Σε παράσταση για ένα ρόλο εξελίχθηκε ο 3ος γύρος του φετινού παγκόσμιου πρωταθλήματος ράλι (WRC) που έγινε στο Μεξικό.
Πρωταγωνιστής ο Γάλλος 8άκις πρωταθλητής Σεμπαστιάν Οζιέ που γύρισε από τις «διακοπές» (φέτος ακολουθεί περιορισμένο πρόγραμμα) για να δείξει και πάλι στους νέους ράλιμεν ποιος είναι ο αρχηγός. Τι σημασία έχει αν ο Γάλλος αστέρας των ράλι είναι 40άρης και ανταγωνίζεται πολύ νεώτερους στην ηλικία και διψασμένους για διάκριση οδηγούς; Ποιος νοιάζεται για το ότι του λείπουν χιλιόμετρα αφού δεν ακολουθεί πλήρες πρόγραμμα; Όλες οι συνήθεις προδιαγραφές παραμερίζουν μπροστά στο ταλέντο και την ακόρεστη δίψα για επιπλέον διακρίσεις.
Κάπως έτσι ο Οζιέ με τον συνοδηγό του Βίνσεντ Λαντέ οδήγησαν το Toyota Yaris rally1 στην πρώτη θέση του βάθρου στον δύσκολο χωμάτινο αγώνα του Μεξικό, χωρίς ουσιαστικά να απειληθούν από κανένα. Ήταν η 7 η νίκη του Γάλλου στον συγκεκριμένο αγώνα και η 57 η στο σύνολο της ουσιαστικά
15ετούς καριέρας του, μια νίκη που τον φέρνει στην κορυφή της βαθμολογίας των οδηγών παρά το ότι έχει αγωνιστεί μόνο στους δυο από τους τρεις αγώνες της χρονιάς.
Όσο για αυτούς που θα αμφισβητήσουν το «χωρίς ουσιαστικά να απειληθούν από κανένα», να πούμε ότι στο πρώτο μέρος του αγώνα των 23 ειδικών διαδρομών, προηγείτο το Hyundai i20N rally1 των Εσαπέκα Λάπι – Γιάνε Φερμ, που έκαναν τον αγώνα της ζωής τους, με τον οδηγό να δηλώνει ότι, δεν
περίμενε ποτέ να μάχεται για την πρώτη θέση και να προηγείται του Οζιέ. Βέβαια όσοι ήξεραν έβλεπαν τον Γάλλο να παίζει σαν τη γάτα με το ποντίκι το Φιλανδό που τελικά έκανε το λάθος, έπεσε επάνω σε ένα τηλεφωνικό στύλο (ή μάλλον ο στύλος έπεσε πάνω στο Hyundai) και εγκατέλειψε οριστικά αφού
το όχημά του είχε δομικές ζημίες.
Έτσι, από την 11 η ειδική ο Οζιέ ήταν στην …κοσμάρα του, με τους Έβανς – Μάρτιν (Yaris rally1) και Νεβίλ – Βίτανγκε (Hyundai i20N) να μάχονται για τις επόμενες θέσεις του βάθρου. Ήταν μια μάχη που κράτησε αμείωτο το ενδιαφέρον όσων παρακολουθούσαν τον αγώνα και κατέληξε μόνο στην
power stage, όταν με υπερπροσπάθεια ο Νεβίλ κατάφερε να πάρει τη 2η θέση με διαφορά μόλις 0.4΄΄ από τον Έβανς.
Υπερπροσπάθεια;;; Ήταν; Έτσι θα πιστεύαμε αν λίγο μετά τους Έβανς και Νεβίλ που έδιναν τον υπέρ πάντων αγώνα, δεν ερχόταν ο άνετος νικητής Οζιέ να μοιράσει δευτερόλεπτα τόσο στους δυο «μονομάχους», όσο και στους Τάνακ – Γιαρβεόγια (Ford Puma rally1) που έχοντας μείνει από τούρμπο στις πρώτες ειδικές του αγώνα προσπάθησαν όσο μπορούσαν να πάρουν τους έξτρα βαθμούς που δίνει η τελευταία ειδική.
