Η Porsche παρουσίασε την πλήρως ανανεωμένη Cayenne 3ης γενιάς με εντυπωσιακές αλλαγές στο σύστημα μετάδοσης κίνησης, το σασί, το design και τον εξοπλισμό, που βελτιώνουν ακόμη περισσότερο όχι μόνο τις επιδόσεις εντός και εκτός δρόμου αλλά και την πολυτέλεια και άνεση κατά την καθημερινή χρήση.
Η premium Γερμανική μάρκα έχει βελτιώσει το επιτυχημένο πολυτελές SUV της μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια. Η νέα Cayenne κάνει την εμφάνισή της με πλήρως ψηφιοποιημένο σχεδιασμό οθόνης και οργάνων ελέγχου, νέα τεχνολογία σασί και καινοτόμες λειτουργίες υψηλής τεχνολογίας. Υψηλής ευκρίνειας προβολείς HD Matrix LED εγγυώνται φωτισμό ειδικά προσαρμοσμένο στις καθημερινές οδηγικές ανάγκες, ένα σύστημα διασφάλισης της ποιότητας του αέρα φιλτράρει τους ρύπους στο εσωτερικό του οχήματος ενώ, για πρώτη φορά στην Cayenne, ο συνοδηγός έχει τη δική του οθόνη infotainment για να κάνει, για παράδειγμα, video streaming κατά τη διαδρομή.
Ψηφιοποιημένες λειτουργίες με επίκεντρο τον οδηγό
Η Porsche υιοθετεί στη νέα Cayenne μια πλήρως ανανεωμένη φιλοσοφία οθόνης και οργάνων ελέγχου. Η φιλοσοφία αυτή που πρωτοεμφανίστηκε με την Porsche Taycan, επικεντρώνεται στον άξονα του οδηγού και βελτιστοποιεί τον χειρισμό του οχήματος. Οι λειτουργίες που χρησιμοποιεί συχνά ο οδηγός βρίσκονται επάνω ή δίπλα ακριβώς στο τιμόνι. Για παράδειγμα, ο μοχλός που βρίσκεται αριστερά πίσω από το τιμόνι διαθέτει πλέον πρόσθετες λειτουργίες χειρισμού των συστημάτων υποβοήθησης οδηγού. Το χειριστήριο του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων στη νέα Cayenne βρίσκεται πλέον πάνω στο ταμπλό. Έτσι, στη νέα κεντρική κονσόλα απελευθερώνεται χώρος για θέσεις αποθήκευσης και για μεγαλύτερη μονάδα ελέγχου του συστήματος κλιματισμού σε κομψό μαύρο σχεδιασμό.
Μεγάλα, εύκολα προσβάσιμα χειριστήρια σε συνδυασμό με τους μηχανικούς διακόπτες του συστήματος κλιματισμού και τον απτικό επιλογέα έντασης εγγυώνται βέλτιστη δυνατότητα χειρισμού και βελτιωμένη αισθητική. Κεντρικό χαρακτηριστικό της συγκεκριμένης φιλοσοφίας είναι η σωστή ισορροπία μεταξύ ψηφιακών και αναλογικών στοιχείων.
Για πρώτη φορά, το επανασχεδιασμένο ταμπλό της Cayenne περιλαμβάνει έναν πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,6″ καμπυλόγραμμου σχεδιασμού με αυτόνομο design και επιλογές διαφοροποιημένης προβολής. Διατίθεται προαιρετικά μια βελτιστοποιημένη οθόνη προβολής στο παρμπρίζ. Η στάνταρ κεντρική οθόνη 12,3″ του συστήματος διαχείρισης επικοινωνιών Porsche (PCM) ενσωματώνεται αρμονικά στο νέο ταμπλό προσφέροντας τη δυνατότητα πρόσβασης σε όλες τις σημαντικές λειτουργίες του οχήματος.
Στη νέα Cayenne παρέχονται ενσωματωμένες εφαρμογές όπως το Spotify και το Apple Music για βελτιστοποιημένη συνδεσιμότητα. Μια οθόνη 10,9″ είναι για πρώτη φορά διαθέσιμη στη θέση του συνοδηγού. Με τον τρόπο αυτό εμπλουτίζεται η οδηγική εμπειρία του συνοδηγού μέσω της προβολής δεδομένων απόδοσης, της παροχής ξεχωριστής δυνατότητας πρόσβασης στα χειριστήρια του συστήματος infotainment και, ανάλογα με τη χώρα, της δυνατότητας video streaming κατά τη διάρκεια της διαδρομής. Μια ειδική μεμβράνη διασφαλίζει ότι ο οδηγός δεν μπορεί να βλέπει τη συγκεκριμένη οθόνη.
