Ένας από τους τομείς που επηρέασε σημαντικά η πανδημία του κορονοϊού, είναι η αυτοκινητοβιομηχανία. Πολλοί κατασκευαστές κατέγραψαν μεγάλες οικονομικές απώλειες, οι οποίες επηρεάζουν τις μελλοντικές τους επενδύσεις.
Ο ιδιοκτήτης της Jaguar Land Rover (JLR) Tata Motors Ltd, ανέφερε στα μέσα της εβδομάδας τη μεγαλύτερη τριμηνιαία απώλεια, καθώς η κρίση του ιού έπληξε τις πωλήσεις σε αρκετές από τις βασικές της αγορές.
Η εταιρεία προσπαθούσε να βελτιώσει τις πωλήσεις της μετά από την αδυναμία της ζήτησης και την πολιτική αβεβαιότητα που σχετίζεται με το Brexit, ωστόσο ο κορονοϊός ήρθε να ανατρέψει τα όποια σχέδια. «Για το υπόλοιπο του οικονομικού έτους 2021, η Jaguar Land Rover θα συνεχίσει να διαχειρίζεται αυστηρά το κόστος και τις επενδυτικές δαπάνες», κατέστησε σαφές η εταιρεία.
Από την πλευρά της, η Mazda Motor Corp προέβλεψε ετήσια απώλεια ρεκόρ κερδών, καθώς η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία αντιμετωπίζει ακόμη τις συνέπειες από την πανδημία και αναμένει ζημιά 40 δισ. γιεν (383,5 εκατ. δολάρια) για το έτος που θα ολοκληρωθεί τον Μάρτιο.
Ανάλογη αρνητική εικόνα παρουσίασαν οι Ford Motor Co και Nissan Motor Co ( 7201.T ), που αναμένουν ετήσιες απώλειες μετά το κλείσιμο των εργοστασίων τους λόγω της επιδημίας, σύμφωνα με το Reuters.
Κατά το έτος έως τον Μάρτιο, η Mazda αναμένει μείωση 8% στις παγκόσμιες πωλήσεις οχημάτων σε 1,3 εκατ. μονάδες, η χαμηλότερη εδώ και επτά χρόνια, η οποία πιθανότατα θα οδηγήσει σε απώλεια κερδών. Μάλιστα, η αυτοκινητοβιομηχανία είπε ότι θα παραιτηθεί από την καταβολή μερίσματος φέτος, καθώς σημείωσε λειτουργική ζημιά 45,3 δισ. γιεν για το πρώτο τρίμηνο, το χαμηλότερο εδώ και 11 χρόνια.
Πάντως, η Skoda Auto βλέπει σημάδια ανάκαμψης μετά την κατάρρευση των παραδόσεων του πρώτου εξαμήνου κατά 31%. Η εταιρεία παρέδωσε 426.700 αυτοκίνητα από τον Ιανουάριο έως τον Ιούνιο, ενώ τα έσοδα από τις πωλήσεις μειώθηκαν κατά ένα τέταρτο στα 7,55 δισ. ευρώ και τα λειτουργικά κέρδη μειώθηκαν 72% στα 228 εκατ. ευρώ.
Επίσης, ενημέρωσε ότι το πρόγραμμα για επανεκκίνηση των λειτουργιών από τον Ιούνιο είχε θετικά αποτελέσματα και ότι οι εισερχόμενες παραγγελίες έχουν αρχίσει να ξεπερνούν τα επίπεδα του περασμένου έτους, ενώ η ζήτηση από τις ευρωπαϊκές αντιπροσωπείες έχει αυξηθεί.
Στο πλαίσιο αυτό, η τσεχική μάρκα συνεχίζει να αναπτύσσει τη μεγαλύτερη καμπάνια μοντέλων στην ιστορία της, με 30 νέα μοντέλα -συμπεριλαμβανομένων των ηλεκτρικών οχημάτων- να κυκλοφορούν μεταξύ 2019 και 2022.
Παρά την πανδημία, η Peugeot PSA, ο οποίος πρόκειται να συγχωνευθεί με την FCA, στη νέα εταιρεία Stellantis, την τέταρτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο, απέδωσε κέρδος το πρώτο εξάμηνο του έτους.
Τέλος, η ιταλο-αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία Fiat Chrysler σημείωσε μικρότερη από την αναμενόμενη απώλεια το δεύτερο τρίμηνο, καθώς κατάφερε να περιορίσει αρνητικά αποτελέσματα της πανδημίας COVID-19. Όπως έκανε γνωστό, τα προσαρμοσμένα κέρδη προ τόκων και φόρων ήταν αρνητικά κατά 928 εκατ. ευρώ την περίοδο Απριλίου-Ιουνίου, έναντι προβλέψεων για απώλεια 1,87 δισ. ευρώ.