Αυτό που κάνει είναι να απενεργοποιεί τον κινητήρα κάθε φορά που ακινητοποιείται το όχημα, επιτρέποντας δηλαδή τη διακεκομμένη λειτουργία της μηχανής.
Για να συμβεί αυτό το απλό, πολλά έχουν αλλάξει στον τρόπο λειτουργίας του κινητήρα, καθώς μόνο απλό δεν είναι τελικά σε όρους μηχανικής. Στην πραγματικότητα, είναι εξαιρετικά πολύπλοκο.
Αξίζει όμως σε όρους κατανάλωσης καυσίμου.
Αν πιστέψουμε τις πιο γνωστές δοκιμές μέτρησης, η οικονομία κυμαίνεται από 0,2 ως και 1 λίτρο ανά 100 χιλιόμετρα. Όσο περισσότερο κινείται το αμάξι σε συνθήκες πόλης, τόσο σημαντικότερη είναι η οικονομία, αγγίζοντας αυτό το 1 λίτρο/100 χλμ.
Πώς μεταφράζεται όμως αυτό σε μια ετήσια προοπτική;
Το παράδειγμα που δίνεται συνήθως παίρνει ως βάση ένα όχημα με start-stop με μέση κατανάλωση εντός πόλης τα 6,2 λίτρα/100 χλμ και ένα χωρίς το σύστημα με κατανάλωση 7 λίτρα/100 χλμ.
Καλύπτοντας 10.000 χιλιόμετρα τον χρόνο με μέση τιμή βενζίνης το 1,5 ευρώ το λίτρο, το αυτοκίνητο χωρίς start-stop θα κάψει 1.050 ευρώ και εκείνο με το σύστημα θα καταναλώσει 930 ευρώ. Μιλάμε για 120 ευρώ οικονομία τον χρόνο δηλαδή.
Οι έρευνες μάς λένε πως η μέση οικονομία βενζίνης κυμαίνεται στο 3-10%…