Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (WRC) του 2020, ξεκίνησε την περασμένη Πέμπτη – όπως συνηθίζεται – με το διάσημο Ράλι Μόντε Κάρλο, που διεξάγεται γύρω από το πριγκηπάτο, στους δύσκολους και απρόβλεπτους ορεινούς δρόμους της Νότιας Γαλλίας.

Στον αγώνα πήραν μέρος τρεις μόνο ομάδες (Hyundai, Toyota & Ford) καθώς η Citroen –απρόσμενα- λίγο μετά το τέλος της προηγούμενης σεζόν, αποσύρθηκε ξαφνικά με την (τουλάχιστον ανεπαρκή) δικαιολογία ότι, «δεν υπάρχει ελεύθερος οδηγός πρώτης γραμμής».

Τα μεγάλα ερωτηματικά πάντως, όσον αφορά την διεκδίκηση της νίκης αλλά και τις «ενδοομαδικές» μάχες, είχαν να κάνουν τόσο με την μετακίνηση του εξάκις πρωταθλητή Οζιέ στην Toyota, όπου πλαισιώθηκε από τον ραγδαία ανερχόμενο Έλφυν Έβανς και το «παιδί θαύμα» Κάλε Ροβάνπερα, αλλά και το πως θα συνυπάρξουν στην Hyundai ο πρωταθλητής 2019 Όϊτ Τάνακ, με τον μόνιμο οδηγό της ομάδας, «επαγγελματία» δεύτερο του WRC των τελευταίων ετών Τιερί Νεβίλ.

Τους παραπάνω πλαισίωναν για την περίσταση ο θρύλος του WRC Σεμπαστιάν Λεμπ (Hyundai), ο Ιάπωνας (προστατευόμενος της Toyota) Τακαμότο Κατσούτα και οι τρεις οδηγοί της Ford (M-Sport) που επιβεβαιώθηκαν την τελευταία στιγμή, Εσαπέκα Λάπι, Τιέμου Σούνινεν και Γκας Γκρίνσμιθ.

Ο πλέον απρόβλεπτος (εξ αιτίας των ευμετάβλητων καιρικών συνθηκών) αγώνας του WRC, ξεκίνησε με δυο νυχτερινές ειδικές διαδρομές, όπου έγινε φανερό πως η πρώτη θέση θα κριθεί μεταξύ Νεβίλ, Οζιέ, Τάνακ και Έβανς, με τον Λεμπ να στηρίζει την προσπάθεια της ομάδας για συλλογή βαθμών και την Ford στο χείλος της καταστροφής, καθώς πεσμένα φύλλα έφραξαν τις γρίλιες ψύξης του κινητήρα και τα τρία Fiesta οριακά επέστρεψαν στο σέρβις παρκ.

Η 2η ημέρα του αγώνα, σημαδεύτηκε από ένα «αεροπορικό» ατύχημα που συνέβη στην 4η ειδική διαδρομή, όταν οι Τάνακ – Γιαβρεόλα έφυγαν από τον δρόμο με 170+ χιλιόμετρα, «πέταξαν» για περίπου 150 μέτρα και προσγειώθηκαν σχεδόν μισό λεπτό μετά στον από κάτω δρόμο. Δευτερόλεπτα μετά, οι προδιαγραφές ασφαλείας των αγωνιστικών αυτοκινήτων βαθμολογήθηκαν με άριστα, καθώς οι δυο Εσθονοί, άνοιξαν την πόρτα, βγήκαν έξω και άρχισαν να επικοινωνούν με την ομάδα, αναλύοντας τα γεγονότα. Το i20 αχρηστεύτηκε, το πλήρωμα –όπως προβλέπουν οι διαδικασίες- πήγε για προληπτικό έλεγχο στο κοντινό νοσοκομείο όπου και διανυκτέρευσε και οι υπόλοιποι διεκδικητές συνέχισαν τις μάχες δευτερολέπτων στην προσπάθεια για την νίκη.