Φρέσκια σχεδίαση
Η νέα Cayenne διαθέτει ιδιαίτερα εκφραστική εμφάνιση. Το νέο μπροστινό σε συνδυασμό με πιο έντονα τοξωτά φτερά, το νέο πορτ-μπαγκάζ και οι τεχνικά εντυπωσιακοί προβολείς δίνουν έμφαση στο πλάτος του οχήματος. Τα τρισδιάστατα πίσω φώτα, οι λιτές επιφάνειες από κάτω, και η νέα ποδιά πίσω με ενσωματωμένη την υποδοχή πινακίδας κυκλοφορίας χαρακτηρίζουν το design του πίσω μέρους. Μια διευρυμένη χρωματική παλέτα με τρεις νέες αποχρώσεις, ο ελαφρύς εξοπλισμός που μειώνει έως και κατά 33 κιλά το βάρος και η νέα διευρυμένη σειρά τροχών 20, 21, και 22″ εγγυώνται την εξατομικευμένη και δυναμική διαμόρφωση του ανανεωμένου επιβλητικού SUV.
Οι προβολείς Matrix LED περιλαμβάνονται πλέον στον στάνταρ εξοπλισμό, ενώ οι προβολείς HD Matrix LED είναι ένα νέο προαιρετικό χαρακτηριστικό. Με δύο μονάδες υψηλής ευκρίνειας και περισσότερα από 32.000 pixel ανά προβολέα, η πρωτοποριακή τεχνολογία «επιλέγει» τους υπόλοιπους χρήστες του οδοστρώματος και μπλοκάρει την εκπομπή της δυνατής ακτίνας φωτός προς την πλευρά τους ώστε να μην τους ‘τυφλώνει’. Η φωτεινότητα των μονάδων ρυθμίζεται βαθμιαία σε περισσότερα από 1.000 βήματα, ανάλογα με τις οδηγικές συνθήκες. Οι εξατομικευμένες λειτουργίες φωτισμού αυξάνουν την ασφάλεια και την άνεση σε διάφορες καταστάσεις οδήγησης.
Η Porsche έχει επίσης εισαγάγει στη νέα Cayenne ένα σύστημα διασφάλισης της ποιότητας του αέρα. Το όχημα διαθέτει πλέον τη στάνταρ λειτουργία χρήσης δεδομένων προγνωστικής πλοήγησης για να ανιχνεύει επικείμενες εισόδους σε σήραγγες ενεργοποιώντας αυτομάτως τη λειτουργία ανακύκλωσης του αέρα. Προαιρετικά, ένας αισθητήρας ανιχνεύει τα επίπεδα μικροσωματιδίων σκόνης στον αέρα, τον οποίο φιλτράρει μέσα από το φίλτρο μισκροσωματιδίων όσες φορές χρειαστεί. Επιπλέον, ένας ιονιστής απομακρύνει πλήθος μικροβίων και ρύπων από τον αέρα, μια εξαιρετικά πολύτιμη λειτουργία για άτομα που πάσχουν από αλλεργίες.
Επιπλέον, οι πελάτες μπορούν να απολαμβάνουν μια ολοκληρωμένη σειρά νέων και βελτιστοποιημένων συστημάτων υποβοήθησης, Σε αυτά περιλαμβάνονται το σύστημα ενεργού περιορισμού ταχύτητας και υποβοήθησης εκτροπής, το σύστημα υποβοήθησης στις στροφές, και το βελτιωμένο σύστημα Porsche InnoDrive στο πλαίσιο του προσαρμοστικού cruise control. Αυτό σημαίνει ότι η νέα Cayenne βοηθάει ακόμη περισσότερο τον οδηγό της σε επικίνδυνες καταστάσεις καθώς και σε περιπτώσεις κυκλοφοριακής συμφόρησης σε αυτοκινητοδρόμους και κεντρικούς δρόμους.
Άνεση και επιδόσεις
Η Porsche εξοπλίζει πλέον εργοστασιακά την Cayenne με ατσάλινες αναρτήσεις καθώς και με το σύστημα ενεργής διαχείρισης αναρτήσεων Porsche (PASM). Νέοι αποσβεστήρες κραδασμών με 2βάλβιδη τεχνολογία και, άρα, ξεχωριστά στάδια συμπίεσης και επιστροφής εγγυώνται βελτιωμένες επιδόσεις σε όλες τις συνθήκες οδήγησης. Ειδικότερα, η άνεση σε χαμηλές ταχύτητες, το κράτημα σε δυναμικές στροφές, και οι μειωμένες κλίσεις του αμαξώματος έχουν βελτιωθεί σημαντικά. Η οδηγική εμπειρία μπορεί να εμπλουτιστεί ακόμη περισσότερο με τη νέα προσαρμοστική αερανάρτηση με 2βάλβιδη τεχνολογία δύο θαλάμων. Έτσι βελτιώνεται η οδηγική εμπειρία με χαρακτηριστικά ήπιας ανάρτησης, το όχημα αποκτά μεγαλύτερη ευστάθεια και διευκολύνεται ο χειρισμός εντός και εκτός δρόμου (σε σύγκριση με τη στάνταρ ανάρτηση και το προηγούμενο μοντέλο).
