Το CX-60 είναι η πρόταση της Mazda στην κατηγορία των πολυτελών SUV. Πριν 8 μήνες η μάρκα παρουσίασε το πρώτο της Plug in Hybrid και το πιο ισχυρό αυτοκίνητο δρόμου που είχε ποτέ κατασκευάσει, αποδίδοντας 327 ίππους.
Όμως, πιστή στην στρατηγική πολλαπλών λύσεων η Mazda συνεχίζει την εξέλιξη των κινητήρων πετρελαίου και στις αρχές του τρέχοντος έτους ξεκίνησε η διαθεσιμότητα του νέου, δυνατού, e-SkyactivD κινητήρα. Με την παρουσίαση του ολοκαίνουργιου CX-60PHEV & Diesel, η μάρκα κάνει ένα ακόμα βήμα για τη μείωση των εκπομπών του στόλου της, ακολουθώντας το στόχο της να επιτύχει την ουδετερότητα του άνθρακα έως το 2050.Ο κινητήρας αυτός αποτελεί ακόμα μια απόδειξη της στρατηγικής της μάρκας να απαντάει στις απαιτήσεις των καταναλωτών με τις χαμηλότερες δυνατές εκπομπές ρύπων, ώστε να ανταποκρίνεται παράλληλα και στις ανάγκες της κοινωνίας για βιωσιμότητα.
Το CX-60 κατασκευάζεται στην Ιαπωνία και προσφέρεται σε 4 επίπεδα εξοπλισμού: Primeline, Exclusive Line, Homura και Takumi. Για τη δημιουργία περισσότερων επιλογών ώστε να ανταποκρίνονται στις εξειδικευμένες προτιμήσεις των πελατών, οι εκδόσεις εμπλουτίζονται με 4 πακέτα: Πακέτο άνεσης /COM-P, πακέτο ηλιοροφής/ PAN-P, πακέτο υποβοήθησης του οδηγού / DRIV-Pκαι πακέτο ευκολιών και ήχου /CON-P.
Η παραγωγή των εκδόσεων e-SkyactivDξεκίνησε στις αρχές του έτους και είναι ήδη διαθέσιμες για παραγγελία με λιανικές τιμές που ξεκινούν από τα 49.432 ευρώ (CX 60 3.3 e-Skyactiv D 200hp 8AT Prime Line) και φθάνουν 66.752 ευρώ (CX 60 3.3 e-Skyactiv D 254hp 8AT AWD Tacumi Con-P Dri-P Pan-P).
e-Skyactiv D
Ο υβριδικός πετρελαιοκινητήρας αποτελείται από ένα νέο 6κύλινδρο εν σειρά θερμικό κινητήρα 3,3 λίτρων, με ανεπτυγμένες τεχνολογίες καύσης, που τον κάνει τον πιο καθαρό κινητήρα πετρελαίου στον κόσμο. Το νέο αυτό σύστημα έχει αναπτυχθεί χρησιμοποιώντας το concept rightsizing το οποίο βελτιστοποιεί τον κυβισμό, καθώς και την απόδοση της καύσης και της ισχύος. Ο κινητήρας 3,283 κ.εκ. (με κατά μήκος εγκατεστημένο κοινό σύστημα ηλεκτρικού άμεσου ψεκασμού) εξακύλινδρη e-Skyactiv D μονάδα, θα διατίθεται σε δύο επιλογές εκπομπών (200 ίππους και πίσω κίνηση ή 254 ίππους και τετρακίνηση all-wheel drive).
Συμπεριλαμβανομένου του καινούργιου 48Volt MHybrid Boost system, ο νέος diesel συνδυάζει την υψηλή απόδοση με οικονομία καυσίμων. Ενώ με τη νέα, υψηλής καινοτομίας και ανεπτυγμένης τεχνολογίας ανάφλεξη -DCPCI (Distribution-Controlled Partially Premixed Compression Ignition)- βελτιώνει ακόμα περισσότερο την απόδοση του κινητήρα, τις εκπομπές και την οικονομία των καυσίμων, επιτυγχάνοντας θερμική απόδοση πάνω από 40%.
Ο 254 ίππων e-Skyactiv D προσφέρει εντυπωσιακή απόδοση, επιτυγχάνοντας ταχύτητες από 0-100 μέσα σε μόνο 7.4 δευτερόλεπτα και μέγιστη ταχύτητα 219 χλμ/ώρα, έχοντας μέση (WLTP) κατανάλωση καυσίμων 4.7 λτ/100χλμ και μόνο 137γρ/χλμ εκπομπές CO2, ενώ η έκδοση 200 ίππων έχει μέση κατανάλωση 4.7 λτ/100 χλμ και μόνο 128γρ/χλμ εκπομπές CO2.
Η έκδοση 6κύλινδρου εν σειρά κινητήρα παράγει λιγότερες δονήσεις, χάρη στη χαρακτηριστική του ισορροπία, για ομαλή και ήσυχη οδήγηση, ενώ παράγει ένα ελκυστικό ήχο εξάτμισης. Η υψηλή ροπή του κινητήρα δίνει στο CX-60 ικανότητα ρυμούλκησης βάρους μέχρι 2,500 κιλά. Σαν αποτέλεσμα της απλής του δομής, το βάρος του κινητήρα είναι παρόμοιο με αυτό του 2.2 λίτρων Skyactiv D 4κύλινδρου κινητήρα πετρελαίου, μειώνοντας τη διαφορά στη διαχείριση της ισορροπίας.