Το Μάιο του 2024, το Renault Group σε συνεργασία με την εταιρία We Ride (ειδική στις λύσεις αυτονομίας), λανσάρισε για πρώτη φορά στην Ευρώπη, μία πειραματική πρόταση δύο αυτόνομων mini Buses, που εξυπηρετούσαν το κοινό κατά τη διάρκεια του τουρνουά τένις του Roland-Garros.
Έχοντας διανύσει πάνω από 1.000 χλμ και έχοντας μεταφέρει 700 σχεδόν επιβάτες, το πρώτο αυτό τεστ ευρείας κλίμακος απέδειξε τόσο την ωριμότητα, όσο και την καταλληλότητα της συγκεκριμένης λύσης μεταφοράς επιβατών.
Μετά από αυτό το επιτυχημένο πείραμα, πολλοί φορείς (τοπικές αρχές, συγκοινωνιακοί φορείς, ιδιοκτήτες μεγάλων τουριστικών μονάδων κ.λπ.) εκδήλωσαν το ενδιαφέρον τους για τη χρήση αυτής της λύσης στην περιοχή τους. Καινούργιες πειραματικές προσπάθειες βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη σε όλη την Ευρώπη, όπως στη Ζυρίχη (Ελβετία), στη Βαλένς (Γαλλία) και στη Βαρκελώνη (Ισπανία). Αρκετές από αυτές θα ανακοινωθούν πολύ σύντομα.
Με την εξέλιξη των αυτόνομων λεωφορείων, στο πολυσύχναστο και δαιδαλώδες αστικό περιβάλλον, οι δοκιμές αυτές φανέρωσαν την ωριμότητα των νέων τεχνολογιών, σε ότι αφορά τις αυτοματοποιημένες υπηρεσίες δημόσιων μεταφορών.
Συγκεκριμένα, δοκιμές γίνονται στην Βαρκελώνη με δυο μικρά αυτόνομα λεωφορεία που κάνουν τον κύκλο της πόλης, στην Βαλένς της Γαλλίας και στο αεροδρόμιο της Ζυρίχης, εξυπηρετώντας υπαλλήλους και επισκέπτες επιχειρήσεων, καθώς και ταξιδιώτες.

Η δημόσια αυτοματοποιημένη μετακίνηση, καθιστά δυνατό το άνοιγμα των αστικών και περι-αστικών περιοχών, την επίσπευση της οικολογικής μετάβασης και τη διευκόλυνση των μετακινήσεων του κοινού, για καλύτερη πρόσβαση στην απασχόληση, την υγεία, την εκπαίδευση και τον ελεύθερο χρόνο. Επίσης, αποδεικνύεται η ικανότητα των τεχνολογιών αυτόνομης οδήγησης να λειτουργούν σε πολυσύχναστα περιβάλλοντα, αλλά και να ανταποκρίνονται στις υψηλές απαιτήσεις ασφάλειας και αξιοπιστίας, όπως αυτές ενός αεροδρομίου.
Για τα δημόσια μέσα μεταφοράς, το Renault Group εκτιμά ότι, είναι σημαντικό να προσφέρει, στο άμεσο μέλλον, αυτόνομα οχήματα L4, ικανά δηλαδή να διαχειρίζονται μόνα τους καταστάσεις οδήγησης, στον τομέα επιχειρησιακής σχεδίασης, με εξ αποστάσεως έλεγχο και χειρισμό, χωρίς την απαραίτητη παρουσία οδηγού. Ως συνέπεια της αύξησης των ζωνών χαμηλών εκπομπών, οι πόλεις και οι τοπικές αρχές θα κληθούν να αντιμετωπίσουν τεράστιες προκλήσεις, ειδικότερα στον τομέα των μέσων μαζικής μεταφοράς. Εκτιμάται ότι, την επόμενη δεκαετία, θα χρειαστούν αρκετές χιλιάδες αυτόνομα ηλεκτρικά mini Buses.
