Απόγονος του θρυλικού τετρακίνητου 1936 PX 33, το Pajero έμελλε να γίνει πρωτοπόρος μιας νέας τάσης όταν παρουσιάστηκε η πρώτη γενιά στην Ιαπωνία το Μάιο του 1982, και συγκεκριμένα η κατηγορία σύγχρονων lifestyle SUV.

Μέσα από τέσσερις διαδοχικές γενιές, το Pajero έγινε ιδιαίτερα δημοφιλές μεταξύ των Ευρωπαίων πελατών αναδεικνύοντας μάλιστα την περιοχή σε Νο 1 Αγορά του παγκοσμίως και με συνεχιζόμενη αυξητική τάση (Ιαν. – Νοε. 2014: 5.892 μονάδες ή + 29%)…

Μία προσπάθεια που αναμφίβολα υποστηρίχθηκε από μία εξαιρετική ιστορία στο μηχανοκίνητο αθλητισμό – ασυναγώνιστη από οποιοδήποτε άλλο SUV – με συνολικά 12 νίκες στο θρυλικό Dakar Rally καθώς και 4 Παγκόσμια Κύπελλα (FIA) Cross Country Rally.

Σήμερα, η Mitsubishi παραμένει προσηλωμένη στην κατηγορία μεγάλων SUV με το πρωτότυπο 2013 Concept GC-PHEV να προοιωνίζει το μέλλον.

Ένα σκαλοπάτι ψηλότερα από το σημερινό Outlander PHEV, αυτό το πρωτότυπο Grand Cruiser εκφράζει το όραμα της MMC για ένα μεγάλο, στιβαρό και ισχυρό SUV ικανό να προσφέρει στους επιβάτες μέγιστη ασφάλεια σε όλες τις εδαφικές συνθήκες (όπου επιτρέπεται από το νόμο), για επαγγελματικές ή δραστηριότητες ελεύθερου χρόνου, με ελάχιστες περιβαλλοντικές επιπτώσεις – το αποτέλεσμα ενός καινοτόμου plug-in hybrid (PHEV) συστήματος κίνησης που αποτελείται από ένα 3.0 V6 υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα MIVEC, συμπλέκτη, 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο, έναν ισχυρό ηλεκτροκινητήρα και μπαταρία υψηλής χωρητικότητας, η οποία τοποθετείται κάτω από το πάτωμα του χώρου φόρτωσης για καλύτερη κατανομή βάρους εμπρός / πίσω.

Σε ό,τι αφορά το Outlander PHEV, το νέο σύστημα PHEV εναλλάσσει αυτόματα τη λειτουργία του μεταξύ EV Mode και Hybrid Mode ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης, την υπόλοιπη φόρτιση της μπαταρίας και άλλους παράγοντες.

Το PX33 ήταν ορόσημο για τη Mitsubishi αλλά και για ολόκληρη την αυτοκινητοβιομηχανία, ως το πρώτο Ιαπωνικό 4WD επιβατικό αυτοκίνητο. Τότε είχαν κατασκευαστεί τέσσερα πειραματικά τέτοια οχήματα.

Σε δοκιμές στο όριο, όλα θριάμβευσαν. Μία έκδοση Diesel – με κινητήρα Mitsubishi 445AD – ήταν επίσης σε στάδιο πρωτοτύπου όταν το όλο project σταμάτησε. Σαν φόρος τιμής σε αυτό το μακρινό πρόγονο, η Mitsubishi Ralliart έτρεξε με ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο με εμφάνιση PX33 στο Dakar του 1989.