Όχι, δεν πρόκειται για ένα ακόμα SUV. Πρόκειται για μία καινοτόμο πρόταση της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας, με ενσωματωμένες τεχνολογίες από τη F1, ειδικά στην κορυφαία από τις δύο εκδόσεις κινητήρων, την Hybrid E-Tech 145. Στόχος, η περισσότερο φιλική προς το περιβάλλον μετακίνηση.
Ο λόγος για ένα γοητευτικό υβριδικό αυτοκίνητο, που γνωρίσαμε στο πλαίσιο παρουσίασης στους δημοσιογράφους ειδικού Τύπου στο Λουτράκι και το οδηγήσαμε αποκεί στην Αθήνα. Γοητευτικό, πρώτα απ΄ όλα, από πλευράς αισθητικής και χώρων. Η όψη μπροστά ακολουθεί την καινούργια σχεδιαστική ταυτότητα της εταιρείας, όπως τη έχουμε γνωρίσει, λόγου χάριν, από το Clio ή το Captur. Ξεχωρίζουν με την πρώτη ματιά τα full LED φωτιστικά σύνολα και ο εμπρός προφυλακτήρας, που τονίζει τον δυναμικό χαρακτήρα του νέου Renault.
Έπειτα, η πλαϊνή όψη του αυτοκινήτου, σε συνδυασμό με το μεγάλο μήκος (4568 χλστ), προσδίδουν φινέτσα και συγχρόνως στιβαρότητα. Πίσω ξεχωρίζουν τα φωτιστικά σώματα, αξιοποιώντας, με μία λωρίδα που διατρέχει την πίσω πόρτα, το γράμμα C. Στο εσωτερικό, οι επιβάτες διαθέτουν άφθονο χώρο, χάρη και στο μεγάλο μεταξόνιο των 2720 χλστ, αλλά και το πλάτος του συνόλου, ενώ η κλίση της οροφής στο πίσω μέρος, που καθιστά ακόμα ελκυστικότερη την όλη εμφάνιση του αυτοκινήτου, δεν δημιουργεί προβλήματα στους επιβάτες των πίσω καθισμάτων.
Οι τελευταίοι, όπως και οι συνεπιβάτες τους, έχουν στη διάθεσή τους χώρο αποσκευών όγκου 513 εξολοκλήρου εκμεταλλεύσιμων λίτρων. Όσο για τον SUV χαρακτήρα του αυτοκινήτου, η απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος φροντίζει για τα δέοντα, χάρη στα 200 χλστ της, ενώ οι σοφά περιορισμένοι πρόβολοι εξασφαλίζουν απρόσκοπτη πρόσβαση σε εδάφη δύσβατα.
Στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, το οποίο σε μεγάλο βαθμό προσομοιάζει σε αυτό του Captur, οι επενδύσεις είναι ποιοτικές και η συναρμογή των υλικών αναβαθμισμένη, παραπέμποντας σε ακριβότερες, πολυτελείς προτάσεις. Το γεγονός ότι οι γυάλινες επιφάνειες, είναι μάλλον περιορισμένες, χάριν δυναμισμού στην εξωτερική εμφάνιση, δεν αλλοιώνει την αίσθηση ευρυχωρίας που οι εποχούμενοι στο Arkana αισθάνονται. Το βλέμμα στο εσωτερικό αιχμαλωτίζεται από τον πίνακα οργάνων, με έγχρωμη οθόνη 7 ιντσών, αλλά και η οθόνη πολυμέσων 9,3 ιντσών, με πολύ όμορφα γραφικά και πλούσιο μενού, ενώ προαιρετικά το αυτοκίνητο διατίθεται και με έγχρωμη οθόνη 10,2 ιντσών.
Τεχνολογία από τη Formula E
Στα βήματα των Captur, Clio και Mégane, η Renault ενσωμάτωσε στο Arkana την πρωτοποριακή υβριδική τεχνολογία E-TECH, ενσωματώνοντας περισσότερες από 150 πατέντες. Ο κινητήρας E-TECH των 145 ίππων είναι 4κύλινδρος ατμοσφαιρικός, με κυβισμό 1,6 λίτρα και συνδυάζεται από δύο ηλεκτροκινητήρες 36 και 15 kW, οι οποίοι τροφοδοτούνται από μία μπαταρία ιόντων λιθίου των 1,2 kWh, εγκατεστημένη στον χώρο των αποσκευών και, έτσι, εξασφαλίζεται σημαντική μείωση της κατανάλωσης και εκπομπών ρύπων CO2. Ο εν λόγω κινητήρας συνδυάζεται με ένα πρωτοποριακό κιβώτιο πολλαπλών λειτουργιών χωρίς συμπλέκτη, εξασφαλίζοντας βέλτιστη οικονομία. Θεωρητικά, η συνδυαστική κατανάλωση δεν ξεπερνά τα 4,9 λίτρα /100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 τα 112-117 γραμ. /χλμ. (WLTP ). Σε ό,τι αφορά στις επιδόσεις ο χρήστης θα πρέπει να «συμβιβαστεί» με τελική ταχύτητα μόλις 172 χλμ./ώρα και επιτάχυνση 0-100 σε 10,8 δευτ.
