Ο 5ος γύρος του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι 2021, που διεξήχθη στις στενές, γεμάτες διάσπαρτες πέτρες, χωμάτινες διαδρομές της Σαρδηνίας, ξεκίνησε με καθολική κυριαρχία της Hyundai, αλλά εξελίχθηκε τελικά σε θρίαμβο της Toyota και προσωπικά του Σεμπάστιαν Οζιέ, του 7άκις πρωταθλητή κόσμου. Οδηγώντας ένα Yaris WRC, περίμενε υπομονετικά μέχρι να του δοθεί η ευκαιρία, την οποία αξιοποίησε στο έπακρο, ανεβαίνοντας στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου.
Ο αγώνας στο όμορφο νησί της Μεσογείου, ήταν δύσκολος και σκληρός, τόσο που το 60% των αυτοκινήτων που θεωρητικά διεκδικούσαν την νίκη, εγκατέλειψαν. Πρώτος από όλους ο Φινλανδός Τιέμου Σούνινεν που επιστρέφοντας στο μπάκετ του Ford Fiesta WRC, βγήκε από τον δρόμο στην πρώτη κιόλας ειδική διαδρομή, κάτι που ίσως του στοιχίσει την καριέρα του τουλάχιστον σε επίπεδο πρώτης γραμμής. Ακολούθησε ο Ροβάνπερα (Yaris WRC) στην 4η ειδική την ώρα που ήταν στην 2η θέση και στην 8η ειδική ο Γκρίνσμιθ (Fiesta WRC).
Το τέλος της πρώτης ημέρας βρήκε στην Hyundai στο 1-2 της κατάταξης, με τον Τάνακ άνετα μπροστά από τον Σόρντο (i20 WRC) και τον Ισπανό με τη σειρά του άνετα μπροστά από τον Οζιέ, που όμως όλη την ημέρα «καθάριζε» τον δρόμο καθώς ξεκινούσε πρώτος στις διαδρομές. Ακολουθούσε ο Έβανς (Yaris WRC) που δεν έδειχνε να έχει βρει ρυθμό και ο Νεβίλ (Hyundai i20) που καθυστερούσε από λάστιχα και μικρά λάθη. Την εξάδα έκλεινε ο Ιάπωνας Κατσούτα (Yaris WRC) που εξελίσσεται σταθερά και αμέσως μετά ο Νορβηγός Όστμπεργκ (Citroen C3) που προηγείτο με διαφορά στην κατηγορία WRC2DC.
Η δεύτερη και μεγαλύτερη ημέρα του αγώνα, ήταν καταστροφική για την ομάδα της Hyundai, αρχικά γιατί ο Νεβίλ αδυνατούσε να καλύψει την μικρή διαφορά που τον χώριζε από τον Έβανς και στην συνέχεια γιατί ο Οζιέ πέρασε εύκολα τον Σόρντο για την 2η θέση, χωρίς όμως να δείχνει ικανός να απειλήσει τον Τάνακ.
Όμως, αυτό που δεν μπορούσε να κάνει ο Οζιέ, το κατάφερε μια από τις πολλές πέτρες της διαδρομής, που όντας στη μέση του δρόμου, δεν στάθηκε δυνατόν να την αποφύγει ο Εσθονός πρωταθλητής και έτσι αναγκάστηκε να εγκαταλείψει, αφήνοντας την πρώτη θέση στον Οζιέ, με τον Σόρντο πίσω του να μην έχει διάθεση (ίσως και δυνατότητα) να τον απειλήσει.
Η καταστροφή ολοκληρώθηκε για την κορεάτικη ομάδα μια ειδική πριν το τέλος της ημέρας, όταν το i20 του Σόρντο, ξακρίζοντας σε ένα πρανές, βρήκε μια πέτρα και τουμπάρισε, όντας αδύναμο να συνεχίσει καθώς έσπασε η πίσω δεξιά ανάρτηση.
Έτσι, τα Yaris των Οζιέ και Έβανς μπήκαν στην 2η ανασυγκρότηση στις δυο πρώτες θέσεις της κατάταξης, με 3ο τον Νεβίλ χωρίς δυνατότητα να σπάσει το δίδυμο και 4ο τον Κατσούτα. Την 6άδα συμπλήρωναν ο Φιλανδός Χούτουνεν (Hyundai i20 WRC2) και ο Όστμπεργκ που έμεινε από φρένα όταν έσπασε ένα σωληνάκι και έμεινε πίσω.
Με όλα αυτά, η τελευταία ημέρα παρουσίαζε ενδιαφέρον μόνο όσον αφορά το πώς θα μοιραστούν οι έξτρα βαθμοί που δίνουν οι πέντε πρώτες θέσεις της τελευταίας ειδικής (power stage) και αν ο Όστμπεργκ θα περνούσε τον Χούτουνεν.
Πράγματι, οι Οζιέ και Έβανς έκαναν «παρέλαση» μέχρι τον τερματισμό, με τον δεύτερο να ανησυχεί λίγο, όταν περνώντας τον νερόλακκο της τελευταίας ειδικής στολάρισε -ευτυχώς για λίγο- ο κινητήρας του Yaris. Ο Νεβίλ τερμάτισε 3ος με παρηγοριά την νίκη (και τους +5 βαθμούς) της τελευταίας ειδικής και ο Κατσούτα 4ος, ακολουθούμενος από το Hyundai i20 του Χούτουνεν που εκτός από το ότι, οδήγησε σαν τον άνεμο στην τελευταία ειδική, επωφελήθηκε και από ένα κλαταρισμένο λάστιχο του Νορβηγού που έμεινε τελικά 6ος στην δεύτερη θέση της κατηγορίας WRC2DC.
Μάλιστα, το κλατάρισμα αυτό έκανε έξαλλο τον Όστμπεργκ που στο τέλος της ειδικής έβριζε χυδαία την ιταλική βιομηχανία ελαστικών που προμηθεύει τα λάστιχα στο WRC, με αποτέλεσμα να τιμωρηθεί από τους αγωνοδίκες με πρόστιμο 1.000 ευρώ και αφαίρεση 25 βαθμών από το πρωτάθλημα. Μια θέση πίσω από τον Νορβηγό, τερμάτισε ο πολύ καλός Γάλλος Ροσέλ (Citroen C3) που κέρδισε ξανά την κατηγορία WRC2.
Κάπως έτσι και εν όψει του Ράλι Σαφάρι που θα γίνει στην Κένυα 24 έως 27 Ιουνίου, ο Οζιέ προηγείται με 106 βαθμούς στο πρωτάθλημα οδηγών, έχοντας στην 2η θέση «ασπίδα» τον ομόσταβλο του Έβανς με 95 β., ενώ ο Νεβίλ έχει μόλις 77 βαθμούς και απομακρύνεται για μια ακόμα χρονιά από τον τίτλο που τόσα χρόνια του «ξεφεύγει». Αντίστοιχα, στο πρωτάθλημα κατασκευαστών η Toyota ξέφυγε με 231 βαθμούς, έναντι 182 της Hyundai που απομακρύνεται από το «Three-peat».
Νίκος Τσάδαρης