Μπορεί το Υπουργείο Οικονομικών να προσπαθεί να βρει τρόπους να αυξήσει τα έσοδα στα ταμεία του κράτος μέσω του κλάδου του αυτοκινήτου, όμως υπάρχουν μερικά αυτοκίνητα, τα οποία βγάζουν προκλητικά την γλώσσα στην εφορία λόγω των προδιαγραφών τους…
Ποια είναι αυτά τα προτερήματα; Μα φυσικά όσα προσφέρει η υψηλή τεχνολογία μέσω της οποίας εξασφαλίζεται η χαμηλή κατανάλωση, τα μηδενικά τέλη και η χαμηλή φορολογία λόγω των μικρών (σε κυβισμό) κινητήρων.
Κάτω από 100 γρ./χλμ. εκπομπές CO2, για 0 τέλη κυκλοφορίας
Τα τέλη κυκλοφορίας στα καινούργια αυτοκίνητα και παράλληλα για όλα αυτά που έχουν ταξινομηθεί μετά την 01 Νοεμβρίου του 2010, ορίζονται με βάση τις εκπομπές CO2 του κάθε μοντέλου. Τα μοντέλα εκείνα που έχουν εκπομπές CO2 κάτω από τα 100 γρ./χλμ. είναι και αυτά που γλιτώνουν από τα τέλη κυκλοφορίας σύμφωνα με το νόμο. Όσο μάλιστα χαμηλότερες είναι οι εκπομπές CO2 τόσο πιο «άνετα» μπορεί να αισθάνεται κανείς και για περαιτέρω μελλοντικά χαράτσια.
Χαμηλό το τεκμήριο για κυβισμούς έως 1,6 λτ.
Η έννοια του τεκμηρίου διαβίωσης συνήθως περνάει απαρατήρητη από τους περισσότερους. Ουσιαστικά είναι μια έμμεση φορολόγηση η οποία φαίνεται στην ετήσια φορολογική δήλωση του κάθε ιδιοκτήτη και επιβαρύνει με ένα συγκεκριμένο ποσό το τεκμαρτό εισόδημα του φορολογούμενου. Τα τεκμήρια αυτά για τα καινούργια αυτοκίνητα εξαρτώνται αποκλειστικά από τον κυβισμό του αυτοκινήτου και ξεκινούν από τα 4.000 ευρώ για τα μοντέλα έως 1.200 κ.εκ., με την επιβάρυνση για κυβισμούς μέχρι τα 1.600 κ.εκ.
Μικρός κυβισμός = Χαμηλό τέλος ταξινόμησης
Το τέλος ταξινόμησης επιβαρύνει την τιμή κάθε αυτοκινήτου, με το ύψος της επιβάρυνσης να καθορίζεται ποσοτικά με βάση τον κυβισμό του κάθε αυτοκινήτου και την εργοστασιακή του (προ φόρων) αξία, ξεκινώντας από 5% επί της εργοστασιακής αξίας για αυτοκίνητα έως 900 κ.εκ. και φθάνοντας στο 50% για αυτά άνω των 2.001 κ.εκ. Στη λιανική, η επιβάρυνση που φθάνει από αυτό το φόρο (υπάρχει και ο Φ.Π.Α.) αφορά από το 3 έως το 25% της τιμής. Συνυπολογίζοντας όλα τα παραπάνω ένα μοντέλο μικρού κυβισμού μας «γλιτώνει» κατά πολύ αυτή την επιβάρυνση, αφού το τέλος ταξινόμησης αφορά περίπου στο 3% της τιμής των αυτοκινήτων έως 900 κ.εκ., το 7% έως 1.400 κ.εκ. και το 12% έως 1.600 κ.εκ.
Από 16.897 ευρώ, το νέο Ford Focus μάς ήρθε λίγο πριν το κλείσιμο του 2014, αφήνοντας μια πολύ γλυκιά γεύση.
Από 14.007 ευρώ το Opel Corsa. Φορολογικά είναι άπαιχτος ο νέος Euro6 1,3 CDTi diesel κινητήρας καθώς απαλλάσσεται των τελών κυκλοφορίας κι έχει το ελάχιστο δυνατό τεκμήριο.
Από 25.570 ευρώ, η φθηνότερη πετρελαιοκίνητη Mercedes A-Class δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τις μεγαλύτερες και ακριβότερες επιλογές της γκάμας.
Από 17.290 ευρώ το νέο Nissan Pulsar, ανεβάζει τον πήχη στα μικρομεσαία, προσφέροντας εξαιρετική οικονομία κίνησης.
Από 13.470 ευρώ το diesel & από 15.550 ευρώ το υβριδικό Toyota Yaris. Εξαιρετικός σε επιδόσεις και κατανάλωση ο 1,4 D-4D των 90 ίππων, προσφέροντας παράλληλα απαλλαγή από τέλη κυκλοφορίας και φόρο πολυτελείας.
Από 12.177 ευρώ To Ford Fiesta διαθέτει οδηγοκεντρικό στήσιμο και επωφελείται του 1.000άρη κινητήρα EcoBoost.
Από 18.690 ευρώ το SEAT Leon 1,4 TGI φέρει τον κινητήρα διπλού καυσίμου, με ειδικές επεμβάσεις, ώστε να χρησιμοποιεί ως καύσιμο και το Φυσικό Αέριο.
Πηγή: autotriti.gr