Μετά από ένα διάλειμμα δέκα ετών, ένα Mini John Cooper Works θα αγωνιστεί ξανά στον θρυλικό 24ωρο αγώνα του Nürburgring, το 2022. Το αγωνιστικό αυτοκίνητο που συμμετέχει με την ιδιωτική ομάδα Bulldog Racing και προετοιμάστηκε στο Nürburg, θα τρέξει στην κατηγορία SP3T.
Ο 24ωρος αγώνας στο Nürburgring θεωρείται η απόλυτη δοκιμασία αντοχής για ανθρώπους και μηχανές. Η 50ή έκδοση αυτής της αναμέτρησης υψηλών ταχυτήτων θα λάβει χώρα φέτος από τις 26 μέχρι τις 29 Μαΐου, στην πίστα μήκους 25.378 χλμ. που αποτελείται από το σιρκουί του Grand Prix και το θρυλικό Nordschleife του Nürburgring.
Τον περασμένο Σεπτέμβριο, το project της συμμετοχής του Mini ξεκίνησε στην Bulldog Racing στην περιοχή Eifel, σε απόσταση μόλις μερικών μέτρων από το Nordschleife. Το βασικό αυτοκίνητο είναι ένα John Cooper Works με 4κύλινδρο turbo κινητήρα που αποδίδει μέγιστη ισχύ 306 ίππους και μέγιστη ροπή 450 Nm. Το κιβώτιο Steptronic 8 σχέσεων που προέρχεται από μοντέλα παραγωγής μεγάλης κλίμακας και περιλαμβάνει ένα ενσωματωμένο, μηχανικό μπλοκέ διαφορικό με ποσοστό εμπλοκής έως 70% εξασφαλίζει ότι η ροπή μετατρέπεται σε συναρπαστική απόδοση χωρίς απώλειες.
Αγωνιστικές μετατροπές
Με γνώμονα τις αγωνιστικές απαιτήσεις, πραγματοποιήθηκαν οι παρακάτω τροποποιήσεις στο στάνταρ John Cooper Works, οι οποίες υπερκαλύπτουν τους κανονισμούς της κατηγορίας SP3T:
- Εγκαταστάθηκε ένας αγωνιστικός κλωβός ειδικά εξελιγμένος για το συγκεκριμένο μοντέλο.
- Η χωρητικότητα του ρεζερβουάρ καυσίμου αυξήθηκε στα 100 λίτρα.
- Πραγματοποιήθηκαν εκτενείς παρεμβάσεις στην αεροδυναμική, μεταξύ των οποίων μία ρυθμιζόμενη πίσω πτέρυγα, ένα πλήρως καλυμμένο κάτω μέρος αμαξώματος, ένας πίσω διαχύτης και εμπρός splitter.
- Το βάρος μειώθηκε σημαντικά, π.χ. με τη χρήση υαλοπινάκων Makrolon.
- Τοποθετήθηκε μία ειδική για το μοντέλο αγωνιστική ανάρτηση με ρυθμιζόμενη απόσβεση επαναφοράς και συμπίεσης.
- Όλα τα κινούμενα μέρη του πλαισίου και της ανάρτησης αντικαταστάθηκαν με ενισχυμένα ρουλεμάν Uniball.
- Τοποθετήθηκε μία μονάδα ανύψωσης.
- Το σπορ σύστημα εξαγωγής προσαρμόστηκε με έναν αγωνιστικό καταλυτικό μετατροπέα.
- Τοποθετήθηκαν γνήσια εξαρτήματα φρένων της σειράς BMW M Performance.
Η Mini στο μηχανοκίνητο αθλητισμό
Η Pat Moss έγραψε ιστορία στο μηχανοκίνητο αθλητισμό το 1962, πετυχαίνοντας την πρώτη νίκη σε διεθνή αγώνα ράλι για την Mini, στο Tulip Rally. Η νίκη της σηματοδότησε την αρχή του μοναδικού success story του Classic Mini στους αγώνες ράλι, με 3 νίκες γενικής κατάταξης στο Monte Carlo Rally το 1964 (Paddy Hopkirk), το 1965 (Timo Mäkinen) και το 1967 (Rauno Aaltonen).
Αυτή η σειρά επιτυχιών περιλάμβανε τρεις νίκες στη γενική κατάταξη στο Dakar Rally το 2012 (Leonid Novitskiy), το 2013 (Stéphane Peterhansel), το 2014 (Nani Roma), το 2015 (Nasser Al-Attiyah), το 2020 (Carlos Sainz Sr.) και το 2021 (Stéphane Peterhansel).
Το αγωνιστικό John Cooper Works «Made in Nürburg» αποτίει φόρο τιμής στην αγωνιστική παράδοση της μάρκας MINI, στον κλασικό χρωματικό συνδυασμό των αγωνιστικών αυτοκινήτων της δεκαετίας του 1960 σε κόκκινο / λευκό.
Πρόγραμμα υψηλών ταχυτήτων
Μόνο επτά μήνες πέρασαν από την έναρξη του project μέχρι την παρουσίαση στα τέλη Μαρτίου 2022. Τις προσεχείς εβδομάδες και μέχρι την έναρξη του 24ωρου αγώνα, προγραμματίζονται περαιτέρω δοκιμές στην Nordschleife του Nürburgring και στο κέντρο δοκιμών στο Miramas, στη Νότια Γαλλία.
Ευρισκόμενη μεταξύ Μασσαλίας και Αβινιόν, η πρώην πίστα αγώνων αποτελεί το ιδανικό πεδίο για εκτενείς δοκιμές και βελτιστοποίηση σε ένα ευρύ φάσμα συνθηκών. Το πλαίσιο του αγωνιστικού Mini JCW υποβάλλεται σε ένα εκτενές και ποικίλο πρόγραμμα δοκιμών εκεί.
Η σύνθεση των οδηγών και το αγωνιστικό πρόγραμμα για τη συνέχεια για το 2022, θα ανακοινωθούν σε μεταγενέστερη ημερομηνία.