Το νέο 3008 της Peugeot παρουσιάστηκε πρώτα σε ηλεκτρική έκδοση και στη συνέχεια στην ήπια υβριδική έκδοση που οδηγήσαμε. Η νέα έκδοση αποδεικνύεται καλύτερη σχεδόν σε όλους τους τομείς, ενώ ταυτόχρονα το 3008 παραμένει το – ίσως – πιο όμορφο αμάξωμα της κατηγορίας του.

Χτισμένο πάνω στην πλατφόρμα STLA του ομίλου Stellantis η οποία δημιουργήθηκε για την κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων, το νέο 3008 έχει μήκος 4,542 μ., μεγαλύτερο κατά 10 εκατοστά σε σχέση με το προηγούμενο 3008, ενώ το μεταξόνιο να φτάνει τα 2.739 χιλιοστά, εξασφαλίζοντας ευρύχωρο εσωτερικό, που άνετα φιλοξενεί 4 και 5 επιβάτες.

Ταυτόχρονα, ο μεγάλος χώρος αποσκευών 520 λίτρων με το τύπου ασανσέρ πάτωμα (ρυθμίζεται σε 2 θέσεις) προσφέρεται για οικογενειακά ταξίδια, την ώρα που οι πολλές και πρακτικές θέσεις για τοποθέτηση μικροαντικειμένων στο εσωτερικό διευκολύνουν οδηγό και επιβάτες.

Στο εσωτερικό, η σχεδίαση, ο διάκοσμος και η ποιότητα υλικών-συναρμογής αφήνουν ελάχιστα περιθώρια κριτικής. Την ίδια ώρα η θέση οδήγησης με το μικρό τιμόνι που έχουν πλέον όλα τα Peugeot, είναι σαφώς καλύτερη αφού συνήθεις σωματότυποι μπορούν να ρυθμίσουν την θέση όπως πρέπει και ταυτόχρονα να βλέπουν τον ψηφιακό πίνακα οργάνων, που είναι τμήμα μια ενιαίας πανοραμικής οθόνης, την οποία μοιράζεται με την οθόνη πολυμέσων. Λίγο πιο κάτω, μια μικρότερη οθόνη εμφανίζει 10 διακόπτες αφής οι οποίοι ενεργοποιούν βασικές λειτουργίες του οχήματος, ενώ πιο κάτω, στην κεντρική κονσόλα υπάρχει μία ακόμα σειρά διακοπτών αφής.

Εδώ, οι μόνες παρατηρήσεις που θα κάνουμε αφορούν το σχετικά φτωχό μενού του μάλλον δύσχρηστου συστήματος πολυμέσων και το μικρό πίσω παρμπρίζ που περιορίζει σημαντικά την ορατότητα προς τα πίσω.

Το πολύ καλό επίπεδο εξοπλισμού περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, ενεργό σύστημα υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα, αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας, σύστημα ελέγχου απόσπασης προσοχής, 6 αερόσακους, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, θερμαινόμενους και αναδιπλούμενους καθρέφτες, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, cruise control, κάμερα οπισθοπορείας 180°, αισθητήρες στάθμευσης πίσω, προβολείς τεχνολογίας LED, ηλεκτροχρωματικό εσωτερικό καθρέφτη, ζάντες αλουμινίου, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, σύστημα πολυμέσων με ψηφιακό ραδιόφωνο, συμβατότητα (ασύρματη) με Apple CarPlay και Android Auto, Bluetooth με δυνατότητα ταυτόχρονης συνείδησης δύο συσκευών με ξεχωριστά μικρόφωνα και χειριστήρια στο τιμόνι, 4 θύρες USB, σύστημα ασύρματης φόρτισης κινητού, σύστημα πλοήγησης κ.α.

Όμως, δεν περιλαμβάνει ρεζέρβα (έστω ανάγκης), γεγονός που θα πρέπει να προσέξει διπλά όποιος παρασυρόμενος από το μεγάλο ελάχιστο ύψος από το έδαφος του αμαξώματος, επιχειρήσει εκτός ασφαλτοδρόμων διαδρομές.

Κινητήρας – κιβώτιο

Η υβριδική έκδοση του 3008 που οδηγήσαμε, βασίζεται στον νέο 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα PureTech 1.2 που αποδίδει 136 ίππους και σε έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης ισχύος 22 ίππων.

Η μεταφορά της κίνησης στους εμπρός τροχούς, γίνεται μέσω ενός νέου αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων, που – θεωρητικά – είναι ειδικά σχεδιασμένο για υβριδικά συστήματα κίνησης. Έτσι, επιτρέπει για πολύ μικρά διαστήματα, σε πολύ χαμηλές ταχύτητες και με απαλό πάτημα του γκαζιού, να κινήσει το 3008 μόνο ο ηλεκτροκινητήρας με το ανάλογο όφελος στην κατανάλωση.
Βέβαια, στην πράξη κάτι τέτοιο δεν προέκυψε, αφού η μέση κατανάλωση της δοκιμής μας ήταν 8,0 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα, τιμή μεγαλύτερη από αυτήν της έκδοσης με το «παραδοσιακό» ΕΑΤ8 κιβώτιο που φορούσε η προηγούμενη γενιά του μοντέλου.