Ο έτερος των κινητήρων με τον οποίο εφοδιάζεται το νέο Arkana είναι ο 4κύλινδρος βενζινοκινητήρας τούρμπο άμεσου ψεκασμού 1.3 TCe, τεχνολογίας micro-hybrid. Η τελευταία υλοποιείται μέσω της προσθήκης ενός συστήματος εναλλάκτη, σε συνδυασμό με μία μπαταρία ιόντων λιθίου 12V, τοποθετημένη πίσω από το κάθισμα του συνοδηγού. Ο κινητήρας συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματος κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη EDC 7 σχέσεων. Εδώ έχουμε απόδοση ισχύος 140 ίππων, με μέγιστη ροπή 260 Nm από τις 1.750 έως τις 3.500 σ.α.λ., επομένως δέκα ίππους περισσότερους και 20 περισσότερα Nm ροπής σε σχέση με τον παλιότερο κινητήρα 1.3 TCe 130. Οι επιδόσεις του Arkana TCe 140 micro-hybrid είναι 205 χλμ. /ώρα τελική ταχύτητα, ενώ η απόσταση 0-100 καλύπτεται σε 9,8 δευτ.
Η έκδοση Hybrid Ε-Τech έχει τη δυνατότητα να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά μέχρι τα 75 χλμ./ώρα και ανάλογα με τις απαιτήσεις και τις ανάγκες την κίνηση δίνουν είτε ο κινητήρα βενζίνης είτε οι ηλεκτροκινητήρες, είτε όλοι μαζί. Η ενέργεια ανακτάται κατά τη διαδικασία της επιβράδυνσης και εδώ έχει αξιοποιηθεί η τεχνολογία της F1. H εταιρεία διατείνεται ότι σε ποσοστό 80% η αστική χρήση διεκπεραιώνεται αμιγώς ηλεκτρικά.
Στον δρόμο
Σε ό,τι αφορά στο πλαίσιο και στις αναρτήσεις, όπως διαπιστώσαμε κυρίως σε Εθνική οδό, σε ωθούν να κινηθείς γρήγορα, με την πρόσφυση συχνά πυκνά να θυμίζει τετρακίνητο όχημα, με τα ηλεκτρονικά βοηθήματα να σπεύδουν να επέμβουν αποτελεσματικά. Η όλη αίσθηση είναι αυτή ενός στιβαρού αυτοκινήτου, χάρη και στην πλατφόρμα CMF-B και στη σφιχτή ανάρτηση. Σε ανοιχτές καμπές, το Arkana επιμένει… ουδέτερα, με πολύ μικρή κλίση του αμαξώματος, παρά τη μικρή απόσταση από το έδαφος. Σε δρόμο με διαδοχικές στροφές, πάντως, δεν δένεσαι με τη μηχανή που οδηγείς, κυρίως γιατί το κιβώτιο λειτουργεί σαν CVT (…κάποτε αλλάζει ταχύτητα), καθώς δεν μπορείς να ελέγξεις τη διαδικασία αλλαγής ταχυτήτων. Όσο για την κατανάλωση, οι προδιαγραφές της εταιρείας για τη μέση τιμή φαίνεται να ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα: περίπου 6,5 λίτρα ανά 100 χλμ.
Εν κατακλείδι, το Renault Arkana είναι μια ολόφρεσκη πρόταση. Αισθητικά προσεγμένο, πλούσια εξοπλισμένο με συστήματα άνεσης και ασφάλειας, με θαυμάσια ποιότητα κύλισης, στιβαρό και ευρύχωρο, τεχνολογικά προηγμένο, φιλικό προς το περιβάλλον, είναι ένα σύνολο με προσωπικότητα για όλους όσοι δεν θέλουν απλώς ένα καλοφτιαγμένο SUV. Όσο για την τιμή κτήσης, η βασική έκδοση 1.3 TCe 140 εκκινεί από τα 25.290 ευρώ και η Hybrid E-Tech από τα 29.390 ευρώ.
Ηλίας Καφάογλου