Ήταν φυσικό και επόμενο για το νέο, hi-tech, τούρμπο 1.400άρη κινητήρα της VW, που αποδίδει 140 ίππους, να αποτελέσει προνόμιο σε πολλά μοντέλα του ομίλου.
Έτσι ήρθε και η σειρά του Α3 Sportback στο οποίο χαρίζει το «αλατοπίπερο» των τονισμένων επιδόσεων σε συνδυασμό με αξιοπρόσεκτη (θεωρητική) οικονομία καυσίμου και χαμηλές εκπομπές CO2.
Το ατού του κινητήρα αυτού είναι η δυνατότητα να λειτουργεί και με μόνο 2 κυλίνδρους σε συνθήκες περιορισμένου φορτίου. H Αudi ονομάζει την τεχνολογία αυτή Cylinder on Demand (στη γλώσσα της VW λέγεται Active Cylinder Management).
Σχεδιαστικά το νέο Audi A3 Sportback δεν διαφοροποιείται ιδιαίτερα από την προηγούμενη γενιά του. Ωστόσο η έκδοση των 140 ίππων δεν διαθέτει κάποια στοιχεία, που να την κάνουν να ξεχωρίζει από τις 1,4 TFSI εκδοχές των 122 ίππων.
Η τιμή του Audi Α3 Sportback με τον 1,4 TFSI COD κινητήρα είναι 23.840 ευρώ (για το Α3 υπολογίστε 1.000 ευρώ λιγότερα) με απόσυρση και 24.800 ευρώ χωρίς. Η τιμή είναι φυσικά στο άνω άκρο της κατηγορίας, αλλά συνοδεύεται από ένα πλήρες πακέτο εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας. Σε κάθε περίπτωση είναι δεδομένος ο ολοκληρωμένος χαρακτήρας και η αξία του μοντέλου.
Εσωτερικό: Πολυτελές και hi-tech
Το άριστα φινιρισμένο και υπερποιοτικό εσωτερικό βασίζεται φυσικά σε αυτό τον απλών εκδόσεων του μοντέλου, αλλά είναι πλούσια εξοπλισμένο και διαθέτει ξεχωριστά, για την έκδοση, στοιχεία, που το κάνουν καλαίσθητο με σπορ διάθεση.
Ξεχωρίζει η οθόνη του συστήματος infotainment που αναδύεται από το ταμπλό, η λειτουργία του trip computer με επιπλέον ενδείξεις, το σπορ τιμόνι και τα ανατομικά καθίσματα. Η ευρυχωρία παραμένει φυσικά σε πολύ καλά επίπεδα, όπως σε όλες τις άλλες εκδόσεις.
Κινητήρας-επιδόσεις: Εξαιρετικός σε λειτουργία, ζωντανές επιδόσεις
Οι 140 ίπποι του κινητήρα και, κυρίως, τα 250 Nm ροπής χαρίζουν εξαιρετικές επιδόσεις στο Α3 Sportback. Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 8,4 δλ., ενώ δυναμικές είναι και οι ρεπρίζ εξασφαλίζοντας γρήγορα προσπεράσματα.
Η λειτουργία του συνόλου είναι πολιτισμένη και ο οδηγός δεν καταλαβαίνει ποτέ την αλλαγή ανάμεσα στους 2 και τους 4 κυλίνδρους, ενώ η απόδοση της δύναμης είναι γραμμική χωρίς ξεσπάσματα. Άλλωστε η ροπή είναι μπόλικη και διαθέσιμη σε ένα μεγάλο ωφέλιμο εύρος στροφών.
Πώς λειτουργεί;
Το σύστημα COD ενεργοποιείται σε ένα εύρος στροφών του κινητήρα μεταξύ 1.400 και 4.000 σ.α.λ. και με ροπή εξόδου μεταξύ 25 Nm και 100 Nm. Αν ο οδηγός πατήσει δυνατά το γκάζι, οι κύλινδροι 2 και 3 αρχίζουν να λειτουργούν ξανά.
Η διαδικασία εκτελείται μέσα σε 13 – 36 χιλιοστά του δευτερολέπτου. Θεωρητικά το σύστημα μπορεί να βοηθήσει στην εξοικονόμηση 0,4 λτ./100 χλμ. καυσίμου, σε σχέση με έναν κινητήρα χωρίς αυτό.
Οδική συμπεριφορά: Σε εμπνέει…
Συνδυάζοντας το δυναμικό κινητήρα με πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, το Α3 Sportback σε εμπνέει να οδηγήσεις γρήγορα και με ασφάλεια. Κρατάει δυναμικά στις στροφές και εμφανίζει θεαματική σταθερότητα του πίσω μέρους.
Η σφιχτή ανάρτηση της έκδοση S-Line και τα χαμηλοπρόφιλα ελαστικά έχουν στερήσει πόντους από την άνεση, αλλά και πάλι οι επιβάτες σε καλό οδόστρωμα απολαμβάνουν κορυφαία ποιότητα κύλισης. Η συμπεριφορά του αυτοκινήτου στο όριο, με full φορτίο, είναι προοδευτική και δεν τρομάζει τον οδηγό, καθώς ο κινητήρας βγάζει εξίσου προοδευτικά τη δύναμη του στο δρόμο.
Το τιμόνι στέκεται πάντα στο ύψος των περιστάσεων, ενώ το μοντέλο διαθέτει και δυνατότητα επιλογής οδηγικού προφίλ για τιμόνι και κινητήρα (στην sport επιλογή δεν υπάρχει δυνατότητα για λειτουργία με 2 κυλίνδρους), ενώ υπάρχει και λειτουργία Eco για περιφερειακά, όπως ο κλιματισμός.
Παράλληλα, το ESP (που δεν απενεργοποιείται) με τη βοήθεια του ηλεκτρονικού μπλοκέ «μαζεύουν» εύκολα το εμπρός μέρος όποτε πάει να φύγει μέσα στη στροφή.
Συμπέρασμα
Το Audi A3 Sportback με τον 1,4 TFSI COD κινητήρα είναι μια ακριβή, αλλά κορυφαία επιλογή. Ο τρόπος που λειτουργεί ο κινητήρας είναι εντυπωσιακός προσφέροντας δυναμικές επιδόσεις, για τα δεδομένα του κυβισμού. Όταν όμως πατάς το γκάζι τέρμα θα πρέπει να ξεχάσεις την οικονομία.
Πηγή: autotriti.gr