Μετά τις δύο εκδόσεις με κινητήρες V8, η Mercedes-AMG παρουσιάζει και στη χώρα μας την SL 43, μια ακόμα έκδοση του εμβληματικού roadster. Κάτω από το καπό του βρίσκεται ένας εν σειρά 4κύλινδρος βενζινοκινητήρας με κυβισμό δύο λίτρων, με ηλεκτρικό στροβιλοσυμπιεστή καυσαερίων. Πρόκειται για τεχνολογία δανεισμένη από τη Formula 1.
Το σύστημα της SL 43 έχει προκύψει αυτό που αναπτύχθηκε και χρησιμοποιείται με επιτυχία από την ομάδα Mercedes-AMG Petronas F1. Αυτή η νέα μορφή υπερπλήρωσης εγγυάται ιδιαίτερα άμεση απόκριση στο γκάζι σε όλο το εύρος στροφών, προσφέροντας ακόμη πιο δυναμική εμπειρία οδήγησης και αυξάνοντας συγχρόνως και την αποδοτικότητα.
Ο στροβιλοσυμπιεστής λειτουργεί μέσω του ηλεκτρικού συστήματος 48 Volt, το οποίο τροφοδοτεί επίσης την κινούμενη με ιμάντα μίζα-δυναμό (RSG). Αυτό έχει αποτέλεσμα, η AMG SL 43 να αποδίδει 381 ίππους και μέγιστη ροπή 480 Nm συν την πρόσθετη ισχύ των 14 ίππων που παρέχει στιγμιαία η κινούμενη με ιμάντα μίζα-δυναμό (RSG) σε ορισμένες συνθήκες οδήγησης. Επιπλέον, το νέο βασικό μοντέλο της οικογένειας SL διακρίνεται για τον πλούσιο βασικό εξοπλισμό, ενώ τα πολυάριθμα προαιρετικά στοιχεία προσφέρουν ένα ευρύ φάσμα δυνατοτήτων εξατομίκευσης ενισχύοντας την άνεση και την ασφάλεια.
Η AMG SL 43 διαθέτει κίνηση στους πίσω τροχούς, συνδυάζεται για πρώτη φορά με το κιβώτιο ταχυτήτων AMG SPEEDSHIFT MCT 9G (MCT = Multi-Clutch Transmission). Ένας υγρός συμπλέκτης εκκίνησης αντικαθιστά τον μετατροπέα ροπής. Μειώνει το βάρος και, λόγω της χαμηλότερης αδράνειας, βελτιστοποιεί την απόκριση στις εντολές του οδηγού με το πεντάλ επιτάχυνσης, ιδιαίτερα κατά την επιτάχυνση και τη μεταβολή φορτίου. Το προσεκτικά βαθμονομημένο λογισμικό εγγυάται εξαιρετικά σύντομους χρόνους αλλαγής και γρήγορα, πολλαπλά κατεβάσματα ταχυτήτων, εφόσον χρειάζεται.
Επιπλέον, η ενδιάμεση λειτουργία γκαζιού στα προγράμματα οδήγησης «Sport» και «Sport+» προσφέρει έντονες συγκινήσεις κατά την οδήγηση με αλλαγή ταχυτήτων. Υπάρχει επίσης η λειτουργία RACE START, η οποία εξασφαλίζει βέλτιστη επιτάχυνση από στάση. Οι επιδόσεις είναι εκπληκτικές: από στάση, η SL 43 επιταχύνει στα 100 χλμ σε μόλις 4,9 δευτερόλεπτα, και η τελική ταχύτητα είναι 275 χλμ/ώρα. Εκτός από τις επιδόσεις που προσφέρει, το βασικό μοντέλο της σειράς διακρίνεται και από συγκριτικά χαμηλά στοιχεία κατανάλωσης και εκπομπών ρύπων.
