Την εκπόνηση ειδικής μελέτης σχετικά με την περαιτέρω προώθηση των συσκευών αλκολόκ, οι οποίες σταματούν την εκκίνηση του κινητήρα του οχήματος όταν ανιχνευτεί υπερβολική ποσότητα αλκοόλ στην αναπνοή του οδηγού, ζητεί με γραπτή ερώτησή του στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή ο ευρωβουλευτής του ΠΑΣΟΚ Σπύρος Δανέλλης.
Από την εφεύρεσή της συσκευής πριν από δύο δεκαετίες, η υποχρεωτική χρήση της στα οχήματα των παραβατών έχει θεσμοθετηθεί ευρέως στις ΗΠΑ και τον Καναδά. Το ίδιο δεν έχει συμβεί μέχρι στιγμής στην Ευρωπαϊκή Ένωση, όπου η χρήση της συσκευής έχει υιοθετηθεί σε πολύ λίγα κράτη μέλη, παρά το γεγονός ότι η αποτελεσματικότητά της έχει τεκμηριωθεί.
Στη φετινή Ανακοίνωσή της για την Οδική Ασφάλεια, η Επιτροπή δηλώνει την πρόθεσή της να [εξετάσει σε ποιο βαθμό θα ήταν κατάλληλο να καταστεί υποχρεωτική η εγκατάσταση συσκευών alcolock σε οχήματα, για παράδειγμα όσον αφορά τις επαγγελματικές μεταφορές (π.χ. σχολικά λεωφορεία)».
Περίπου το 25% όλων των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων στην Ευρώπη συνδέονται με την κατανάλωση αλκοόλ, ενώ μόλις 1% του συνόλου των χιλιομέτρων που διανύονται στην Ευρώπη οδηγούνται από οδηγούς με 0,5 g / l αλκοόλ στο αίμα τους ή και περισσότερο.
Το 2008, η Ελλάδα είχε τον τέταρτο υψηλότερο αριθμό (138) θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων ανά εκατομμύριο κατοίκους από τα 27 κράτη μέλη της Ε.Ε. Συγκεκριμένα στις ηλικίες 18-24, η Ελλάδα το 2008 βρέθηκε στην τελευταία θέση του αντίστοιχου πίνακα με 272 θανάτους ανά εκατομμύριο, μάλιστα με διαφορά 25% από τη δεύτερη χειρότερη Πολωνία (219).