Οι Alfa Romeo και Sauber Motorsport, θα συνεχίσουν τη συνεργασία τους και στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Formula 1 του 2021. Η σχέση των δύο εταιριών στον μηχανοκίνητο αθλητισμό ξεκίνησε το 2018, όταν η Alfa Romeo αποτέλεσε ονομαστικό χορηγό της ομάδας.
Στα μέχρι σήμερα τρία χρόνια συνεργασίας, η ομάδα πέτυχε σημαντικά αποτελέσματα, ενώ τερμάτισε και τις δύο φορές στην 8η θέση του πρωταθλήματος, θέση που έχει σαν στόχο και φέτος. Πιστή στη μακρά της παράδοση στους αγώνες, η Alfa Romeo συνεχίζει την πορεία της στην κορυφαία μορφή του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Για να γιορτάσει την ανακοίνωση της συνεργασίας και να τιμήσει όλους του φίλους των Ιταλικών αγωνιστικών αυτοκινήτων, η Μιλανέζικη φίρμα θα παρουσιάσει το μονοθέσιο C39 στον προσεχές grand prix της Ίμολα με ένα ξεχωριστό χρωματισμό. Σχεδιασμένος από το Centro Stile της μάρκας, ο χρωματισμός, ξεχωρίζει από την τοποθέτηση της Ιταλικής σημαίας στο πάνω μέρος του καλύμματος του κινητήρα, που συνεχίζει μέχρι και την πίσω αεροτομή.
Το λογότυπο για την 110η επέτειο της Alfa Romeo κατέχει πρωταγωνιστική θέση, δίπλα στη φράση «Welcome back, Imola», που τονίζει τον ιστορικό χαρακτήρα της πίστας. Από τις κατηγορίες Touring και Sport, μέχρι την Formula 1, η Ίμολα αποτέλεσε σημαντικό σημείο για την μάρκα, η οποία κατέκτησε νίκες στη συγκεκριμένη πίστα και στις τρεις παραπάνω κατηγορίες.
Η συνεργασία των Alfa Romeo και Sauber επεκτείνεται και πέρα από τους αγώνες. Η σχέση των δύο εταιρειών επέτρεψε η τεχνογνωσία της Sauber Engineering να μεταφερθεί στα αυτοκίνητα παραγωγής της Alfa Romeo, κυρίως σε τομείς που αφορούν την αεροδυναμική απόδοση και την κατασκευή συνθετικών υλικών.
Παράλληλα, η Alfa Romeo εμπιστεύθηκε στην Sauber Engineering την παραγωγή των περισσοτέρων εξαρτημάτων από ανθρακονήματα των GTA και GTAm, με μεγαλύτερη εστίαση στα τμήματα που αφορούν στην αεροδυναμική απόδοση. Αυτά περιλαμβάνουν το νέο εμπρός προφυλακτήρα, τα πλαϊνά μαρσπιέ, τον διαχύτη, καθώς και τις ρυθμιζόμενες αεροτομές της GTAm.
Η έρευνα της αεροδυναμικής δεν περιορίστηκε στο αμάξωμα, αλλά επεκτάθηκε και στο πάτωμα, το οποίο (όπως και στην Giulia Quadrifoglio) είναι πλήρως καλυμμένο. Τα παραπάνω δίνουν τη δυνατότητα τα αυτοκίνητα να προσφέρουν κορυφαία πρόσφυση και σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες, με την GTAm (που εφοδιάζεται με το πιο πλήρες πακέτο) να αποδίδει τριπλάσια κάθετη αεροδυναμικά παραγόμενη δύναμη σε σχέση με την Giulia Quadrifoglio, η οποία μέχρι σήμερα αποτελούσε το απόλυτο σημείο αναφοράς στην κατηγορίας της.
110 χρόνια αγωνιστικής ιστορίας
Μόλις ένα χρόνο μετά την ίδρυση της στις 24 Ιουνίου του 1910, η Alfa Romeo, πραγματοποίησε το επίσημο ντεμπούτο της στους αγώνες, κατακτώντας τον αγώνα Regularity στη Μόντενα. Από τότε η μάρκα κατέκτησε χιλιάδες νίκες και διακρίσεις σε εθνικά και διεθνή πρωταθλήματα σε όλο τον κόσμο.
Η σχέση της Alfa Romeo με την Formula 1 είναι επίσης θρυλική. Το Biscione (όπως είναι γνωστή η μάρκα στην Ιταλία) κατέκτησε τον πρώτο αγώνα, αλλά και το πρώτο πρωτάθλημα της Formula 1 το 1950, με τον Νίνο Φαρίνα να οδηγεί την Alfa Romeo Gran Premio Tipo 158 Alfetta. Ο θρίαμβος επαναλήφθηκε το 1951, με τον Χουάν Μανουέλ Φάντζιο στο τιμόνι της Alfetta 159.
Νίκος Τσάδαρης