Η εξωτερική σχεδίαση της SL 43 διαφέρει σε επιμέρους λεπτομέρειες από τα δύο 8κύλινδρα μοντέλα. Για παράδειγμα, έχει διαφοροποιημένες μπροστινές και πίσω ποδιές, καθώς και στρογγυλό αντί για ορθογώνιο διπλό πλαίσιο συγκράτησης απολήξεων. Χαρακτηριστικές λεπτομέρειες της σχεδίασης του αμαξώματος είναι το μακρύ μεταξόνιο, οι κοντοί πρόβολοι, το μακρύ καπό κινητήρα, η μετατοπισμένη προς τα πίσω καμπίνα επιβατών με έντονα κεκλιμένο παρμπρίζ και το δυναμικό πίσω τμήμα. Όλα μαζί συνθέτουν τις χαρακτηριστικές αναλογίες της SL και χαρίζουν στο roadster την επιβλητική, δυναμική του εμφάνιση – μαζί με τους διογκωμένους θόλους των τροχών και τις μεγάλες ζάντες αλουμινίου που βρίσκονται στο ίδιο επίπεδο με το εξωτερικό περίβλημα.
Η SL 43 διατίθεται με ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών στον βασικό εξοπλισμό. Επιπλέον, διατίθεται ως προαιρετικός εξοπλισμός η ίδια γκάμα με τα 8κύλινδρα μοντέλα: αεροδυναμικά βελτιστοποιημένες ζάντες αλουμινίου με διάμετρο 20 ή 21 ιντσών, που μειώνουν την αντίσταση του αέρα λόγω μειωμένων στροβιλισμών. Ιδιαίτερα μελετημένες είναι οι ζάντες 20 ιντσών με πλαστικούς αεροδυναμικούς δακτυλίους που εξοικονομούν επιπλέον βάρος.
Λόγω της πιο σπορ τοποθέτησης της νέας SL, επιλέχθηκε μια ηλεκτρική κουκούλα αντί για την προηγούμενη μεταλλική οροφή Vario. Η μείωση του βάρους κατά 21 κιλά και το χαμηλότερο κέντρο βάρους επιδρούν θετικά στη δυναμική οδήγησης και στο κράτημα στον δρόμο. Η πτύχωση Z (Z-fold), η οποία εξοικονομεί χώρο και βάρος, επιτρέπει την κατάργηση του συμβατικού καλύμματος στον χώρο της κουκούλας. Το μπροστινό κάλυμμα οροφής διασφαλίζει ότι η ανοιχτή κουκούλα είναι απολύτως ευθυγραμμισμένη στην τελική της θέση. Ταυτόχρονα, η ομάδα ανάπτυξης ανέλαβε την αποστολή να διατηρήσει την υψηλή καθημερινή πρακτικότητα και υποδειγματικά αθόρυβη λειτουργία. Η σχεδίαση τριών στρώσεων περιλαμβάνει ένα καλά τεντωμένο εξωτερικό κέλυφος, μια εσωτερική επένδυση οροφής με αριστοτεχνικό φινίρισμα και, ενδιαμέσως, μία ηχομονωτική στρώση από υψηλής ποιότητας PES fleece βάρους 450 g/m².
Το άνοιγμα και κλείσιμο διαρκεί περίπου 15 δευτερόλεπτα μόνο και είναι εφικτό σε ταχύτητες έως 60 χλμ/ώρα. Ο χειρισμός της κουκούλας πραγματοποιείται από τον πίνακα διακοπτών στην κεντρική κονσόλα ή την οθόνη αφής πολυμέσων, όπου η εξέλιξη της διαδικασίας προβάλλεται με κινούμενη εικόνα.
Ο βασικός εξοπλισμός της SL 43 περιλαμβάνει μια μεγάλη γκάμα από ηλεκτρικά και χειροκίνητα ρυθμιζόμενα, πολυτελή καθίσματα επενδυμένα με συνθετικό δέρμα και ύφασμα. Προαιρετικά διατίθενται καλύμματα καθισμάτων από δέρμα, δέρμα νάπα και δέρμα νάπα AMG, όπως και τα σπορ καθίσματα AMG και τα καθίσματα AMG Performance. Το τιμόνι AMG Performance με προαιρετικό σύστημα θέρμανσης τιμονιού διατίθεται σε δέρμα νάπα και δέρμα νάπα/μικροΐνες.
