Την ώρα που οι κυβερνήσεις προωθούν με bullying την αμιγή ηλεκτροκίνηση, υπάρχουν εταιρίες που «αυθαδιάζουν» και «τολμούν να παρουσιάσουν νέους θερμικούς κινητήρες και μάλιστα diedel.
Έτσι, σε συνέχεια της πρόσφατης παρουσίασης του νέου Mazda CX-60 PHEV, η ανέκαθεν καινοτόμος ιαπωνική μάρκα ανακοίνωσε τη διαθεσιμότητα ενός ισχυρού, καθαρού, αποδοτικού και καινούργιου e-SkyactivD κινητήρα πετρελαίου. Πρόκειται για ακόμα μια απόδειξη της προσαρμοστικότητας της Ιαπωνικής μάρκας (ελέγχεται πλέον από την Toyota), που στη συγκεκριμένη περίπτωση έρχεται να καλύψει τις ανάγκες των πελατών που θέλουν συνδυασμό αποδοτικότητας και οδήγησης μεγάλων αποστάσεων μαζί με μεγάλη ικανότητα ρυμούλκησης.
Η στρατηγική ικανοποίησης πολλαπλών λύσεων της εταιρείας προσφέρει διαφορετικά προϊόντα και τεχνολογίες, συμπεριλαμβανομένων αποτελεσματικών κινητήρων εσωτερικής καύσης, καθώς και μεγάλης γκάμας ηλεκτρικών συστημάτων μετάδοσης κίνησης, πάντα με τις χαμηλότερες δυνατές εκπομπές– ώστε να ανταποκρίνεται παράλληλα και στις ανάγκες της κοινωνίας για βιωσιμότητα.
Η Mazda παρουσιάζει πέντε νέα ηλεκτρικά προϊόντα τα οποία διαθέτουν την αρχιτεκτονική πλατφόρμα των πολλαπλών λύσεων, για τα επόμενα τρία χρόνια. Μετά το 2025, η εταιρεία θα παρουσιάσει την ολοκαίνουργια Skyactiv EV Scalable Architecture η οποία θα διαθέτει τεχνολογία που επιτρέπει στην μάρκα να παράγει αποτελεσματικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όλων των μεγεθών, χρησιμοποιώντας μια κοινή πλατφόρμα.
Το σύστημα κίνησης πετρελαίου είναι μια πρωτοπορία της μάρκας, καθώς πρόκειται για ένα ολοκαίνουργιο 6κύλινδρο εν σειρά κινητήρα πετρελαίου e-Skyactiv D 3,3 λίτρων. Καινοτόμος με ανεπτυγμένες τεχνολογίες καύσης, κάνει τη νέα e-SkyactivD μονάδα τον πιο καθαρό κινητήρα πετρελαίου στον κόσμο και η ιαπωνική μάρκα είναι σίγουρη ότι θα υπερβεί και θα ικανοποιεί όλους τους επερχόμενους κανονισμούς/ περιορισμούς εκπομπών που μπορούν να εφαρμοστούν στο άμεσο μέλλον.
Το νέο αυτό σύστημα έχει αναπτυχθεί χρησιμοποιώντας το concept «rightsizing» το οποίο βελτιστοποιεί τον κυβισμό, καθώς και την απόδοση της καύσης και της ισχύος. Ο νέος κινητήρας 3,283 κ.εκ. (με κατά μήκος εγκατεστημένο κοινό σύστημα ηλεκτρικού άμεσου ψεκασμού), 6κύλινδρη e-Skyactiv D μονάδα, θα διατίθεται σε δύο επιλογές εκπομπών, με 200 ίππους και πίσω κίνηση, ή με 254 ίππους και τετρακίνηση (i-ActivAWD).
Συμπεριλαμβανομένου του καινούργιου 48 Volt M Hybrid Boost system, ο νέος κινητήρας πετρελαίου συνδυάζει την υψηλή απόδοση με εξαιρετική οικονομία καυσίμων. Ενώ με τη νέα, υψηλής καινοτομίας και ανεπτυγμένης τεχνολογίας ανάφλεξη – DCPCI (Distribution-Controlled Partially Premixed Compression Ignition)- βελτιώνει ακόμα περισσότερο την απόδοση του κινητήρα, τις εκπομπές και την οικονομία των καυσίμων, επιτυγχάνοντας θερμική απόδοση πάνω από 40%.
Αυτές οι δύο τεχνολογίες συνεισφέρουν σημαντικά στην εξαιρετική οδική συμπεριφορά του CX-60, τη δυναμική αίσθηση οδήγησης και τη χαμηλή κατανάλωση καυσίμων και εκπομπών.
Ο 254 ίππων e-Skyactiv προσφέρει εντυπωσιακή απόδοση, επιτυγχάνοντας ταχύτητες από 0-100 χλμ/ώρα μέσα σε μόνο 7.4 δευτερόλεπτα και μέγιστη ταχύτητα 219 χλμ/ώρα, αποδίδοντας μία μέση WLTP κατανάλωση καυσίμων 4.7 λτ/100 χλμ και μόνο 129γρ/χλμ εκπομπές CO2, ενώ η έκδοση 200 ίππων αποδίδει μία μέση WLTP κατανάλωση καυσίμων 4.7 λτ/100 χλμ και μόνο 123 γρ/χλμ εκπομπές CO2.
Η έκδοση 6κύλινδρου εν σειρά κινητήρα παράγει λιγότερες δονήσεις, χάρη στη χαρακτηριστική του «τέλεια ισορροπία», για μια ομαλή και ήσυχη οδήγηση, ενώ παράγει ένα καθαρό και ελκυστικό ήχο εξάτμισης. Η υψηλή ροπή του κινητήρα δίνει στο CX-60 ικανότητα ρυμούλκησης βάρους μέχρι 2,500 κιλά. Σαν αποτέλεσμα της απλής του δομής, το βάρος του κινητήρα είναι παρόμοιο με αυτό του 2.2 λίτρων Mazda SkyactivD 4κύλινδρου κινητήρα πετρελαίου, μειώνοντας τη διαφορά στη διαχείριση της ισορροπίας.
Επίσης, ένας 6κύλινδρος εν σειρά κινητήρας 3.0 λίτρων βενζίνης E-Skyactiv θα ενταχθεί στο e-SkyactivD και e-Skyactiv PHEV για να ολοκληρώσει τη σειρά παραγωγής του CX-60, προσφέροντας στους πελάτες ένα εύρος τεχνολογικά ανεπτυγμένων επιλογών, υψηλά αποδοτικών κινητήρων, που ξεχωρίζουν με το εξαιρετικό επίπεδο κατασκευής και on-board τεχνολογίας που προσφέρει η γκάμα τουCX-60.
Κάπως έτσι Με την παρουσίαση του ολοκαίνουργιου CX-60, η Mazda κάνει ένα ακόμα βήμα για τη μείωση των εκπομπών του στόλου της, ακολουθώντας το στόχο της να επιτύχει την ουδετερότητα του άνθρακα έως το 2050. Η πώληση του MazdaCX-60 diesel θα ξεκινήσει τον Ιανουάριο του 2023.