Σε 27 ανέρχονται οι εταιρείες (συμπεριλαμβανομένης και της Ford Ευρώπης) οι οποίες συμμετείχαν σε μια έκκληση προς την Ευρωπαϊκή Ένωση προκειμένου η τελευταία να διασφαλίσει ότι, όλα τα νέα αυτοκίνητα και van στην Ευρώπη θα έχουν μηδενικές εκπομπές ρύπων από το 2035 και να καθορίσει υποχρεωτικούς στόχους για την υποδομή φόρτισης.
Σύμφωνα με το κείμενο της έκκλησης, η απομάκρυνση από τον δρόμο οχημάτων που καίνε ορυκτά καύσιμα είναι επιτακτική προκειμένου η Ευρώπη να πετύχει το στόχο της για καθαρές μηδενικές εκπομπές μέχρι το 2050, αλλά και για να μπορέσουν να αποφευχθούν οι χειρότερες επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής στους ανθρώπους και τον πλανήτη.
Η έκκληση περιλαμβάνει τη θέσπιση νομοθεσίας που καθιερώνει πρότυπα και ένα σαφές χρονοδιάγραμμα το οποίο πρέπει να ακολουθήσει ο κλάδος και οι προμηθευτές, ώστε να διασφαλιστεί η μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα.
Συμπίπτοντας χρονικά με αυτή την έκκληση, ο πρόεδρος της Ford Ευρώπης συμμετείχε στην European Car Climate Summit, που φιλοξενήθηκε από την ομάδα Transport & Environment (Τ&Ε) στις 18 Μαΐου, ως μέλος του πάνελ το οποίο συζήτησε θέματα όπως το πότε είναι η κατάλληλη στιγμή για τη μετάβαση των επιχειρήσεων, των εργαζομένων και των καταναλωτών στην ηλεκτροκίνηση.
Οι υπεύθυνοι λήψης αποφάσεων της Ε.Ε. αποφασίζουν αυτή τη στιγμή για νέους κανόνες στα καθαρά αυτοκίνητα, μετά από πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (με την υποστήριξη των εταιρειών που απευθύνουν την έκκληση) ότι μόνο καινούργια επιβατικά και van οχήματα με μηδενικές εκπομπές ρύπων θα μπορούν να πωλούνται στην Ευρωπαϊκή επικράτεια από το 2035. Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και οι κυβερνήσεις της Ε.Ε. θα αποφασίσουν τις θέσεις τους τον Ιούνιο, ενώ ο οριστικός νόμος αναμένεται να υιοθετηθεί το φθινόπωρο.