Από τότε που η Opel λανσάρισε το Mokka σχεδόν πριν από δύο χρόνια, το μικρό SUV γνωρίζει τη μία επιτυχία μετά την άλλη. Με πωλήσεις που υπερβαίνουν τις 275.000 μονάδες, αυτό το μοντέλο έχει αναδειχτεί δύο φορές «AWD Αυτοκίνητο της Χρονιάς» και είναι bestseller στην κατηγορία του.
Από τις αρχές του 2015, θα διατίθεται με το νέο 1.6 CDTI turbo diesel (100 kW/136 hp) της Opel. Το Mokka κάνει πρεμιέρα με αυτή τη νέα γενιά κινητήρα στο Mondial de l’Automobile 2014 στο Παρίσι, 4-19 Οκτωβρίου.
Αποκαλούμενος ήδη ο «αθόρυβος diesel» αυτός ο πολύ συμπαγής 4κύλινδρος κινητήρας θα αντικαταστήσει τον 1.7 diesel στη γκάμα Mokka. Προσφέρει περισσότερη ισχύ και ροπή (+6hp και +20 Nm, αντίστοιχα) από λιγότερα κυβικά εκατοστά, και σημαντικά χαμηλότερη κατανάλωση. Το λανσάρισμα αυτής της high-tech μονάδας θα αναβαθμίσει την γκάμα κινητήρων του Mokka που αποτελείται από σύνολα βενζίνης, diesel και LPG.
Ο 1.6 CDTI αποτελεί μέλος μιας νέας οικογένειας αλουμινένιων diesel της Opel. Η έκδοση 100 kW/136 hp αποδίδει 85 hp ανά λίτρο και πλούσια ροπή 320 Nm. Οι τιμές επιτάχυνσης και ρεμπρίζ υπόσχονται οδηγική απόλαυση: το Mokka 1.6 CDTI επιταχύνει από στάση στα 100 km/h σε 9,9 δεύτερα και από τα 80 στα 120 km/h με πέμπτη σχέση στο κιβώτιο σε 9,9 δευτ.
Η τελική ταχύτητα είναι 191 km/h. Ο αθόρυβος diesel είναι επίσης εξαιρετικά οικονομικός και φιλικός προς το περιβάλλον: με το ακριβές, εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο της Opel και στάνταρ σύστημα Start/Stop, το 1.6 CDTI Mokka καταναλώνει μόλις 4,1 l/100 km στο μικτό κύκλο εκπέμποντας μόλις 109 g CO2/km – σχεδόν 0,5 l/100 km λιγότερο καύσιμο και 11 g/km λιγότερο CO2 από τον προκάτοχό του 1.700 κυβ. εκατ. Ο νέος diesel πληροί τις αυστηρές προδιαγραφές εκπομπών ρύπων Euro 6, που σημαίνει ότι είναι καθαρός όσο ένας εφάμιλλος βενζινοκινητήρας.
Οι μηχανικοί έχουν βελτιώσει την παραγωγή, τους κραδασμούς και την πολιτισμένη λειτουργία. Οι προσπάθειες τους επικεντρώθηκαν στην αθόρυβη και ομαλή λειτουργία, στοιχεία που χαρακτήριζαν ολόκληρη τη φιλοσοφία, τη σχεδίαση και τη διαδικασία εξέλιξης του κινητήρα. Προηγμένες προσομοιώσεις CAE (Computer Aided Engineering) και πολλαπλοί κύκλοι βελτιστοποίησης χρησιμοποιήθηκαν για την αξιολόγηση των χαρακτηριστικών θορύβων κάθε εξαρτήματος και επιμέρους συστήματος πριν κατασκευαστεί ο πρώτος πρωτότυπος κινητήρας.
Επιπλέον των πολυάριθμων μέτρων για τη βελτίωση της πολιτισμένης λειτουργίας, οι μηχανικοί μελέτησαν και τρόπους εξοικονόμησης βάρους, χρησιμοποιώντας αλουμίνιο αντί χυτοσίδηρο στο μπλοκ του κινητήρα-«πρωτιά» στην παραγωγή μονάδων diesel της Opel. Η πλάκα έδρασης στροφάλου και η κυλινδροκεφαλή επίσης κατασκευάζονται από αλουμίνιο, πετυχαίνοντας μία συνολική μείωση βάρους πάνω από 20 κιλά.
Άλλοι παράγοντες που συμβάλλουν στις ισχυρές και καθαρές επιδόσεις είναι ο υπερσυμπιεστής VTG με τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας (variable turbine geometry) και σύστημα ψεκασμού common-rail υψηλής πίεσης. Μπεκ ικανά να παρέχουν καύσιμο με πίεση μέχρι 2.000 bar και 10 παλμούς ψεκασμού ανά κύλινδρο διασφαλίζουν πλούσια ισχύ, βελτιωμένο σπρέι καυσίμου και αποδοτικό μίγμα με τον αέρα εισαγωγής. Για να πληροί τα πρότυπα Euro 6 στο Mokka, ο 1.6 CDTI χρησιμοποιεί Lean NOxTrap (LNT), ένα σύστημα μετεπεξεργασίας καυσαερίων πριν το φίλτρο σωματιδίων diesel που συγκρατεί και μειώνει τα οξείδια του αζώτου (NOx).
Ο νέος 1.6 CDTI στο Mokka εφοδιάζεται στάνταρ με Start/Stop και εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο χαμηλών τριβών που διασφαλίζει βελούδινη και πιο ακριβή διαδικασία αλλαγών σχέσεων. Πολυάριθμες αλλαγές σε εσωτερικά εξαρτήματα και μηχανισμούς αλλαγής καθώς και η ενσωμάτωση του κιβωτίου στο όχημα βελτιώνουν αισθητικά την οδηγική άνεση.
Ο συνδυασμός του νέου turbo diesel με μηχανικό κιβώτιο προσφέρεται σε εκδόσεις FWD & AWD, ενώ ένα εξατάχυτο αυτόματο διατίθεται επίσης με FWD. Παραγγελίες για το Mokka με τη νέα γενιά κινητήρα θα αρχίσουν από το τέλος της χρονιάς, ενώ αναμένεται στις εκθέσεις των διανομέων στις αρχές του 2015.