Αργά χθες το βράδυ η Pirelli εξέδωσε μια ανακοίνωση, προσπαθώντας να εξηγήσει τους λόγους για τους οποίους είχαμε τα προβλήματα με τα ελαστικά την Κυριακή στην πίστα του Silverstone. Όπως εξηγεί υπήρξαν 4 λόγοι για τα προβλήματα:
– Τα πίσω ελαστικά τοποθετήθηκαν ανάποδα, δηλαδή έγινε μια αλλαγή του πίσω αριστερά με το πίσω δεξιά. Τα ελαστικά φέτος είναι ασύμμετρα, δηλαδή δεν έχουν σχεδιαστεί να αλλάζουν. Τα πλαινά του ελαστικού έχουν σχεδιαστεί με τρόπο τέτοιο για να αντέχουν σε συγκεκριμένες πιέσεις τόσο στην εσωτερική όσο και στην εξωτερική τους πλευρά.
Έτσι το να αλλάζονται αυτά έχει μια επίδραση σε συγκεκριμένες συνθήκες. Γιατί το κάνουν αυτό οι ομάδες; Αλλάζουν τα ελαστικά μετά από τα προκριματικά, ώστε να έχουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερη διάρκεια ζωής. Όταν σε μια πίστα σαν το Silverstone το πίσω αριστερά φθείρεται πιο πολύ από το δεξιά, τότε μετά από τα προκριματικά, αλλάζουν τα ελαστικά, ώστε αυτό που έχει φθαρεί λιγότερο (το πίσω αριστερά των προκριματικών) να πάει από την μεριά που φθείρεται περισσότερο (δεξιά) δίνοντας κάποιους γύρους παραπάνω στον οδηγό.
– Η πίεση των ελαστικών ήταν πολύ χαμηλή ή ανά περίπτωση χαμηλότερη από αυτή που είχε συστήσει η Pirelli. Γιατί οι ομάδες πάνε με χαμηλές πιέσεις;
Προσπαθούν να αυξήσουν την επιφάνεια του ελαστικού που πατάει στην πίστα και να προσπαθήσουν να μειώσουν τη φθορά σε μικρότερη επιφάνεια. Αλλά με τον τρόπο αυτό οι «ώμοι» του ελαστικού πέφτουν πιο χαμηλά και είναι εκτεθειμένοι στα kerbs.
– Μεγάλες γωνίες camber.
– Απότομα kerbs σε υψηλές στροφές όπως στην στροφή 4 που είχαμε τα προβλήματα.
Τονίζει δε ότι το πρόβλημα με τα ελαστικά δεν είχε να κάνει με τα προβλήματα που εμφανίστηκαν στις αρχές της περιόδου (αποκόλληση πέλματος).
Προσθέτει ότι οι πρακτικές που ακολουθούν οι ομάδες δεν είναι κάτι στο οποίο μπορεί να επέμβει η εταιρία, ή και να τις αστυνομεύσει και προτείνει να υπάρχει δυνατότητα μεγαλύτερου ελέγχου στο θέμα αυτό. Όπως να υπάρχει κάποιος υπεύθυνος για τον έλεγχο αυτών των στοιχείων, και δυνατότητα για την προμήθεια real-time δεδομένων και άλλα.
Τα επόμενα βήματα έχουν ως εξής:
Για τη Γερμανία θα χρησιμοποιηθεί το ελαστικό που δοκιμάστηκε στον Καναδά και ήταν απόλυτα ασφαλές. Αυτό έχει κατασκευή από Kevlar (αντικαθιστώντας την υπάρχουσα κατασκευή από χάλυβα). Επειδή τα πίσω ελαστικά είναι ασύμμετρα θα απαγορεύεται η ανταλλαγή των δυο πίσω.
Από την Ουγγαρία θα έχουμε νέα ελαστικά, συμμετρικά, τα οποία θα συνδυάζουν τα χαρακτηριστικά αυτών του 2012 με την απόδοση αυτών του 2013.
Πηγή: gocar.gr