Η Volkswagen ισχυρίζεται ότι, με την κατασκευή του αμιγώς ηλεκτρικού ID.3 γράφει το επόμενο κεφάλαιο στην ιστορία της αυτοκίνησης.
Πρόκειται για μια νέα τεχνολογία και διαμόρφωση αυτοκινήτου, καθώς το ID.3 είναι το πρώτο μοντέλο που βασίζεται στην αρθρωτή πλατφόρμα για την ηλεκτροκίνηση (MEB) της μάρκας. Ο εξωτερικός σχεδιασμός είναι πρωτότυπος, με διαχρονική ταυτότητα, ενώ το εσωτερικό διακρίνεται για τους άφθονους χώρους χάρη στην MEB που εξασφαλίζει κοντούς πρόβολους και μακρύ μεταξόνιο.
Ο χειρισμός σχεδόν όλων των λειτουργιών γίνεται με χειριστήρια αφής ή με έξυπνο φωνητικό έλεγχο, το “Hello ID” και η προηγμένη τεχνολογία φωτισμού, επικοινωνεί οπτικά με τους επιβάτες του οχήματος. Επιπλέον, το head-up display επαυξημένης πραγματικότητας συνταιριάζει τις οθόνες με την πραγματικότητα.
Στην ευρεία γκάμα εξοπλισμού (επιπλέον του ήδη πολύ πλούσιου βασικού), οι διαθέσιμες επιλογές εκτείνονται από ρυθμιζόμενη ανάρτηση έως το διζωνικό Climatronic, ενώ το infotainment και οι ψηφιακές υπηρεσίες We Connect Start συνδέουν το ID.3 με το περιβάλλον του, καθιστώντας το αυτοκίνητο και το σύστημα πλοήγησης έξυπνα και ευέλικτα.
Παράλληλα, τα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης κάνουν την οδήγηση πιο χαλαρή, πιο σίγουρη, πιο ασφαλή. Στην νέα πλατφόρμα ηλεκτρονικών το λογισμικό του ID.3 είναι σχεδιασμένο με μια εντελώς νέα αρχιτεκτονική δομή που επιτρέπει στον πελάτη να κάνει λήψη ενημερώσεων λογισμικού στο αυτοκίνητο, μετά την αγορά.
Ο δυνατός ηλεκτροκινητήρας του ID.3, τοποθετημένος στον πίσω άξονα, διατίθεται αρχικά με ισχύ 204 ίππων, ενώ θα ακολουθήσει έκδοση με 146 ίππους. Όπως είναι φυσικό, η κίνηση μεταδίδεται στους πίσω τροχούς.
Η γκάμα μπαταριών περιλαμβάνει μπαταρίες ιόντων λιθίου με καθαρή ενεργειακή χωρητικότητα 58 kWh και 77 kWh και η αυτονομία (σύμφωνα με τον κύκλοWLTP) φτάνει έως και 549 χλμ. Μία μικρότερη μπαταρία θα ακολουθήσει.
Όσον αφορά την οδική συμπεριφορά, το χαμηλό κέντρο βάρους και ισορροπημένη κατανομή των φορτίων στους άξονες κάνουν το ID.3 πολύ ευκίνητο και ευέλικτο. Αντίστοιχα το ηλεκτρικό γερμανικό μοντέλο έχει κορυφαία παθητική ασφάλεια, καθώς στις δοκιμές του EuroNCAP απέσπασε εύκολα πέντε αστέρια, με το ανθεκτικό περίβλημα της μπαταρίας και τον κεντρικό αερόσακο, να είναι δύο από τα βασικά στοιχεία που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στα crashtests.
Η φόρτιση του ID.3 μπορεί να γίνει τόσο με εναλλασσόμενο ρεύμα (AC) όσο και με συνεχές ρεύμα (DC) και έχει δυνατότητα γρήγορης φόρτισης. Η κορυφαία έκδοση φορτίζει με ισχύ έως 125 kW για επιπλέον αυτονομία 350 χλμ. σε μόλις 30 λεπτά.
Τέλος, το ID.3 παράγεται στο εργοστάσιο του Zwickau, στη Γερμανία, με πιστοποίηση για κλιματικά ουδέτερη διαδικασία κατασκευής.
Περισσότερα σε λίγες ημέρες, όταν θα οδηγήσουμε σε δοκιμή διαρκείας το πολλά υποσχόμενο ηλεκτρικό μοντέλο.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Νίκος Τσάδαρης