Η Opel αποκάλυψε ένα νέο, ηλεκτρικό ελαφρύ επαγγελματικό όχημα που θα προσφέρει κινητικότητα μηδενικών ρύπων σε πελάτες οι οποίοι χρειάζονται γρήγορο ανεφοδιασμό. Το Opel Vivaro-e Hydrogen είναι ένα plug-in ηλεκτρικό όχημα κυψελών καυσίμου (FCEV) με χώρο φόρτωσης έως 6,1 κυβικά μέτρα (ίδιος με των diesel ή των αμιγώς ηλεκτρικών Vivaro) που χρειάζεται μόνο τρία λεπτά για ανεφοδιασμό με υδρογόνο, δηλαδή περίπου ίδιο χρόνο με τον ανεφοδιασμό ενός συμβατικού πετρελαιοκίνητου ή βενζινοκίνητου μοντέλου.
Η αυτονομία ξεπερνά τα 400 χλμ. (WLTP), το μοντέλο προσφέρεται σε μήκη 4,95 και 5,30 μ. και η εταιρεία σχεδιάζει να ξεκινήσει την παράδοση των πρώτων οχημάτων σε εταιρικούς πελάτες (fleet) το φθινόπωρο.
Το νέο ηλεκτρικό όχημα κυψελών καυσίμου (FCEV) βασίζεται στο υπάρχον, αμιγώς ηλεκτρικό Vivaro-e με δύο συρόμενες πλαϊνές πόρτες. Η plug-in φιλοσοφία κυψελών καυσίμου του Vivaro-e Hydrogen επιτρέπει την ενσωμάτωση ολόκληρου του υπάρχοντος συστήματος κυψελών καυσίμου με τον κινητήρα πρόωσης κάτω από το καπό του οχήματος παραγωγής.
Επιπλέον, η μπαταρία του Vivaro-e BEV (battery electric vehicle) αντικαθίσταται από τρεις δεξαμενές υδρογόνου 700 bar. Οι κύλινδροι από ανθρακονήματα μπορούν να γεμίσουν μέσα σε τρία μόλις λεπτά, προσφέροντας αυτονομία πάνω από 400 χλμ. Χάρη στην έξυπνη διάταξη, η ηλεκτρική έκδοση με μπαταρία γίνεται ένα ηλεκτρικό LCV κυψελών καυσίμου χωρίς μετατροπές στο αμάξωμα ούτε επιπτώσεις στο χώρο φόρτωσης των 5,3 – 6,1 κυβικά μέτρα, ενώ το ωφέλιμο φορτίο αυξάνεται στα 1.100 κιλά.
Το Vivaro-e Hydrogen με κυψέλη καυσίμου 45 kW μπορεί να παράγει αρκετή ισχύ για συνεχή οδήγηση στον αυτοκινητόδρομο, ενώ η μπαταρία ιόντων λιθίου των 10.5 kWh που βρίσκεται κάτω από τα εμπρός καθίσματα υποστηρίζει τη μέγιστη ισχύ όταν χρειάζεται, για παράδειγμα στην εκκίνηση και κατά τη επιτάχυνση. Επειδή η μπαταρία καλύπτει τις ανάγκες σε ενέργεια σε τέτοιες περιπτώσεις, η κυψέλη καυσίμου μπορεί να λειτουργεί σε βέλτιστες λειτουργικές συνθήκες. Η μπαταρία επιτρέπει επίσης ανατροφοδοτική πέδηση, ενώ η plug-in δυνατότητα προσφέρει την ευκαιρία επαναφόρτισης εξωτερικά, εάν χρειαστεί, π.χ. σε ένα σταθμό φόρτισης, για αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία 50 χιλιομέτρων.
Το επαγγελματικό van θα κατασκευάζεται από την Opel Special Vehicles (OSV) στο Rüsselsheim, ενώ το παγκόσμιο Κέντρο Εξειδίκευσης για το Υδρογόνο & τις Κυψέλες Καυσίμου (Competence Centre for Hydrogen & Fuel
Cells) της μητρικής εταιρείας Stellantis βρίσκεται επίσης στην έδρα της Opel.
Νίκος Τσάδαρης