Κάπου εκεί δικαιολογείται και ο τίτλος «αρχηγού παρόντος…», καθώς ο νικητής χωρίς (κατά πάσα βεβαιότητα) να ρισκάρει τη νίκη διέσυρε στην τελευταία ειδική τον ανταγωνισμό, προβληματίζοντας όσους επιθυμούν την αύξηση του ενδιαφέροντος και κατά συνέπεια της προβολής του WRC. Εδώ
είναι που ταιριάζει το τραγούδι «μετά από σένα, τι;» ή για να ακριβολογούμε «μετά από τους δυο Seb, ποιος;;;». Δύσκολη η απάντηση και ναι μεν ο Κάλε Ροβάνπερα δείχνει διάδοχος της βαριάς γαλλικής φανέλας, αλλά με τους συνονόματους εντός δεν δείχνει να μπορεί. Από την άλλη ο 22χρονος
Φιλανδός πρωταθλητής δείχνει ζηλευτή ωριμότητα, καθώς δε παρασύρεται από τον ανταγωνισμό και όταν τα …μαρκαρίσματα δεν του βγαίνουν, παίζει άμυνα και μαζεύει βαθμούς, όπως έκανε με την 4 η θέση στο Μεξικό.
Πάντως, μετά από τρεις (από τους 13 της χρονιάς) αγώνες, πέντε οδηγοί βρίσκονται σε τροχιά τίτλου με τον πρώτο (Οζιέ) να απέχει από τον 5 ο (Έβανς) μόλις 12 βαθμούς. Επίσης στο πρωτάθλημα κατασκευαστών η Toyota προηγείται με 27 βαθμούς της Hyundai (127 έναντι 100) και την Ford στην 3 η
θέση με μόνο 73 βαθμούς. Μια Ford που και πάλι είχε προβλήματα αξιοπιστίας, ενώ δεν έχει οδηγούς ικανούς να αναπληρώσουν ενδεχόμενο στραβοπάτημα του Τάνακ. Μάλιστα, από ότι διαφαίνεται, η πιθανότητα συμμετοχής του Λεμπ σε επιλεγμένους αγώνες με το Puma δεν θα πραγματοποιηθεί είτε για οικονομικούς, είτε για να μην διαταραχθεί η ψυχολογία του Εσθονού, αν ο Γάλλος κάνει αυτό που κάνει ο Οζιέ στους άλλους οδηγούς της Toyota.
Όλα τα παραπάνω αφήνουν ανεπηρέαστο τον Ισπανό Ντάνι Σόρντο που αποδείχθηκε και πάλι η πλέον σταθερή αξία του WRC, οδηγώντας τόσο όσο (για να κάνει τη δουλειά συλλογής βαθμών) το Hyundai i20N. Στο Μεξικό τερμάτισε 5 ος και ίσως αν δεν είχε ένα κλαταρισμένο λάστιχο να ήταν πιο ψηλά στην κατάταξη.
Κατά τα λοιπά, δόξα και τιμή στα Skoda Fabia RS του WRC2 και ειδικότερα στον Γκας Γκρίνσμιθ που έπεσε κατηγορία, και έγινε πρώτος …στο χωριό, κερδίζοντας δύσκολο ανταγωνισμό, όπως οι Λίντχολμ – Χαμαλάϊνεν και Σόλμπεργκ – Έντμονσον με ίδια αυτοκίνητα. Στην ίδια κατηγορία άτυχοι στάθηκαν οι Φορμό – Κόρια με το Ford Fiesta MkII της M-Sport που ήταν 2 οι στο WRC2 έως την 21 ειδική όταν έφυγε ένας ιμάντας και έμειναν χωρίς υποβοήθηση στο τιμόνι, μένοντας πίσω στην κατάταξη.
Η συνέχεια στην Κροατία επί ασφάλτινων ειδικών διαδρομών από 20 έως 23 Απριλίου.