Η Volvo ανεβάζει τον πήχη της ασφάλεια των αυτοκινήτων, με το επερχόμενο XC90, ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο, με κορυφαία τεχνολογία ασφαλείας στο βασικό εξοπλισμό. Ο ηλεκτρικός διάδοχος του XC90, που θα παρουσιαστεί το 2022, θα εξοπλίζεται με προηγμένους αισθητήρες, τεχνολογία LiDAR που έχει αναπτυχθεί από τη Luminar και υπολογιστή αυτόνομης οδήγησης με NVIDIA DRIVE Orin τεχνολογία συστήματος σε μικροκύκλωμα (system-on-a-chip), στο βασικό του εξοπλισμό.

Το νέο πακέτο ασφαλείας συνδυάζει προηγμένο hardware με λογισμικό από τη Volvo, τη Zenseact και τη Luminar. Πρόκειται για την επόμενη γενιά της καταξιωμένης τεχνολογίας αποφυγής σύγκρουσης, με την οποία η Σουηδική μάρκα στοχεύει να μειώσει τις απώλειες ζωής και συνολικά τα ατυχήματα.

Μέσω του νέου πακέτου ασφαλείας, η Volvo στοχεύει να μειώσει κι άλλο τις συγκρούσεις, με το ρυθμό μείωσης να αυξάνεται σταδιακά χάρη στις ασύρματες (over-the-air) αναβαθμίσεις λογισμικού. Οι νέες τεχνολογίες είναι επίσης σχεδιασμένες για να αντιμετωπίζουν ειδικά εκείνες τις κυκλοφοριακές συνθήκες που ευθύνονται για μεγάλο μέρος των σοβαρών τραυματισμών και των απωλειών ζωής που εξακολουθούν να σημειώνονται σήμερα.

LiDAR: Η Volvo βλέπει επίσης ένα ενδεχόμενο επιπλέον όφελος στη μείωση του κόστους ασφάλισης

Μετά το λανσάρισμα της, η τεχνολογία αναμένεται να ωριμάζει με την πάροδο του χρόνου και να γίνεται όλο και πιο αποτελεσματική, δίνοντας στο αυτοκίνητο τη δυνατότητα να βοηθά τον οδηγό, βελτιώνοντας την αντίδραση του ανθρώπινου παράγοντα σε κρίσιμες συνθήκες για την ασφάλεια. Ενώ οι προηγούμενες γενιές της τεχνολογίας βασίζονταν σε μεγάλο βαθμό στην προειδοποίηση του οδηγού για πιθανούς άμεσους κινδύνους, αυτή η νέα τεχνολογία ασφαλείας θα επεμβαίνει σταδιακά όλο και περισσότερο με τον ενδεδειγμένο τρόπο για να προληφθούν οι συγκρούσεις. Η εταιρεία βλέπει επίσης ένα ενδεχόμενο επιπλέον όφελος στη μείωση του κόστους ασφάλισης, καθώς τα ατυχήματα τα οποία εμπλέκονται αυτοκίνητα της γίνονται όλο και πιο σπάνια. Ένα ολοκληρωμένο 3ετές πρόγραμμα ασφάλισης ενσωματώνεται στις υπηρεσίες που συνοδεύουν ως στάνταρ επιλογή τα αμιγώς ηλεκτρικά Volvo (δωρεάν συντήρηση 3 ετών και εγγύηση 5 ετών), με τον πελάτη να έχει τη δυνατότητα να επιλέξει εάν το επιθυμεί.

Εκτός από την πλατφόρμα αισθητήρων και τον υπολογιστή τεχνητής νοημοσύνης, το επόμενο XC90 θα εφοδιάζεται με εφεδρικά συστήματα για σημαντικές λειτουργίες όπως τα συστήματα διεύθυνσης και φρένων, που είναι εξελιγμένα για να δεχθούν το σύστημα ασφαλούς αυτόνομης οδήγησης χωρίς επιτήρηση, όταν θα είναι διαθέσιμο. Τα παραπάνω εφεδρικά συστήματα, μαζί με το LiDAR, τους υπολογιστικούς πόρους και το λογισμικό, θα ενεργοποιούν τη λειτουργία Highway Pilot, η οποία αναπτύχθηκε in-house σε συνεργασία με τη Zenseact, την εταιρία που εξελίσσει λογισμικό για αυτόνομη οδήγηση. Ως προαιρετικός εξοπλισμός αυτόνομης οδήγησης για χρήση στους αυτοκινητόδρομους, το Highway Pilot θα ενεργοποιείται για τους πελάτες όταν εξακριβώνεται ότι είναι ασφαλές και νομικά επιτρεπτό σε συγκεκριμένες γεωγραφικές περιοχές και συνθήκες.

Νωρίτερα μέσα στο τρέχον έτος, η κινεζικών συμφερόντων μάρκα ανακοίνωσε ότι, θα χρησιμοποιεί τεχνολογία NVIDIA με κεντρική υπολογιστική αρχιτεκτονική. Τόσο ο κεντρικός υπολογιστής όσο και ο υπολογιστής αυτόνομης οδήγησης λειτουργούν με τεχνολογία NVIDIA που καθιστά τα αυτοκίνητα πιο ασφαλή, περισσότερο εξατομικευμένα και πιο βιώσιμα με την πάροδο του χρόνου μέσω ασύρματων (over the air) αναβαθμίσεων, παρέχοντάς τους την υπολογιστική ισχύ που χρειάζεται για την τεχνητή όραση και τις ανάγκες επεξεργασίας της πλατφόρμας LiDAR.

Νίκος Τσάδαρης