Το νέο Fiat Panda είναι διαθέσιμο με τούρμπο κινητήρα 0,9 TwinΑir, ο οποίος όμως στην έκδοση Natural Power έχει δυνατότητα καύσης και φυσικού αερίου, με αποτέλεσμα να προσφέρει ακόμα χαμηλότερη κατανάλωση.

Εδώ και περίπου δύο δεκαετίες, η Fiat επενδύει στη χρήση φυσικού αερίου, εξελίσσοντας την τεχνολογία σε τέτοιο βαθμό, ώστε να εφαρμόζεται για πρώτη φορά παγκοσμίως σε δικύλινδρο μηχανικό σύνολο. Προσοχή!

Όχι υγραέριο LPG (Liquified Petroleum Gas), που προκύπτει από τη μίξη προπανίου και βουτανίου, αλλά φυσικό αέριο CNG (Compressed Natural Gas) σαν αυτό που χρησιμοποιούμε για τη θέρμανση στο σπίτι.

Έτσι, λοιπόν, προέκυψε το Fiat Panda 0.9 TwinAir Natural Power, το οποίο διατίθεται κατόπιν παραγγελίας και στη χώρα μας αποτελώντας μια δελεαστική πρόταση για όσους θέλουν ένα ιδιαίτερα οικονομικό μέσο μετακίνησης. Η τιμή του αυτοκινήτου δεν έγινε ακόμη γνωστή, μιας και το αυτοκίνητο θα είναι διαθέσιμο προς παραγγελία στις αρχές Σεπτεμβρίου.

Σαν Panda…

Σε ό,τι αφορά στην εμφάνιση, το Panda Natural Power δεν παρουσιάζει ουσιαστικά καμία διαφοροποίηση από τα συμβατικά αδέλφια του, με εξαίρεση τα σχετικά λογότυπα, αλλά οι πιο παρατηρητικοί θα δουν ότι η συγκεκριμένη έκδοση του Panda είναι πιο υψηλή.

Για την ακρίβεια, όσο κι οι εκδόσεις Trekking και 4Χ4, μιας και το δάπεδό του είναι κατάλληλα διαμορφωμένο για να φιλοξενεί τις 2 δεξαμενές (μία 20 λτ. κάτω από το κεντρικό τούνελ και μία 52 λτ. στο πίσω μέρος) στις οποίες αποθηκεύεται υπό υψηλή πίεση το φυσικό αέριο (χωρητικότητα 12 κιλά) χωρίς να υπάρχει επιβάρυνση του χώρου επιβατών.

Κινητήρας-Επιδόσεις: Χάνει επιδόσεις, εξοικονομεί ευρώ

Ο κινητήρας 0,9 TwinAir CNG βραβεύτηκε φέτος με τον τίτλο «πράσινος κινητήρας της χρονιάς». Βασίζεται στο γνωστό 0,9 ΤwinAir, αλλά διαθέτει ειδικά εξαρτήματα στο σύστημα τροφοδοσίας, τις βαλβίδες και το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου του κινητήρα.

Με την επιλογή CNG, η ιπποδύναμη του 0.9 TwinAir μειώνεται κατά πέντε ίππους (80 από 85), αλλά η μέση κατανάλωση των 3,1 λτ./100χλμ και οι εκπομπές CΟ2, που περιορίζονται στα 86 γρ./χλμ., αποζημιώνουν, σε κάθε περίπτωση, τον οδηγό, για τη μικρή θυσία στις επιδόσεις. Μπορείτε να δείτε τις διαφορές στο σχετικό πίνακα.

Η ουσία είναι στην οικονομία και στο ότι, με τη χρήση CNG, το Panda κινείται ευχάριστα και χωρίς να προβληματίζει. By default, το Panda Natural Power λειτουργεί με φυσικό αέριο και η βενζίνη έρχεται στο προσκήνιο μόνο όταν το επιλέξει ο οδηγός ή αυτόματα, όταν πρόκειται να εξαντληθεί το CNG. Σε κάθε περίπτωση, η εναλλαγή δε γίνεται αντιληπτή. Το… αεριωθούμενο Panda είναι απαλλαγμένο από τέλη κυκλοφορίας.

