Ο δεύτερος γύρος του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι, το Σουηδικό Ράλι, επιβεβαίωσε τα πρώτα συμπεράσματα που είχαμε αποκομίσει από το Ράλι Μόντε Κάρλο πριν περίπου ένα μήνα.
Η ομάδα της Toyota με τα Yaris WRC δεν έχει αντίπαλο, ενώ η αποχώρηση του Οζιέ αφήνει τα ράλι χωρίς είδωλο. Για το πρώτο δεν υπάρχει αμφιβολία καθώς η ομάδα των Hyundai ναι μεν ανέκαμψε κάπως στην Σουηδία, όμως τα i20 WRC δείχνουν υποδεέστερα των Yaris WRC, ενώ τα Puma που έλαμψαν στο Μόντε κυρίως λόγω Λεμπ, στερούνται οδηγών πρώτης γραμμής που μπορούν να αξιοποιήσουν τις όποιες δυνατότητές τους. Όσον αφορά τα είδωλα, με τους δυο Σεμπ (Λεμπ & Οζιέ) σε αποσπασματικές εμφανίσεις οι υπόλοιποι δεν δείχνουν ικανοί να εμπνεύσουν. Ο Νεβίλ δείχνει να μπαίνει στο πετσί του «looser», ο Τάνακ προσπαθεί αλλά δεν είναι όπως ήταν πριν το …αεροπορικό δυστύχημα του προπέρσινου Μόντε, ο Έβανς ίσως αλλά είναι άτσαλος και του κοστίζει, ενώ ο Μπριν μάλλον είναι οδηγός από το …δεύτερο ράφι. Από τους ρούκις πάλι, ο μόνος που δείχνει να έχει τα φόντα (σοβαρός υποψήφιος για το φετινό πρωτάθλημα) είναι ο Κάλε Ροβάνπερα, την ώρα που ο Φορμό πελαγοδρομεί και ο Σόλμπεργκ δεν δείχνει να έχει την ταχύτητα.
Με όλα αυτά η μάλλον εύκολη νίκη του Ροβάνπερα με το Yaris στην Σουηδία ήταν αναμενόμενη και υποστηρίχθηκε ιδανικά από την 3η θέση του Λάπι που έδωσε στην Toyota πολύτιμους βαθμούς για τον τίτλο κατασκευαστών. Το αποτέλεσμα θα ήταν ακόμα καλύτερο για την Toyota αν ο Έβανς δεν έκανε ένα ακόμα λάθος με αποτέλεσμα την έξοδο και εγκατάλειψή στο τρίτο σκέλος του αγώνα, την ώρα που προσπαθούσε για την νίκη.
Της εγκατάλειψης Έβανς επωφελήθηκε ο Νεβίλ (Hyundai), που οδηγώντας γρήγορα και ώριμα κατάφερε να κρατηθεί εμπρός από τον Λάπι, ενώ μόνο υπερθετική μπορεί να χαρακτηριστεί η 4η θέση του Ιάπωνα Κατσούτα (Yaris), αλλά και η 5η του Γκρίνσμιθ (Ford Puma).
Την εξάδα της κατάταξης συμπλήρωσε το Hyundai του Όλιβερ Σόλμπεργκ, που τα πήγε πολύ καλά την πρώτη ημέρα καθώς ευνοείτο από την σειρά εκκίνησης, αλλά μετά υποχώρησε σε μέτριες επιδόσεις.
Από εκεί και πίσω, τόπο στα αυτοκίνητα της κατηγορίας WRC2, εκεί όπου οι Νορβηγοί Μίκελσεν (Skoda Fabia Evo) και Βέϊμπι (VW Polo GTI) έδωσαν σκληρή μάχη μέχρι την προτελευταία ειδική όταν ένα στιγμιαίο λάθος του δεύτερου έδωσε καθαρή νίκη στο Skoda του έμπειρου Μίκελσεν. Στην ίδια ειδική λάθος έκανε και ο 3ος της κατηγορίας Νικολάϊ Κριάζιν (Skoda Fabia Evo) που χώθηκε σε ένα σωρό χιονιού και έμεινε εκεί δυο ειδικές πριν τον τερματισμό, αφήνοντας την θέση του στον Φιλανδό Χούτουνεν (Ford Fiesta MkII).
Τέλος για την κατηγορία Junior της FIA, το φυτώριο νέων ράλιμεν που οδηγούν Fiesta Rally3, εκεί όπου παραλίγο να είχαμε και ελληνική συμμετοχή, τελικός νικητής ήταν ο Άγγλος Άρμστρονγκ, με δεύτερο σε απόσταση αναπνοής το Φιλανδό Γιόνα.
Κάπως έτσι εξελίχθηκε ο 2ος από τους 13 αγώνες της χρονιάς, που θα συνεχιστεί από 21 έως 24 Απριλίου στις ασφάλτινες διαδρομές της Κροατίας. Μέχρι τότε στην βαθμολογία των οδηγών προηγούνται οι Ροβάνπερα (46β.), Νεβίλ (32β.) και Λεμπ (27β.), ενώ στους κατασκευαστές η Toyota έχει ήδη ξεφύγει με 83β., έναντι 59 της Ford και 47 της Hyundai. Τέλος, στην κατηγορία WRC2 ο Μίκελσεν έχει 51β. και ο δεύτερος Καϊς μόλις 18β.