Τροχοί και λάστιχα που δεν δουλεύουν σωστά δεν επηρεάζουν απλώς την τσέπη μας, αλλά απειλούν και τη ζωή μας.
Ρόδες που δεν είναι ευθυγραμμισμένες σωστά μειώνουν τα κρατήματα, αλλά και τη διάρκεια ζωής των ελαστικών.
Από την άλλη, το τέλειο ζύγισμα των τροχών είναι αποφασιστικής σημασίας παράγοντας όταν μιλάμε για οδηγική ασφάλεια.
Αλλιώς το αμάξι «τραβά» αριστερά και δεξιά, δεν διατηρεί την πορεία του στο φρενάρισμα και συμπεριφέρεται αλλιώς στις αριστερές και τις δεξιές στροφές. Τι είναι όμως η ευθυγράμμιση και τι η ζυγοστάθμιση;
H διαδικασία της ζυγοστάθμισης φροντίζει ώστε η μάζα στην περιφέρεια της ζάντας να κατανέμεται ισομερώς, εξαλείφοντας οποιαδήποτε ανισορροπία. Έτσι γλιτώνεις από το «κοσκίνισμα» του αυτοκινήτου μετά τα 100 χλμ/ώρα.
Η ζυγοστάθμιση γίνεται στο βουλκανιζατέρ και αφορά το ζύγισμα κάθε τροχού. Κατά την περιστροφή του στο μηχάνημα, ο υπολογιστής υποδεικνύει το σημείο και το μέγεθος του αντίβαρου που πρέπει να τοποθετηθεί στη ζάντα ώστε να διορθωθούν οι αποκλίσεις.
Με τη ζυγοστάθμιση, το βάρος σε κάθε τροχό κατανέμεται ισομερώς, κι έτσι δεν δημιουργούνται κραδασμοί όταν το λάστιχο περιστρέφεται. Επιβάλλεται μετά την αλλαγή ή όποια επισκευή του ελαστικού.
Η ευθυγράμμιση, από την άλλη, αφορά τον έλεγχο αλλά και τη ρύθμιση του συστήματος διεύθυνσης του αυτοκινήτου, ώστε να μην υπάρχουν αποκλίσεις στην πορεία του. Η ευθυγράμμιση μεταβάλλει τη γεωμετρία του οχήματος και γίνεται μετά την αλλαγή οποιουδήποτε εξαρτήματος επηρεάζει τη συμπεριφορά του αμαξιού.
Η ευθυγράμμιση γίνεται προκειμένου και τα τέσσερα ελαστικά να βρίσκονται σε σωστή θέση αναφορικά με τον δρόμο. Αν δεν είναι, τότε τα ελαστικά φθείρονται περισσότερο, μειώνοντας επιπλέον επιδόσεις και επίπεδα ασφάλειας.