Στον βασικό εξοπλισμό της SL 43 περιλαμβάνεται μια νέας σχεδίασης χαλύβδινη ανάρτηση με ιδιαίτερα ισχυρούς αποσβεστήρες κραδασμών από αλουμίνιο και σπειροειδή ελατήρια μικρού βάρους. Επίσης, διαθέτει μπροστινό άξονα πολλαπλών συνδέσμων με πέντε συνδέσμους τοποθετημένους εξ διατεταγμένους μέσα στη ζάντα. Έτσι, βελτιώνεται σημαντικά η κινηματική. Οι τροχοί στον πίσω άξονα επίσης ελέγχονται από ένα σύστημα 5 συνδέσμων. Για να μειωθούν οι μη αναρτημένες μάζες, όλοι οι σύνδεσμοι ανάρτησης, τα ακραξόνια και οι φορείς τροχών στον μπροστινό και τον πίσω άξονα της νέας SL είναι κατασκευασμένοι από σφυρήλατο αλουμίνιο. Ο σχεδιασμός πολλαπλών συνδέσμων ελέγχει κάθε τροχό με ελάχιστες ελαστικές κινήσεις. Η υψηλή ευστάθεια γωνίας κάμπερ και σύγκλισης τροχών όχι μόνο επιτρέπει υψηλές ταχύτητες στις στροφές, αλλά παρέχει επίσης στον οδηγό βέλτιστη επαφή με τον δρόμο κατά την γρήγορη οδήγηση σε στροφές.
Κάπως έτσι, η SL 43, βάζει τέλος στον συμβιβασμό ανάμεσα σε έναν μικρό υπερσυμπιεστή ταχείας απόκρισης που επιτυγχάνει συγκριτικά χαμηλή μέγιστη ισχύ και έναν μεγάλο υπερσυμπιεστή με υψηλή μέγιστη ισχύ αλλά αργή απόκριση. Με τον πρωτοποριακό σχεδιασμό του κινητήρα, το νέο βασικό μοντέλο του roadster 2+2 θέσεων απευθύνεται κυρίως σε όσους είναι εξοικειωμένοι με την τεχνολογία.
Με τον συνδυασμό ενός σχετικά ελαφρού τετρακύλινδρου κινητήρα στον μπροστινό άξονα και της κίνησης στου πίσω τροχούς, η SL 43 επιδεικνύει μια σαφώς μοναδική οδική συμπεριφορά.
Το νέο αυτό μοντέλο είναι πλέον διαθέσιμο για παραγγελία και στη χώρα μας σε τιμή 169.250,00 ευρώ.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά Mercedes-AMG SL 43
- Κινητήρας: 4 εν σειρά, 1991 κ.εκ., 381 ίπποι/6750 σαλ
- Πρόσθετη ισχύς (boost): 14 ίπποι
- Ονομαστική ροπή (Nm): 480/3250-5000 σαλ
- Μετάδοση ισχύος: Πίσω
- Κιβώτιο ταχυτήτων: AMG SPEEDSHIFT MCT 9G (αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων με υγρό συμπλέκτη εκκίνησης πολλαπλών δίσκων)
- Μεταξόνιο: 2700 χλστ
- Μήκος/ύψος/πλάτος : 4705/1359/1915 χλστ
- Κύκλος στροφής: 12,84 μ.
- Χωρητικότητα χώρου αποσκευών: 213-240 λτ
- Χωρητικότητα ρεζερβουάρ/εφεδρικό καύσιμο: 70/10 λτ
- Επιτάχυνση 0-100: 4,9΄΄
- Τελική ταχύτητα: 275 χλμ/ώρα (ηλεκτρονικός περιορισμός)
- Κατανάλωση καυσίμου (WLTP): 9,4 λτ/100 χλμ
- Εκπομπές CO2 (WLTP): 214 γρ/χλμ