Η απορρόφηση της Porsche από τη VW κάθε άλλο παρά αποδυναμώνει τη διάσημη φίρμα από το Τσουφενχάουζεν, μιας και η τελευταία καθίσταται πλέον ως ο βασικός φορέας εξέλιξης των μελλοντικών σπορ μοντέλων του Γκρουπ.
Με βάση τις διαρκείς, διοικητικές και όχι μόνο, ανακατατάξεις στους κόλπους του πολυπληθούς πλέον γερμανικού Γκρουπ, σε συνδυασμό με την πρόσφατη «προσθήκη» της Porsche στη… γκάμα των εταιρειών που η «μαμά» VW έχει υπό τον έλεγχο της (σ.σ.: η 10η κατά σειρά!), ο θέση της πρώτης όχι μόνο δεν αποδυναμώνεται, αλλά, τουναντίον, αναδεικνύεται σημαντικά, όντας στο εγγύς μέλλον ακόμα πιο ηγετική και ισχυρή. Γιατί; Σύμφωνα με τις αποφάσεις του μεγάλου άνδρα του Γκρουπ και CEO της VW, Martin Winterkorn, η Porsche παίρνει εφεξής τη σκυτάλη από την άλλοτε κραταιά στην άτυπη ενδο-εταιρική αντιπαράθεσή της με την Audi, αναλαμβάνοντας την εξέλιξη όλων των μελλοντικών σπορτίφ μοντέλων της… 10αδας, συμπεριλαμβανομένου ασφαλώς και του νέου κουπέ/ρόουντστερ που θα βασίζεται στο πρωτότυπο VW Bluesport και αναμένεται να «φορέσει» στις τρεις διαφορετικές παραλλαγές του τα σήματα της Porsche, της Audi και της VW. Την ίδια στιγμή, οι ιθύνοντες από το Τσουφενχάουζεν αναμένεται να αναλάβουν την εξέλιξη και των «πολυτελέστερων» (και ακριβότερων, ασφαλώς) σπορ κατασκευών του Γκρουπ, που αναμένεται να δούμε τα προσεχή χρόνια από τα στρατόπεδα των Bentley και Lamborghini, χρησιμοποιώντας ως σημείο αναφοράς στην περίπτωση των 4θυρων εκδόσεων (β. Estoque) το δάπεδο της Porsche Panamera. Μια ακόμα «νίκη» για τους ιθύνοντες από τα περίχωρα της Στουτγάρδης αποτελεί και η απόφαση του CEO του Γκρουπ η μελλοντική «911» να μην βασίζεται σε κάποια από τις υπάρχουσες πλατφόρμες της VW, αλλά σε μια εντελώς νέα «βάση», το σχεδιασμό, την εξέλιξη αλλά και την κατασκευή της οποίας θα αναλάβουν να φέρουν εις πέρας οι ίδιοι οι μηχανικοί της Porsche.
Προκειμένου να ανταπεξέλθει με μεγαλύτερη επιτυχία στα νέα αυτά καθήκοντά της, η Porsche αναμένεται να αναβαθμίσει σημαντικά τόσο το έμψυχο δυναμικό της, προσλαμβάνοντας πάνω από 100 μηχανικούς, όσο και την τεχνολογική της υποδομή, κατασκευάζοντας μια νέα αεροδυναμική σήραγγα, καθώς και ένα ολοκαίνουργιο σχεδιαστικό κέντρο –που αλλού;- στην έδρα της (βλ. Weissach).
Ποιος όμως αναμένεται να είναι στο εξής ο ρόλος της Audi, αλλά και της ίδιας της VW, στην εξέλιξη των υπόλοιπων μελλοντικών μοντέλων του Γκρουπ; Σύμφωνα με τις ίδιες πάντα πηγές, η μεν Audi θα αναλάβει την εξέλιξη όλων των επερχόμενων προτάσεων για λογαριασμό και των 10 εταιρειών, που θα βασίζονται στην κατασκευαστική πλατφόρμα των Audi A4, A5 και Q5 (συνολικά, από αυτήν θα προκύψουν πάνω από 15 μοντέλα στο εγγύς μέλλον), η δε VW, από τη μεριά της, εκείνη των αυτοκινήτων που θα υιοθετούν το δάπεδο των Audi A3/VW Golf. Από την τελευταία, αναμένεται να… προκύψουν πάνω από 40(!) διαφορετικά μοντέλα που θα παράγονται σε περίπου 6 εκ. αντίτυπα σε ετήσια βάση για όλες τις μάρκες του Γκρουπ.
Οι ιθύνοντες της VW ευελπιστούν πως με τον παραπάνω καταμερισμό… αρμοδιοτήτων ανάμεσα στις Porsche/Audi/VW θα επιτευχθούν δύο κυρίως πράγματα: αφενός η δημιουργία των καλύτερων προτάσεων ανά κατηγορία, σε συνδυασμό με τη δυνατότητα παραγωγής περισσότερων διαφορετικών μοντέλων ανά πλατφόρμα και μάρκα, αφετέρου η περαιτέρω μείωση του κατασκευαστικού κόστους για κάθε μια από αυτές, κατά 20%.
Πηγή: 4troxoi.gr