Η Nissan ανέπτυξε το 2020 GT-R NISMO για να αποτελέσει την ναυαρχίδα της γκάμας της. Με στόχο τις μέγιστες επιδόσεις, ο κινητήρας αναβαθμίστηκε, η αεροδυναμική του μοντέλου βελτιώθηκε περαιτέρω και το βάρος μειώθηκε, μέσω της σχολαστικής χρήσης εξωτικών υλικών. Αλλά, όταν ήρθε η ώρα της τεκμηρίωσης για το νεότερο σούπερ σπορ αυτοκίνητο της μάρκας στο φυσικό του περιβάλλον, στην πίστα, υπήρχε ένα πρόβλημα. Πώς θα κινηματογραφηθεί;
Την απάντηση έδωσε ο Mauro Calo. Ένας επαγγελματίας οδηγός ακριβείας και ειδικός στην κινηματογραφική λήψη εικόνων αυτοκινήτων, που είναι γνωστός για τις δουλειές του σε ταινίες μεγάλου προϋπολογισμού και τηλεοπτικές εκπομπές. Σύμφωνα, λοιπόν, με τον Calo, το τέλειο αυτοκίνητο για να «κυνηγήσει» και να κινηματογραφήσει το 2020 GT-R NISMO, δεν είναι άλλο από… ένα άλλο GT-R.
Ενώ, λοιπόν, η ιαπωνική εταιρία τον βοηθούσε για να βρεθεί το κατάλληλο GT-R που θα μετατραπεί σε εδικό όχημα για την κάμερα, ο Calo εργαζόταν ήδη στο σχεδιασμό του εγχειρήματος. Μόλις έφτασε το αυτοκίνητο, ο ίδιος και η ομάδα του τοποθέτησαν μια προσαρμοσμένη σωληνωτή δομή, με συγκόλληση στο πλαίσιο που είναι σε θέση να συγκρατεί το βάρος του επαγγελματικού συστήματος τοποθέτησης της κάμερας, από ανθρακονήματα.
Nissan GT-R: μια κινηματογραφική μηχανή υψηλής ταχύτητας
Μέχρι που ο Calo να υλοποιήσει τη φιλοδοξία του για την ανάπτυξη του απόλυτου αυτοκίνητου/κάμερας υψηλής ταχύτητας, το όχημα επιλογής για αυτό το είδος κινηματογράφησης θα ήταν ένα SUV υψηλών επιδόσεων. Ωστόσο, τα SUVs δεν έχουν την ταχύτητα ή την ευκινησία να ακολουθήσουν τα γρηγορότερα αυτοκίνητα του κόσμου, μέσα σε μια πίστα.
Χάρη στο χαμηλό κέντρο βάρους, τη ρυθμιζόμενη σπορ ανάρτηση και την τετραθέσια διαμόρφωση, το GT-R είναι η τέλεια βάση αυτοκινήτου, που μπορεί να φιλοξενήσει μια εξέδρα κινηματογραφικών μηχανών αυτού του τύπου. Και όταν η απόδοση του twin-turbo 3.8 V6 προσφέρεται μέσω του προηγμένου συστήματος τετρακίνησης, είναι εύκολο να καταλάβει κανείς γιατί το επέλεξε ο Calo.
«Όταν άρχισα να σκέφτομαι για την ανάπτυξη ενός αυτοκινήτου/κινηματογραφικής μηχανής υψηλής απόδοσης, γρήγορα συνειδητοποίησα ότι το GT-R ήταν το μόνο αυτοκίνητο που θα πληρούσε τα κριτήρια μου», δήλωσε ο Calo. «Έχει τις επιδόσεις του supercar, με άριστο χειρισμό και σταθερότητα σε όλους τους τροχούς. Είναι φημισμένο για την αξιοπιστία του και μπορεί να φιλοξενήσει την ομάδα που χρειάζομαι για τον χειρισμό του συστήματος κινηματογραφικής λήψης. Δεν υπήρχαν άλλα υποψήφια οχήματα», συμπλήρωσε.
Κινηματογραφώντας ένα από τα ταχύτερα οχήματα του κόσμου
Οι περισσότεροι εκ των ιδιοκτητών ενός GT-R δεν χρησιμοποιούν τακτικά και τα τέσσερα καθίσματα, κάτι που είναι σύνηθες για ένα τυπικό κινηματογραφικό γύρισμα του Calo. Με τον Calo στο τιμόνι, οι χειριστές του συστήματος λήψης και ο σκηνοθέτης, μπορούν να βρίσκονται στο αυτοκίνητο ταυτόχρονα, εξασφαλίζοντας υπέροχα στιγμιότυπα υψηλής ευκρίνειας από τα ταχύτερα αυτοκίνητα του κόσμου σε πίστα υψηλών ταχυτήτων (λαμβάνοντας φυσικά όλες τις προφυλάξεις ασφαλείας).
Με προσεγμένο «στήσιμο», προγραμματισμένο εκ των προτέρων και συντονισμένο μέσω walkie-talkie, τα δύο GT-R «κυνηγούσαν» το ένα το άλλο, γύρω από την αγωνιστική πίστα του Lausitzring στο Βρανδεμβούργο της Γερμανίας. Τα συναρπαστικά στιγμιότυπα αυτής της υπέροχης δουλειάς, έχουν προβληθεί εκατομμύρια φορές στο YouTube και σε άλλες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης.
Νίκος Τσάδαρης