Κερδισμένος της ημέρας ο Οζιέ, με την ανάσα του Έβανς καυτή (μόλις 1,2 δεύτερα) στις εξατμίσεις του και τον Νεβίλ ελάχιστα πιο πίσω, αποφασισμένο να κερδίσει επιτέλους το πιο ξακουστό ράλι του κόσμου. Ο Βέλγος όμως θα έπρεπε να περιμένει την τελευταία ημέρα του αγώνα, αφού το Σάββατο, την 3η ημέρα, οι Οζιέ και Έβανς έπαιζαν μεταξύ τους στην κορυφή με τον δεύτερο να έχει μικρή διαφορά στο ξεκίνημα των τεσσάρων τελευταίων ειδικών της Κυριακής.

Ο επίλογος ήταν θρίαμβος της Hyundai και του Τιερί Νεβίλ, που πέρασε εμπρός δυο ειδικές πριν το τέλος και έμεινε εκεί μεγαλώνοντας την διαφορά, για να κερδίσει το πρώτο Μόντε της καριέρας του.

Πίσω του ο Έβανς δεν κατέθεσε τα όπλα την ώρα που ο Οζιέ υποχωρούσε στην 3η θέση. Όμως στην προτελευταία ειδική ο συμπαθής Εγγλέζος (για …άγνωστους λόγους) φάνηκε να κόβει ρυθμό και έτσι ο Γάλλος πολυπρωταθλητής πέρασε δεύτερος, περιορίζοντας την απώλεια βαθμών στο κυνήγι του 7ου τίτλου που μόλις άρχισε.

Στην 4η θέση τερμάτισε ο συνεχώς βελτιούμενος Λάπι, που μετά το ξάφνιασμα της πρώτης βραδιάς, συνήλθε και λίγο πριν το τέλος πέρασε τον Λεμπ (6ος), που εκτός από λάθος επιλογή ελαστικών (όπως είπε), έκανε στον αγώνα αυτόν περισσότερα λάθη από όσα έχει κάνει στην 20ετή καριέρα του.
Μάλιστα, τον εννιάκις πρωταθλητή, πέρασε (για την 5η θέση) και ο 19χρονος Ροβάνπερα που οδήγησε συγκρατημένα στον πρώτο του σε επίπεδο κορυφής αγώνα, συγκεντρώνοντας πολύτιμες εμπειρίες.

Τις επόμενες θέσεις της 8άδας συμπλήρωσαν, ο Κατσούτα που παρά τις αντικειμενικές δυσκολίες του αγώνα τα κατάφερε μια χαρά, κερδίζοντας πολλές φορές τον 8ο της κατάταξης Τιέμου Σούνινεν που αυτή την φορά απογοήτευσε.

Όσον αφορά τις υποκατηγορίες του WRC, νικητές αναδείχθηκαν με θαυμάσιες επιδόσεις ο Γάλλος Ερίκ Καμιγί (WRC3) και ο Νορβηγός Ματς Όστμπεργκ (WRC2), αμφότεροι στο τιμόνι Citroen C3.

Στον αγώνα συμμετείχε (4η φορά) και ο Έλληνας Νίκος Παυλίδης με συνοδηγό τον Εγγλέζο Άλαν Χάριμαν, στο τιμόνι ενός Peugeot 208 R2. Η συμμετοχή κατάφερε να τερματίσει στης 40η θέση της κατάταξης (τερμάτισαν 73) και 5η στην κατηγορίας της, ανάμεσα σε 24 αυτοκίνητα που ξεκίνησαν.

Επόμενος αγώνας, το Ράλι της Σουηδίας (13-16/2), όπου οδηγοί (Νεβίλ 30β, Οζιέ 22β. & Έβανς 17β.) και ομάδες (Hyundai 35β., Toyota 33β. & Ford 16β.), θα συνεχίσουν τον μαραθώνιο των ράλι ανά τον κόσμο, έως τα τέλη Νοεμβρίου, όταν θα μάθουμε τους πρωταθλητές της χρονιάς.

Δείτε χαρακτηριστικές φωτογραφίες του μεγάλου αγώνα στο Μόντε Κάρλο.   

του Νίκου Τσάδαρη