε λίγους γύρους ξεπέρασε τα 10 δευτερόλεπτα, ενώ πίσω του ο Αλόνσο περίμενε την ευκαιρία του, δηλαδή τη φθορά των ελαστικών στο μονοθέσιο της Ferrari, για να κάνει την επίθεσή του.
Ο Πέρεζ έβλεπε μια σπάνια ευκαιρία να κερδίσει και τον αγώνα της Κυριακής, μετά τη νίκη του στο Σπριντ, και ο Φερστάπεν δεν είχε σκοπό να αμφισβητηθεί το στάτους του μέσα στην ομάδα. Έτσι, και οι δύο τα έδιναν όλα, ο Μεξικανός για να διατηρηθεί εκτός DRS και ο Ολλανδός για να καταφέρει να ρίξει τη διαφορά τους κάτω από το 1 δευτερόλεπτο. Περνώντας το μέσον του αγώνα, πάντως, ο Πέρεζ διατηρούσε την πρωτοπορία.
Status quo
Στους επόμενους γύρους εδραιώθηκε ένα status quo, καθώς οι διαφορές σταθεροποιήθηκαν και δεν υπήρξαν σοβαρές μάχες. Ο Πέρεζ άνοιξε λίγο τη διαφορά από τον Φερστάπεν σε λίγο πάνω από δύο δευτερόλεπτα και διατηρούσε το υγιές προβάδισμα.
Ο Αλόνσο σε κάποιο σημείο ανέβασε το ρυθμό του και έφτασε πίσω από τον Λεκλέρ. Ο Ισπανός της Aston Martin έφτασε μιαν ανάσα πριν αποκτήσει το πλεονέκτημα του DRS αλλά τελικά δεν επιτέθηκε και έμεινε λίγο πιο πίσω για να προστατέψει τα ελαστικά του, ενώ ταυτόχρονα ο Λεκλέρ κινήθηκε λίγο πιο γρήγορα.
Εκείνος που έδειξε να είναι λίγο πιο επιθετικός ήταν ο Λούις Χάμιλτον, ο οποίος έφτασε πίσω από τον Κάρλος Σάινθ, αλλά το μειονέκτημα της Mercedes σε τελική ταχύτητα σήμαινε ότι ο Βρετανός 7 φορές πρωταθλητής δεν μπορούσε να επιτεθεί με αξιώσεις, ακόμα και με τη βοήθεια του DRS.
Η μοναδική διαφοροποίηση στην πρώτη 10άδα συνέβη όταν οι Οκόν και Χούλκενμπεργκ μπήκαν για το υποχρεωτικό pit stop και έπεσαν πιο πίσω, για να ανέβουν στην 9η και 10η θέση οι Λάντο Νόρις και Γιούκι Τσουνόντα αντίστοιχα. Το πιο αξιοσημείωτο μέχρι το τέλος ήταν το pit stop του Ράσελ, ο οποίος έβαλε μαλακά ελαστικά στην προσπάθειά του να «κλέψει» τον ταχύτερο γύρο του αγώνα και τον ένα έξτρα βαθμό, προσπάθεια που στέφθηκε από επιτυχία.
Έτσι, ο Σέρχιο Πέρεζ πανηγύρισε τη νίκη στο Μπακού, που ήταν η 6η της καριέρας του στην F1 και η 2η στη συγκεκριμένη πίστα. Ο Μαξ Φερστάπεν συμβιβάστηκε με τη 2η θέση, που τον διατηρεί στην πρώτη θέση της βαθμολογίας του πρωταθλήματος και ο Σαρλ Λεκλέρ συμπλήρωσε το βάθρο των νικητών με την 3η θέση. Ακολούθησαν οι Αλόνσο, Σάινθ, Χάμιλτον, Στρολ, Ράσελ, Νόρις και Τσουνόντα.
Ο επόμενος αγώνας είναι το GP Μαϊάμι σε μία εβδομάδα, το 3ήμερο 5-7 Μαΐου.