Πάνω από 600 ευρώ ετήσιο όφελος

Η μέση τιμή της αμόλυβδης είναι στα 1,679 ευρώ και του πετρελαίου στα 1,367 ευρώ. Το φυσικό αέριο τιμάται στα 1,007 ευρώ (τιμή Τρίτης 16/7) με την τιμή του να προσδιορίζεται κάθε Τρίτη ανάλογα με τις διεθνείς τιμές του πετρελαίου. Η μέση κατανάλωση του συμβατικού Fiat Panda TwinAir με χρήση βενζίνης είναι 4,2 λτ./100 χλμ, (99 γρ. CO2/χλμ.), ενώ του Panda Natural Power είναι 3,1 κιλά/100 χλμ. (86 γρ. CO2/χλμ.). Με βάση τα παραπάνω, προκύπτει πως με τη χρήση βενζίνης το Panda 0,9 ΤwinAir απαιτεί σε ένα χρόνο και για 15.000 χλμ. περί τα 1.058 ευρώ, ενώ με το φυσικό αέριο μόλις 468 ευρώ!!!!

Εσωτερικό- Χώροι

Στο εσωτερικό δεν υπάρχει καμία ουσιαστική διαφορά σε σχέση με τα άλλα Panda κάτι που σχεδιαστικά, μεταφράζεται σε μια εμμονή για τετράγωνα μοτίβα και κατασκευαστικά, σε σκληρά πλαστικά με καλή συναρμογή και σωστό φινίρισμα. Στην κεντρική κονσόλα υπάρχει το κουμπί για την εναλλαγή καυσίμων, όταν το θελήσει ο οδηγός. Χάρη στην τοποθέτηση των δεξαμενών κάτω από το πάτωμα, δεν έχει επηρεαστεί η ευρυχωρία της καμπίνας, ο χώρος αποσκευών όμως έχει χάσει 25 λτ. και έτσι η χωρητικότητά του μειώθηκε στα 200 λτ. Ακόμα και έτσι, για τα δεδομένα των μίνι η τιμή είναι πολύ καλή.

Στο δρόμο – Είναι πάντα ένα Panda
Οδηγώντας το Fiat Panda Natural Power δεν διαπιστώνεις καμία ουσιαστική διαφορά στην πράξη, αν και με τη χρήση του φυσικού αερίου ο κινητήρας δείχνει ότι δεν έχει το ίδιο «νεύρο» με τη βενζίνη. Η διαφορά όμως είναι ανεπαίσθητη και χωρίς να προβληματίζει σε ένα προσπέρασμα π.χ. Η εναλλαγή τρόπου λειτουργίας δεν γίνεται αντιληπτή και ο κινητήρας εμφανίζει τα ίδια χαρακτηριστικά ποιοτικής λειτουργίας, είτε με το ένα καύσιμο είτε με το άλλο. Από την άλλη, το Fiat Panda σε κερδίζει με τους χώρους και την πρακτικότητά του, την ίδια στιγμή που στρίβει με ασφάλεια και παραμένει σταθερό στις ευθείες. Οι κλίσεις στις στροφές είναι πιο αισθητές σε σχέση με το απλό 0,9 TwinAir, λόγω του ύψους και των μεγαλύτερων διαδρομών στις αναρτήσεις, αλλά το τελικό αποτέλεσμα είναι απόλυτα ικανοποιητικό, ειδικά ξέροντας ότι μπορείς να διανύσεις 300 χλμ. με λιγότερα από 10 ευρώ!

Συμπέρασμα

Η οικονομία καυσίμου που εξασφαλίζει το Panda Natural Power είναι εντυπωσιακή. Μπορεί αυτή τη στιγμή να μην υπάρχει η κατάλληλη υποστήριξη, το… αεριωθούμενο Fiat Panda όμως, είναι μια έξυπνη επιλογή με μακροχρόνια σοβαρά οφέλη για την τσέπη και το περιβάλλον.

Πηγή: autotriti.gr