Πάντως, το υβριδικό σύστημα (διαθέτει 3 προφίλ οδήγησης: eco, sport & normal) ανταποκρίνεται ικανοποιητικά στο βάρος της κατασκευής και προσφέρει τουλάχιστον ικανοποιητικές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 10,2”), ενώ η άφθονη ροπή από χαμηλά (23,4 χγρμ από τις 1.750 στροφές) κάνει ιδιαίτερα εύκολη και ευχάριστη την οδήγηση του αυτοκινήτου. Την ίδια ώρα, το κιβώτιο κάνει ομαλές αλλαγές αλλά δεν καλύπτει όπως το 8άρι τα όποια κενά ανάμεσα στις σχέσεις.

Το ευχάριστο πάντως έχει να κάνει με τις χαμηλές εκπομπές ρύπων CO2, που όντας μόνο 124 γρ/χλμ επιτρέπουν την καθημερινή είσοδο του αυτοκινήτου στο δακτύλιο της Αθήνας.

Από την θέση του οδηγού

Το 3008 ήταν και παραμένει ένα αυτοκίνητο που σε κερδίζει από τα …αποδυτήρια, τόσο με την εξωτερική εμφάνισή του, όσο και με το ευρύχωρο/ευχάριστο και καλοσχεδιασμένο εσωτερικό.

Με γόνατα Μακφέρσον εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, εξακολουθεί να δίνει μαθήματα «οδικής συμπεριφοράς» στην κατηγορία του, όντας προβλέψιμο, σταθερό στις ευθείες, με σταθερή τροχιά στις στροφές, προοδευτικές αντιδράσεις πίεση και μικρές κλίσεις του αμαξώματος. Στην νέα του έκδοση, η ανάρτηση είναι πιο σφιχτή απέχοντας αισθητά από την Γαλλική σχολή, αλλά το αποτέλεσμα στην χρήση δικαιώνει αυτούς που επέλεξαν να θυσιάσουν λίγο από την άνεση.

Παράλληλα το θαυμάσιο σε αίσθηση, γρήγορο και ακριβές τιμόνι σε συνδυασμό με τα αποτελεσματικά φρένα, είναι επιπέδου GTI σε κάθε περίπτωση.

Στα θετικά να προσθέσουμε τα σχετικά υψηλού προφίλ ελαστικά, αλλά και το μεγάλο ύψος από το έδαφος που επιτρέπουν κάποιες διαδρομές σε φλατ χωμάτινους δρόμους, πάντα με το μυαλό στην έλλειψη ρεζέρβας.

Δια ταύτα

Το καλό έγινε καλύτερο;;; Σε γενικές γραμμές ναι. Η νέα έκδοση του 3008 είναι πιο κοντά στο πνεύμα της εποχής, αποτελώντας ένα πλήρες οικογενειακό όχημα, πλούσια εξοπλισμένο, με άψογη οδική συμπεριφορά και ελάχιστα τρωτά σημεία, που μάλλον οι περισσότεροι τυπικοί χρήστες θα αγνοήσουν.
Όλα τα παραπάνω σε τιμή από 36.900€, που δεν είναι υπερβολική για τα δεδομένα της εποχής, συν το ότι, το 3008 μπορεί να είναι το μοναδικό όχημα μιας οικογένειας.

Υπέρ

  • Σχεδίαση, χώροι
  • Ποιότητα, εργονομία
  • Εξοπλισμός
  • Οδική συμπεριφορά
  • Σύστημα διεύθυνσης
  • Φρένα

Κατά

  • Έλλειψη ρεζέρβας
  • Περιορισμένη ορατότητα πίσω
  • Κατανάλωση

Τεχνικά χαρακτηριστικά

  • Κατηγορία: 5θυρο, 5θέσιο, επιβατικό, SUV/Crossover
  • Διαστάσεις: 4.542 Χ 1.895 Χ 1.641 χλστ
  • Μεταξόνιο: 2.739 χλστ
  • Βάρος (με οδηγό): 1.648 κιλά
  • Χώρος αποσκευών: 520 / 1480 λτ
  • Ρεζερβουάρ καυσίμων: 55 λτ
  • Κινητήρας: βενζίνης, 3κύλινδρος, άμεσου ψεκασμού, turbo, 1.199 κ.εκ.
  • Ισχύς: 136 ίπποι / 5.500σαλ
  • Ροπή: 230 Nm / 1.750σαλ
  • Ισχύς Ηλεκτροκινητήρα: 21,3 ίπποι/2.499σαλ
  • Μπαταρία: Ιόντων λιθίου, 0,43 kwh, 12,1 κιλά
  • Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
  • Κιβώτιο: Αυτόματο 6 σχέσεων (e-DC 56)
  • Ανάρτηση: Εμπρός Γόνατα McPherson / Πίσω Ημιάκαμπτος άξονας
  • Τροχοί: 225/55/19
  • Φρένα: Εμπρός Αεριζόμενοι δίσκοι / Πίσω Δίσκοι
  • Σύστημα διεύθυνσης: Υποβοήθηση στάνταρντ με κύκλο στροφής 10,6 μ.
  • Επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα: 10,2΄΄
  • Τελική ταχύτητα: 201 χλμ/ώρα
  • Κατανάλωση: 8,0λτ/100χλμ
  • Εκπομπές CO2: 124 γρ/χλμ
  • Τιμή: από 36.900 ευρώ