Ταυτόχρονα, η προσαρμοστική αερανάρτηση βελτιώνει την οδηγική ακρίβεια και απόδοση μειώνοντας τις κινήσεις του σώματος σε συνθήκες δυναμικής οδήγησης. Η ανάρτηση προσφέρει επίσης ακόμα μεγαλύτερη ακρίβεια διαφοροποίησης στα προγράμματα οδήγησης Normal, Sport και Sport Plus.
Τέσσερις κινητήρες
Στην Ευρώπη, η νέα Cayenne κάνει το ντεμπούτο της με τρεις διαφορετικές παραλλαγές κινητήρα. Ένας πλήρως ανανεωμένος 4λιτρος, διπλά υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας V8 αντικαθιστά στη νέα Cayenne S τον παλαιότερο κινητήρα V6. Με μέγιστη ισχύ εξόδου 474 ίππους και ροπή 600 Nm (κατά 34 ίππους και 50 Nm βελτιωμένα χαρακτηριστικά σε σχέση με τον προκάτοχό του) τόσο το SUV όσο και το SUV Coupé επιταχύνουν στα 100 χλμ/ώρα μέσα σε 4,7 δευτερόλεπτα, ενώ η μέγιστη ταχύτητα είναι 273 χλμ/ώρα. Επίσης διατίθεται και βελτιωμένος 3λιτρος κινητήρας turbo V6 με ισχύ 353 ίππων, ροπή 500 Nm (επιδόσεις υψηλότερες κατά 13 ίππους και κατά 50 Nm σε σχέση με το παρελθόν).
Ο 6κύλινδρος κινητήρας αποτελεί επίσης τη βάση για το σύστημα μετάδοσης κίνησης της Cayenne E-Hybrid. Σε συνδυασμό με τον νέο ηλεκτρικό κινητήρα με βελτιωμένη υβριδική ισχύ, η συνολική απόδοση φθάνει τους 470 ίππους. Χάρη στην υψηλής τάσης μπαταρία με χωρητικότητα από 17,9 kWh έως 25,9 kWh, ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού, είναι πλέον εφικτή η αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία έως 90 χιλιόμετρα σύμφωνα με τις μετρήσεις WLTP. Ένας νέος φορτιστής 11 kW εγκατεστημένος στο όχημα μειώνει πλέον τον χρόνο φόρτισης, εφόσον χρησιμοποιείται κατάλληλη πηγή τροφοδοσίας, σε λιγότερο από δυόμιση ώρες παρά τη μεγαλύτερη χωρητικότητα της μπαταρίας. Κατά την πορεία, οι βελτιστοποιημένες λειτουργίες οδήγησης e-Hybrid αυξάνουν την απόδοση του οχήματος.
Εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης, ο κινητήρας της Turbo GT σχεδιασμένος για μέγιστες επιδόσεις εντός δρόμου παραμένει το κορυφαίο μοντέλο στη σειρά Cayenne στις περισσότερες αγορές της Porsche. Διατίθεται αποκλειστικά σε τύπο coupé και απολαμβάνει όλα τα βελτιστοποιημένα και καινοτόμα χαρακτηριστικά της συγκεκριμένης σειράς. Επιπλέον, η ισχύς εξόδου του 4λιτρου, διπλά υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα V8 της Turbo GT έχει αυξηθεί κατά 19 ίππους (σύνολο 659 ίπποι). Η Cayenne Turbo GT επιταχύνει από 0 στα 100 χλμ/ώρα μέσα σε 3,3 δευτερόλεπτα και η μέγιστη ταχύτητα αγγίζει τα 305 χλμ/ώρα.
Ο στάνταρ εξοπλισμός έχει διευρυνθεί σημαντικά και περιλαμβάνει πλέον τους προβολείς Matrix LED, το σύστημα ενεργής διαχείρισης ανάρτησης Porsche, τους τροχούς 20″, το σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης μπροστά και πίσω που περιλαμβάνει κάμερα οπισθοπορείας, καθώς και θήκη αποθήκευσης smartphone με λειτουργία επαγωγικής φόρτισης έως και 15 W.
Στη Γερμανία, η Porsche προσφέρει σήμερα τη νέα Cayenne σε τιμές που ξεκινούν από 89.097 ευρώ (Coupé από 93.143 ευρώ) όπου περιλαμβάνεται ΦΠΑ σε εξοπλισμό ειδικό ανά χώρα. Η υβριδική Cayenne ξεκινά στα 103.344 ευρώ (Coupé από 106.352 ευρώ) και η Cayenne S ξεκινά στα 107.542 ευρώ (Coupé από 112.778 ευρώ ).
Η νέα Cayenne είναι διαθέσιμη στην Ελλάδα με πρόσθετο στάνταρ εξοπλισμό σε τιμές που ξεκινούν από 89.097 ευρώ, με τις παραδόσεις να ξεκινούν τον Ιούλιο 2023.