Θέλετε μία Porshe; Όλοι θα απαντήσετε «ναι» για να κλέψετε τις εντυπώσεις. Όμως οι περισσότεροι ίσως να μην έχετε τα χρήματα για να αποκτήσετε ένα τέτοιο αμάξι…

Ωστόσο, για όλα υπάρχει η λύση. Πολυτελή αυτοκίνητα πωλούνται με 36.900 ευρώ αντί 320.000 ευρώ. Αντιγραφές γνωστών αυτοκινήτων, ρέπλικες που οι διαφορές που παρουσιάζουν σε σχέση με τα αυθεντικά μοντέλα, ξεγελούν ακόμη και τους πιο φανατικούς λάτρεις των γρήγορων αυτοκινήτων.

Λίγα χιλιόμετρα έξω από την Κατερίνη, ο εμπνευστής της ιδέας, μηχανικός, Ηλίας Γαγανέλης, έχει ανοίξει μία βιομηχανία κατασκευής αυτοκινήτων ρέπλικα. Ο κ. Γαγανέλης μιλάει στο newsbeast.gr για την επιχείρησή του και αποκαλύπτει όλα τα μυστικά για τα αυτοκίνητα ρέπλικες.

«Τα τελευταία δύο χρόνια δραστηριοποιούμαστε στην κατασκευή ρέπλικα αυτοκινήτων. Η ζήτηση είναι μεγάλη και στην Ελλάδα αλλά ακόμη δεν μπορούμε να πουλήσουμε εδώ τα αυτοκίνητα. Οι λόγοι είναι πολλοί αλλά κυρίως δεν μπορούμε λόγω των νομικών κολλημάτων που υπάρχουν, Αυτό που απαιτείται είναι να μπορούμε να δουλεύουμε με ελληνική “ταυτότητα”, κάτι για το οποίο ακόμη δεν έχουμε πάρει άδεια», αναφέρει ο κ. Γαγανέλης.


Η ομάδα του κ. Γαγανέλη ποζάρει μπροστά από μία ακόμη επιτυχημένη κατασκευή Porshe

Πάντως, ο μηχανικός μπορεί να είναι κατασκευαστής ενός πολυτελούς αυτοκινήτου, όμως ο ίδιος έχει ένα συνηθισμένο αυτοκίνητο.

«Αν σας έλεγα ότι έχω Opel Astra θα με πιστεύατε;» λέει, χαμογελώντας. Και το εννοεί αφού παραδέχεται ότι ούτε το χρόνο έχει για να φτιάξει ένα αυτοκίνητο με το οποίο θα κλέβει την παράσταση αλλά το βλέπει και τελείως διαφορετικά το θέμα κατασκευής ρέπλικα αυτοκινήτων. «Είμαι επαγγελματίας. Δουλεύω και έχω τελείως διαφορετική οπτική. Ούτε το χρόνο έχω αλλά ούτε και θέλω να φτιάξω μία Porshe για μένα».

Ο κ. Γαγανέλης από τα 15 του δουλεύει σε μία εταιρεία στην Γερμανία. Μεγάλωσε στο εξωτερικό και έμαθε δίπλα σε έμπειρους μηχανικούς τη δουλειά από πρώτο χέρι. «Ήρθα στην Ελλάδα το 1996. Όμως, πριν από δύο χρόνια άνοιξα την επιχείρησή μου. Έχω προσωπικό έξι ατόμων και με αυτό πορεύομαι» αναφέρει χαρακτηριστικά. Και τονίζει ότι η ζήτηση γρήγορων ρέπλικα αυτοκινήτων είναι ιδιαίτερα αυξημένη. «Τα δύο αυτά χρόνια που εργαζόμαστε, έχουμε φτιάξει συνολικά 19 αυτοκίνητα. Απαιτούνται περίπου δύο μήνες για την κατασκευή ενός αυτοκινήτου. Έχουμε στόχο κάποια στιγμή να φτιάχνουμε 100 με 120 αυτοκίνητα το χρόνο αλλά προς το παρόν είναι λίγο δύσκολο».


Ο Ηλίας Γαγανέλης με το γιο του, Σωκράτη, ο οποίος μαθαίνει από τώρα τα μυστικά των αυτοκινήτων ρέπλικες

Το πιο εύλογο ερώτημα που προκύπτει από την κατασκευή ρέπλικα αυτοκινήτων είναι εάν οι διαφορές με το γνήσια φαίνονται. «Το γνήσιο αυτοκίνητο είναι από λαμαρίνα ενώ το δικό μας είναι πολυεστερικό. Αλλά, οι διαφορές δεν φαίνονται. Όταν η κατασκευή είναι τόσο καλή, το αυτοκίνητο μπορεί να ξεγελάσει ακόμη και τους πιο έμπειρους» τονίζει.

Και κλείνει εξηγώντας την ελληνική απορία, δηλαδή ποια είναι η διαφορά ενός ρέπλικα αυτοκινήτου σε σχέση με ένα «μαϊμού».

«Η λέξη “μαϊμού” είναι ελληνική. Το ρέπλικα αυτοκίνητο είναι σαν μια πολύ καλή αντιγραφή ενός rolex ρολογιού. Δηλαδή ένα γνήσιο μπορεί να κοστίζει 25.000 ευρώ και μια πολύ καλή αντιγραφή θα τη βρείτε ακόμη και 10.000 ευρώ».